Daniel Abt odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w Mistrzostwach Formuły E na ulicach Hong Kongu. Kierowca Audi skorzystał na błędach Felixa Rosenqvista i Edoardo Mortary, którzy obrócili się prowadząc w wyścigu.
Start wyścigu odbył się za samochodem bezpieczeństwa, z powodu awarii świateł na polach startowych. Gdy samochód bezpieczeństwa zjechał do boksów, stawkę prowadził zdobywca pole position Rosenqvist.
Szwed pewnie zmierzał do pierwszego zakrętu, lecz obrócił się na hamowaniu, dzięki czemu prowadzenie objął debiutujący w ten weekend Edoardo Mortara. Rosenqvist spadł na 12. lokatę, lecz szybko poradził sobie z Lucą Filippim, a na ósmym okrążeniu wyprzedził Nico Prosta, by wbić się z powrotem do pierwszej dziesiątki. Problemy miał także drugi kierowca Mahindry Nick Heidfeld, który zatrzymał się na torze. Postępy notował z kolei Sébastien Buemi, który do czasu dziesiątego okrążenia awansował na 15. pozycję.
Do czasu zjazdów na zmianę samochodów, Rosenqvist zdołał awansować na ósmą pozycję, wyprzedzając pod drodze Nelsona Piqueta Jr., Sama Birda oraz Olivera Turveya. Do pierwszej dziesiątki awansował również Lucas di Grassi, a Buemi przebił się zaledwie na 14. pozycję. Pewne prowadzenie utrzymywał Mortara, zużywając przy tym mniej energii od goniącego go Daniela Abta.
Pierwsze zjazdy do boksów rozpoczęły się na 22. okrążeniu, a rozpoczął je Buemi. Liderzy – Mortara, Abt i Mitch Evans zjechali o okrążenie później. Pit-stop Evansa nie był idealny, przez co stracił on pozycję na rzecz Rosenqvista. O dodatkowe okrążenie pozostali na torze Antonio Felix da Costa i Alex Lynn, lecz ten pierwszy napotkał na problem i spadł na 14. lokatę.
Po zakończeniu sekwencji pit-stopów, Mortara utrzymywał 3-sekundową przewagę nad Abtem, który jechał o 10 sekund przed Rosenqvistem. Kolejne pozycje zajmowali Evans, Lynn, Jean-Éric Vergne, Bird, Turvey, Maro Engel i Prost.
Mortara kontrolował przewagę nad Abtem aż do trzech okrążeń przed końcem, kiedy to zablokował tylne koła i obrócił się w jednym z zakrętów. Szwajcar spadł przez to na trzecią pozycję, a prowadzenie objął Abt.
Niemiec dojechał do mety na pierwszym miejscu, przed Rosenqvistem i Mortarą. Kolejne pozycje zajęli Evans, Lynn, Vergne, Bird, Turvey, Engel i Prost. Tuż za punktowaną dziesiątką uplasował się były mistrz serii Buemi.
Aktualizacja: Daniel Abt został pozbawiony zwycięstwa w wyścigu z powodu naruszeń technicznych.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 66 | Daniel Abt | Audi Sport Abt Shaeffler | 45 okr. | |||
2 | 19 | Felix Rosenqvist | Mahindra Racing | + 5,276 | |||
3 | 4 | Edoardo Mortara | Venturi Formula E Team | + 12,307 | |||
4 | 20 | Mitch Evans | Panasonic Jaguar Racing | + 15,895 | |||
5 | 25 | Jean-Éric Vergne | Techeetah | + 17,869 | |||
6 | 2 | Sam Bird | DS Virgin Racing | + 18,155 | |||
7 | 16 | Oliver Turvey | NIO Formula E Team | + 19,475 | |||
8 | 5 | Maro Engel | Venturi Formula E Team | + 20,952 | |||
9 | 8 | Nicolas Prost | Renault e.dams | + 24,181 | |||
10 | 36 | Alex Lynn | DS Virgin Racing | + 24,301 | |||
11 | 9 | Sébastien Buemi | Renault e.dams | + 27,415 | |||
12 | 28 | Antonio Felix da Costa | MS&AD Andretti Formula E | + 28,635 | |||
13 | 3 | Nelson Piquet Jr | Panasonic Jaguar Racing | + 33,180 | |||
14 | 18 | André Lotterer | Techeetah | + 33,867 | |||
15 | 1 | Lucas di Grassi | Audi Sport Abt Shaeffler | + 44,413 | |||
16 | 7 | Jérôme d'Ambrosio | Dragon Racing | + 1:00,465 | |||
17 | 23 | Nick Heidfeld | Mahindra Racing | + 1 okr. | |||
18 | 27 | Kamui Kobayashi | MS&AD Andretti Formula E | + 1 okr. | |||
19 | 6 | Neel Jani | Dragon Racing | + 1 okr. | |||
NSK | 68 | Luca Filippi | NIO Formula E Team |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.