Duet Westbrook/Valiante po raz drugi z rzędu wygrał wyścig Sześć Godzin Glen. Druga połowa rywalizacji przebiegła w dramatycznych, deszczowych okolicznościach.
To nie był wyścig, którego oczekiwali kibice rywalizacji na długim dystansie. Po pierwszej połowie przerywanej aż czterokrotnie, druga również przyniosła neutralizacje – ale przede wszystkim rzęsisty deszcz, który przez kilkadziesiąt minut wymusił nawet czerwoną flagę. Choć wyścig ostatecznie trwał regulaminowe 6 godzin – ostatnie 60 minut przebiegało w atmosferze dramatów i kolejnych neutralizacji, tylko chwilowo przerywanych przez interesujące pojedynki. Nie z nimi będzie się więc kojarzyć zwycięstwo załogi VisitFlorida.com – podobnie, wskutek błędów i wypadków innych załóg, triumf odniosły również pojazdy w pozostałych kategoriach, m.in. niespodziewane zwycięstwo załogi Team Falken Tire w GTLM. Najwięcej rywalizacji mogło mieć miejsce w godzinie czwartej – ale i ta przebiegła bez bardziej interesujących pojedynków.
Już wtedy zresztą, na torze widać było pierwsze oznaki powracającego deszczu. Kierowcy woleli więc ostrożnie przemierzać kolejne kilometry, czekając ze zmianą opon na deszczowe – tą wymusił w końcu początek godziny piątej, gdy tor był już rzeczywiście mokry. Do tego czasu, problemy w czołowej klasie P miała głównie załoga Ligiera, która już w stawce się nie liczyła – trzy Corvette i Riley ekipy Chip Ganassi podążały natomiast niemalże jeden za drugim, czekając na odpowiednie momenty do ataku.
Zamiast nich, 20 minut po rozpoczęciu godziny piątej, na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa – a po kwadransie wywieszono czerwoną flagę. Ta widniała nad torem do 65 minut przed końcem wyścigu – wówczas wyścig wznowiono pod żółtą flagą – a po 5 minutach widniała już zielona. Doszło wtedy do jednego z decydujących momentów wyścigu – na prowadzącego Rickiego Taylora i Joeya Handa, atak przypuścił Christian Fittipaldi. Taylor broniąc się, zbyt szybko wjechał w jeden z zakrętów, wpadł w poślizg i uderzył w barierę, tracąc przednią część nadwozia – a zjeżdżając do boksów, dodatkowo zaliczył kontakt z omijającym go Handem. Gdy nad torem widniała już żółta flaga (wymuszona jednak przez inny pojazd), do boksów zjechali również Fittipaldi na zmianę z Barbosą oraz Taylor – a nieco później również Westbrook i Hand.
Wkrótce okazało się, że załoga nr 5 przekroczyła prędkość, przez co otrzymała karę – i tak, Corvette od Action Express straciła kilkadziesiąt cennych sekund. To okazało się ważne w samej końcówce wyścigu – prowadzącemu Handowi zabrakłoby paliwa na dojazd do mety, przez co jeszcze raz musiał zjechać na dotankowanie – o ile jednak stracił prowadzenie na rzecz Westbrooka, o tyle udało mu się wyjechać przed Barbosą. Ostatecznie, Portugalczyk zajął miejsce trzecie – a wypadek Taylora i problemy Camerona zepchnęły go na dalsze miejsca.
Za podium znalazły się więc prototypy PC – a tu, już do mety, liderem pozostał Renger van der Zande. Kierowca ekipy Starworks nie dał sobie odebrać pozycji lidera – dalej jednak, sytuacja była już bardziej skomplikowana. W godzinie czwartej, nawet na drugie miejsce awansował Colin Braun z załogi CORE Autosport – neutralizacje i zjazdy sprawiły jednak, że pojazd nr 54 ostatecznie zakończył wyścig poza podium, przegrywając z Tomem Kimber-Smithem z nr 52 i Martinem Plowmanem z nr 16. Wszystkie trzy pojazdy dojechały do mety ze stratą do lidera mniejszą, niż 10 sekund.
W klasie GTLM, wskutek sytuacji na torze, w drugiej połowie wyścigu w czołówce pojawiło się Porsche prywatnej ekipy Team Falken Tire – po zmianach opon, było ono nawet drugie, ustępując jedynie Corvette nr 4. Na trzecie miejsce awansowało Ferrari ekipy Scuderia Corse – za to dwa ostatnie miejsca zajmowały w godzinie czwartej fabryczne Porsche. Różnice były tu jednak niewielkie, a pogarszająca się pogoda nie pozwalała liderom cieszyć się z sytuacji – decydujący okazał się jednak początek godziny szóstej, gdy prowadząca Corvette nr 4, zaraz po wznowieniu wyścigu uderzyła w barierę z opon. Co ciekawe, nie był to skutek błędu Olivera Gavina, ale gwałtownego hamowania przed obracającym się Porsche – niestety jednak, w ten sposób Corvette straciła pozycję lidera i spadła na dalsze miejsca. Niespodziewanym liderem został za to Wolf Henlzer w Porsche nr 17 – i już do mety utrzymał owe prowadzenie, ostatecznie wygrywając z Earlem Bamberem, który w ostatnim kwadransie wyprzedził Billa Auberlena z BMW nr 25.
W równie nieprzewidywalnej klasie GTD, w godzinie czwartej prowadzenie straciło BMW ekipy Turner, za to przed gromadę Porsche wyszedł Viper nr 93 prowadzony przez Cameron Lawrence. Właśnie on widniał na tej pozycji, gdy w godzinie piątej doszło do neutralizacji i zatrzymania wyścigu – a gdy w ostatniej godzinie rywalizację wznawiano, Marcowi Goossensowi udało się obronić prowadzenie. W niemałej mierze było to skutkiem dramatów wiceliderów – wpierw z toru wypadł Leh Keen w Porsche nr 22, spadając na dalsze miejsca w stawce – a w końcówce wyścigu, w podobny sposób, z czołówką pożegnał się Mario Farnbacher z 911 nr 23. Dodatkowo, 7 minut przed końcem, Aston Martina zniszczył Kuno Wittmer, tym samym wprowadzając ostatnią neutralizację – co przyczyniło się do utrwalenia pozycji także Andego Lallego z Porsche nr 44 i Christophera Haase z Audi nr 48.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | ||||
1 | 90 | Richard Westbrook Michael Valiante |
1 | P | VisitFlorida.com Racing | 160 okr. | |||
2 | 01 | Scott Pruett Joey Hand |
2 | P | Chip Ganassi Racing | +11.361 | |||
3 | 5 | João Barbosa Christian Fittipaldi Max Papis |
3 | P | Action Express Racing | +15.045 | |||
4 | 8 | Renger van der Zande Mike Hedlund Alex Popow |
1 | PC | Starworks Motorsport | +2 okr. | |||
5 | 52 | Mike Guasch Tom Kimber-Smith Andrew Palmer |
2 | PC | PR1 Mathiasen Motorsports | +2 okr. | |||
6 | 16 | Martin Plowman Daniel Burkett Matt McMurry |
3 | PC | BAR1 Motorsports | +2 okr. | |||
7 | 54 | Jon Bennett Colin Braun James Gue |
4 | PC | CORE autosport | +2 okr. | |||
8 | 31 | Eric Curran Dane Cameron Max Papis |
4 | P | Action Express Racing | +2 okr. | |||
9 | 85 | Mikhail Goikhberg Chris Miller Rusty Mitchell |
5 | PC | JDC/Miller Motorsports | +2 okr. | |||
10 | 17 | Wolf Henzler Bryan Sellers |
1 | GTLM | Falken Tire | +3 okr. | |||
11 | 912 | Jörg Bergmeister Earl Bamber Nick Tandy |
2 | GTLM | Porsche North America | +3 okr. | |||
12 | 25 | Bill Auberlen Dirk Werner |
3 | GTLM | BMW Team RLL | +3 okr. | |||
13 | 3 | Jan Magnussen Antonío Garcia |
4 | GTLM | Corvette Racing | +3 okr. | |||
14 | 62 | Pierre Kaffer Giancarlo Fisichella |
5 | GTLM | Risi Competizione | +3 okr. | |||
15 | 911 | Patrick Pilet Nick Tandy Earl Bamber |
6 | GTLM | Porsche North America | +3 okr. | |||
16 | 93 | Al Carter Marc Goossens Cameron Lawrence |
1 | GTD | Riley Motorsport | +8 okr. | |||
17 | 44 | John Potter Andy Lally Marco Seefried |
2 | GTD | Magnus Racing | +8 okr. | |||
18 | 48 | Christopher Haase Bryce Miller Dion von Moltke |
3 | GTD | Paul Miller Racing | +8 okr. | |||
19 | 63 | Bill Sweedler Townsend Bell |
4 | GTD | Scuderia Corsa | +8 okr. | |||
20 | 22 | Cooper MacNeil Leh Keen Andrew Davis |
5 | GTD | Alex Job Racing | +8 okr. | |||
21 | 33 | Ben Keating Jeroen Bleekemolen |
6 | GTD | Riley Motorsports | +8 okr. | |||
22 | 23 | Ian James Mario Farnbacher |
7 | GTD | Team Seattle Alex Job Racing | +8 okr. | |||
23 | 58 | Madison Snow Jan Heylen |
8 | GTD | Wright Motorsports | +8 okr. | |||
24 | 97 | Michael Marsal Markus Palttala |
9 | GTD | Turner Motorsport | +9 okr. | |||
25 | 007 | Christina Nielsen Kuno Wittmer |
10 | GTD | TRG-AMR | +12 okr. | |||
26 | 73 | Patrick Lindsey Spencer Pumpelly |
11 | GTD | Park Place Motorsports | +13 okr. | |||
27 | 07 | Joel Miller Tom Long Ben Devlin |
5 | P | SpeedSource Mazda | +16 okr. | |||
28 | 10 | Jordan Taylor Ricky Taylor Max Angelelli |
6 | P | Wayne Taylor Racing | +17 okr. | |||
29 | 4 | Oliver Gavin Tommy Milner |
7 | GTLM | Corvette Racing | +24 okr. | |||
30 | 11 | Chris Cumming Bruno Junqueira |
6 | PC | RSR Racing | +50 okr. | |||
31 | 38 | James French Jerome Mee Conor Daly |
7 | PC | Performance Tech Motorsports | +55 okr. | |||
32 | 60 | John Pew Oswaldo Negri Jr |
7 | P | Michael Shank Racing | +58 okr. | |||
33 | 0 | Katherine Legge Memo Rojas |
8 | P | Claro/TracFone DeltaWing Racing | +65 okr. | |||
34 | 24 | John Edwards Lucas Luhr |
8 | GTLM | BMW Team RLL | +83 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.