Dwa nowe Audi R8 LMS wygrały drugą rundą tegorocznej serii VLN. Pierwsze zwycięstwo nowej konstrukcji zapewnili Christopher Mies i Nico Müller.
Był to dopiero trzeci występ nowej wersji dobrze znanego Audi R8 LMS – a już ekipa WRT pokazała, jak groźni będą to konkurenci. Po 4 godzinach rywalizacji, dwa pojazdy prowadzone przez znanych kierowców, m.in. Christophera Miesa i Laurensa Vanthoora, zajęła dwa pierwsze miejsca w pierwszym tegorocznym wyścigu zakończonym zgodnie z planem – pokonując przede wszystkim Mercedesa ekipy ROWE Racing, na czele którego stali m.in. Klaus Graf i Christian Hohenadel. Przez większą część wyścigu, w czołówce widniały również Mercedes zespołu Haribo oraz startujący z czoła, fabryczny Bentley – niestety, tylko ten drugi zdołał dojechać do mety w czołówce.
Sobotnia impreza odbywała się tym razem w bardzo różnych warunkach pogodowych. Już w 90-minutowej sesji przedwyścigowej, w wielu miejscach toru padał deszcz – a najszybszym w takiej sytuacji okazał się być Lance David Arnold w Bentleyu, który później walczył zresztą przez cały wyścig o zwycięstwo. O niemal 4 sekundy gorsze było starsze Audi R8 LMS Ultra zespołu Team Phoenix – a z kolejnej linii startować miały fabryczny Aston Martin z profesjonalną załogą z WEC oraz "amerykańskie" Porsche 911 GT America ekipy Frikadelli Racing, zapisane do kategorii SP7, choć za oceanem walczące z lekko zmodyfikowanymi pojazdami GT3. Mercedes nr 7 od Haribo uzyskał siódmy czas, zwycięskie Audi nr 10 było dopiero czternaste – lepiej wypadło drugie nowe R8 LMS, nr 37, które rywalizację rozpoczynało od miejsca dziewiątego.
Sam wyścig, wskutek pogody rozpoczął się po dodatkowym okrążeniu przejechanym za samochodem bezpieczeństwa. Po starcie, za Bentleyem nr 28 i Audi nr 5 szybko pojawił się Christian Hohenadel w Mercedesie nr 7 – a już po pierwszym okrążeniu, na pierwszy pit-stop zjechał Stefan Mücke w Aston Martinie. Po kolejnej rundzie, zjazd zaliczyła cała czołowa trójka – a do czołówki weszły Porsche nr 4 od Falken Motorsports, Mercedes nr 3 od Black Falcon oraz dwa BMW zespołu Marc VDS. Mimo dobrego początku, Porsche dość szybko pożegnało się jednak z szansami na triumf – po trzecim okrążeniu, Martin Ragginger zmuszony do zjazdu z powodu awarii.
Z czasem, na czele zaczęła tworzyć się grupa potencjalnych zwycięzców – do Mercedesa nr 7 i Bentleya dołączyło nowe Audi nr 37, a na ósmym okrążeniu także Audi nr 10, które po kolejnych zjazdach konkurentów, po raz pierwszy wyszło na prowadzenie. W grupie tej widniały już także dwa BMW od Marc VDS, Porsche 911 GT3 RSR zespołu Team Manthey, a także Mercedesy nr 3 i 8. Stopniowo poprawiająca się pogoda pozwalała kierowcom na rozwinięcie skrzydeł – choć z drugiej strony, pamiętać trzeba było o wprowadzonych po pierwszym wyścigu, ograniczeniach na torze.
Sytuacja zaczęła pogarszać się w drugiej połowie rywalizacji – najbardziej dla ekipy Haribo, której Mercedes nr 8, na piętnastym okrążeniu zmuszony był zjechać do boksów i zakończyć wyścig. Coraz gorzej radzili sobie również kierowcy SLS AMG nr 3 – na czele natomiast pozostawały Audi nr 10 ścigane przez Mercedesa nr 7 i Bentleya, które w trzeciej godzinie zepchnęły Audi nr 37 z podium. I choć także i lider został w końcu pokonany przez konkurenta – Audi kontratakowały w godzinie czwartej, gdy nr 37 powróciło przed Bentleya, a czwarty zjazd Mercedesa pozwolił mu wejść za prowadzące nr 10. W takiej kolejności, samochody dojechały już do mety – a podwójne zwycięstwo nowych R8 LMS stało się faktem.
Za Mercedesem i Bentleyem, kolejne dwa miejsca zajęły oba BMW od Marc VDS – a ostatecznie siódme było Porsche RSR Teamu Manthey. Rywalizujący o podium w pierwszej połowie Mercedes nr 3 zajął miejsce ósme – a kolejny pojazd był już gorszy od lidera o ponad okrążenie. Tym zostało najszybsze Porsche pucharowej klasy CUP2, załoga Team Flying Horse z Haraldem Hennesem i Thomasem Gerlingiem – a czołową dziesiątkę zamknęło pierwsze ze starszych Audi, azjatycka załoga Audi Race Experience nr 11. Tuż za nią znalazł się Nissan GT-R ekipy GT Academy, pechowy uczestnik wypadku w pierwszym tegorocznym wyścigu VLN.
Kolejna runda serii dopiero 20 czerwca – a już za trzy tygodnie centralny punkt sezonu rywalizacji na Nordschleife, 24-godzinny wyścig ADAC.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół / Samochód | Rezultat | ||||
1 | 10 | Christopher Mies Nico Müller |
1 | SP9 | Audi Sport Team WRT | 26 okr. | |||
2 | 37 | Pierre Kaffer Laurens Vanthoor |
2 | SP9 | Audi Sport Team WRT | +1:27.235 | |||
3 | 7 | Klaus Graf Christian Hohenadel Thomas Jäger Nico Bastian |
3 | SP9 | ROWE Racing | +2:45.761 | |||
4 | 28 | Lance David Arnold Christian Menzel Guy Smith |
4 | SP9 | Bentley Motorsport | +4:33.999 | |||
5 | 25 | Maxime Martin Markus Palttala Richard Westbrook Lucas Luhr |
5 | SP9 | BMW Trophy Marc VDS | +6:12.315 | |||
6 | 26 | Jörg Müller Augusto Farfus Dirk Adolf |
6 | SP9 | BMW Trophy Marc VDS | +9:22.988 | |||
7 | 154 | Georg Weiss Oliver Kainz Jochen Krumbach Richard Lietz |
1 | SPPRO | Wochenspiegel Team Manthey | +9:38.856 | |||
8 | 3 | Bernd Schneider Tim Scheerbarth Adam Christodoulou |
7 | SP9 | Black Falcon | +9.50.441 | |||
9 | 113 | Harald Hennes Thomas Gerling Thomas Kappeler Kai Riemer |
1 | CUP2 |
Team Flying Horse |
+1 okr. | |||
10 | 11 |
|
Franky Cheng Marchy Lee Shaun Thong |
8 | SP9 | Audi Race Experience | (+2:35.092) |
Pełne wyniki sesji znajdziesz klikając:
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.