Czołowa załoga AF Corse była najszybsza w pierwszym treningu imprezy Gulf 12 Hours. Piąte miejsce zajął broniący ubiegłorocznego zwycięstwa Mercedes ekipy Black Falcon.
Czwartkowy trening był jedyną rozgrywaną tego dnia sesją dla pojazdów startujących w Gulf 12 Hours – a ważny był dlatego, iż jako jedyny odbywał się przy sztucznym oświetleniu, tak, jak to będzie miało miejsce w drugiej części sobotniej rywalizacji. Przy znanych chociażby z Grand Prix Formuły 1 lampach, czołówką okazały się być trzy załogi: wpierw, nieco nieoczekiwanie, Lamborghini ekipy Gulf Racing. Wynik Stuarta Halla (wówczas o pół sekundy lepszy od kolejnego kierowcy w stawce), przebił Ivan Bellarosa w prototypie CN fabrycznego zespołu Wolf, Avelon Formula – ostateczne słowo należało jednak do kierowców Ferrari od nr 3 AF Corse, które tuż przed końcem sesji, o niecałe 0.2 sekundy poprawiło czas Włocha.
Poniżej granicy 2:13, w pierwszym treningu zeszli jeszcze tylko kierowcy Ferrari nr 11 od Kessel Racing. Drugi pojazd tej ekipy, kierowany m.in. przez Jorge Lorenzo, miał natomiast problem z silnikiem i wpadł w poślizg – przez co przez chwilę, nad torem widniała czerwona flaga. Załoga ubiegłorocznych zwycięzców Gulf 12 Hours, Mercedesa nr 1 od Abu Dhabi Black Falcon, rozpoczęła weekend od miejsca piątego – do liderów tracąc ponad sekundę. Siódmy wynik należał natomiast do jednego z nowych McLarenów 650S – niestety, słabo wypadł drugi z nich, kończąc sesję na ostatnim, 24. miejscu. Sześć pozycji wyżej znalazł się czołowy pojazd kategorii pucharowej – Porsche ekipy MRS-GT.
P | Nr | Kierowcy | Zespół | Rezultat | Strata | |||||
1 | 3 | Steve Wyatt Michele Rugolo Davide Rigon |
1 | PRO | AF Corse | 2:12.104 | ||||
2 | 45 |
Ivan Bellarosa |
1 |
CN |
Avelon Formula | 2:12.294 | +0.190 | |||
3 | 69 | Roald Goethe Stuart Hall Fréderic Fatien |
1 | PAM | Gulf Racing UK | 2:12.438 | +0.334 | |||
4 | 11 | Marco Frezza Wadim Gitlin Isaac Tutumlu |
2 | PAM | Kessel Racing | 2:12.968 | +0.864 | |||
5 | 1 | Khaled Al Qubaisi Bernd Schneider Jeroen Bleekemolen |
2 | PRO | Black Falcon | 2:13.149 | +1.045 | |||
6 | 77 | Adrien De Leneer Cedric Sbirrazzuoli Dawid Akobadze |
3 | PAM | AF Corse | 2:13.369 | +1.265 | |||
7 | 59 | Rob Bell Kevin Estre Álvaro Parente |
3 | PRO | McLaren GT | 2:13.735 | +1.631 | |||
8 | 17 | Sun Jing Zu Ho-Pin Tung Jian Wei Wang |
4 | PAM | Absolute Racing | 2:13.760 | +1.656 | |||
9 | 48 |
Jose Pedro Faria |
2 |
CN |
CRM Motorsport | 2:13.858 | +1.754 | |||
10 | 2 | Abdulaziz Al Faisal Hubert Haupt Richard Muscat |
5 | PAM | Black Falcon | 2:13.862 | +1.758 | |||
11 | 10 | Aleksiej Wasiliew Marko Asmer Karim Al Azhari |
6 | PAM | GT Russian | 2:13.962 | +1.858 | |||
12 | 5 | Thomas Flohr Francesco Castellacci Andrea Rizzoli |
7 | PAM | AF Corse | 2:14.166 | +2.062 | |||
13 | 75 | Aditya Patel Jiří Písařík Filip Salaquarda |
8 | PAM | ISR | 2:14.350 | +2.246 | |||
14 | 4 | Piergiuseppe Perazzini Marco Cioci Filipe Barreiros |
9 | PAM | AF Corse | 2:14.686 | +2.582 | |||
15 | 47 |
Pete Storey |
3 |
CN |
Motion Sport | 2:14.787 | +2.683 | |||
16 | 99 | Jaques Duyver Liam Talbot Marco Zanuttini Jorge Lorenzo |
1 | GEN | Kessel Racing | 2:14.874 | +2.770 | |||
17 | 88 | Jordan Grogor Sean Walkinshaw Mohammed Jawa |
10 | PAM | Dragon Racing | 2:15.912 | +3.808 | |||
18 | 33 | Ralf Bohn Siegfried Venema Ilja Melnikow |
1 | CUP | MRS GT Racing | 2:16.790 | +4.686 | |||
19 | 89 | Cedric Mezard Christophe Hurni Didier Cuche |
2 | GEN | Scuderia Villorba Corse | 2:18.884 | +6.780 | |||
20 | 46 |
Fabio Emanuela |
4 |
CN |
Avelon Formula | 2:22.019 | +9.915 | |||
21 | 43 | Matthew Telling Liam Venter Ryan Ratcliffe |
2 | CUP | STP Racing Sopp | 2:22.789 | +10.685 | |||
22 | 67 | Rob Thomson Yousuf Bassil Nicolas Vandierendonck |
3 | CUP | GDL Racing | 2:23.218 | +11.114 | |||
23 | 50 | Franck Labescat Manuel Rodrigues Christian Filippon Denis Gibaud |
4 | CUP | Larbre Competition | 2:24.141 | +12.037 | |||
24 | 60 | Peter Kox Nico Pronk - |
11 | PAM | McLaren GT | 2:27.821 | +15.717 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.