Deweloperzy z Milestone ramię w ramię z zawodnikami mistrzostw świata na drodze do MotoGP™24

Wkrótce premiera nowej części oficjalnej gry wideo MotoGP™24, która ponownie rozbudzi emocje związane z prestiżowymi mistrzostwami świata jednośladów już od 2 maja 2024 r.

Podobnie jak to miało miejsce w przeszłości, w ciągu ostatniego roku zespół programistów z siedzibą w Mediolanie mógł liczyć na pomoc dwóch specjalnych konsultantów, dzięki którym symulacja stała się jeszcze lepsza! Wschodząca gwiazda Moto2™ Celestino Vietti i młody talent Moto3™ Filippo Farioli zostali zaproszeni do siedziby firmy, dzieląc się opiniami na temat fizyki jazdy i tego, jak uczynić ją jeszcze wierniejszą rzeczywistości.

Przetestowanie gry na wczesnym etapie przez Viettiego i Farioliego było szczególnie ważne, by ulepszyć jeden z najtrudniejszych aspektów gry – tego, co prawdziwy zawodnik robi na torze, a mianowicie zarządzanie fazą wchodzenia i wychodzenia z zakrętu. To tutaj talent zawodników naprawdę robi różnicę, doprowadzając motocykle do granic możliwości dla jak najlepszych osiągów, o czym gracze przekonają się w MotoGP™24. 

Wkład Viettiego i Farioliego odegrał kluczową rolę w projektowaniu rozgrywki, która wybacza wiele błędów w porównaniu z poprzednimi częściami. Pozwoli to graczom dotrzeć do granic możliwości fizyki w bardziej kontrolowany sposób, dając więcej miejsca na ich własne umiejętności, a jednocześnie zwiększając poziom realizmu.

W szczególności, zgodnie z sugestiami zawodników, tył motocykli Moto™2 będzie niestabilny na początku fazy hamowania, a następnie zadziała silniejszy hamulec silnikowy. Te poprawki popchną graczy w kierunku stylu wyścigowego bliższego temu, który jest najskuteczniejszy w prawdziwych wyścigach. 

Rzeczywiście, jak wyjaśnił Vietti, najlepszym sposobem na dotarcie do zakrętu Moto™2 jest opóźnienie punktu hamowania, a następnie hamowanie tak mocno, jak to tylko możliwe. Zbyt mocne hamowanie w samym zakręcie, oczywiście, spowoduje podciągnięcie przodu, ale w porównaniu z poprzednimi częściami, gracze będą mogli znacznie łatwiej kontrolować siłę hamowania, co da im większy wpływ na decydującą fazę wyścigów. 

Co więcej, po zwolnieniu hamulców zachowanie motocykla zostało zmodyfikowane, czyniąc je płynniejszym i zwrotniejszym podczas szybkich zmian kierunku. Podczas pochylania ważne będzie szybkie podniesienie pojazdu, aby skrócić czas wychylenia i uwolnić pełną moc w fazie wyjścia. W tym przypadku brak elektronicznych systemów sterowania będzie odgrywał główną rolę podczas jazdy Moto™2 w porównaniu do MotoGP™, ponieważ gracze będą musieli znaleźć odpowiedni procent przyspieszenia, aby użyć całej dostępnej mocy bez przechodzenia na wysokie obroty. W tym celu zaimplementowano płynniejszy system dostarczania mocy.

Sesje testowe Viettiego i Farioliego miały kluczowe znaczenie w stworzeniu modelu jazdy, który nadal zachowując swój symulacyjny charakter, lepiej ocenia indywidualne umiejętności każdego gracza, przybliżając doznania do wrażeń prawdziwych jeźdźców.

MotoGP™24 wyjdzie 2 maja 2024 roku na platformy PlayStation®5, PlayStation®4, Xbox Series X|S, Xbox One, Nintendo Switch™ i PC.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze