Rickard Rydell nie zdobył żadnych punktów przez trzy ostatnie wyścigi, Brno to miejsce gdzie chce to zmienić. Nie oczekuje on łatwej wygranej, szczególnie trudnym konkurentem będzie BMW.

Najcięższymi autami podczas, rundy w Brnie będą BMW 320si, SEAT León TDI i Chevrolet Cruze LT. Na pokładzie tych aut znajdzie się maksymalny balast, którego ciężar wynosi 40kg. Jedynie auto Alessandro Zanardiego nie otrzyma balastu, z powodu iż jest wyposażone w sekwencyjną skrzynię biegów.

Gwiazda DTM Mattias Ekström był obecny podczas wyścigu serii STCC w Gothenburgu. Szwed złamał rekord okrążenia w swoim Audi A4. „Czas okrążenia który wykręciłem to 44,9s i jak na razie jest to najszybsze okrążenie toru. Miałem parę okrążeń na trening, na koniec dostałem nowy zestaw opon i gwiazdę hokeja Henrika Lundqwist jako pasażera”.

Chevrolet w ostatnim tygodniu podczas wyścigu Walencji poniósł niepodważalną porażkę nie zdobywając punktów. Brno to miejsce gdzie chcą się odegrać. „Celem dla zespołu jest uzyskać tyle punktów ile to możliwe oraz złagodzić rozczarowanie po przegranej w Walencji” – Rob Huff

Równo za 10 dni kierowcy serii WTCC, zmierzą się ponownie ze sobą na czeskim torze Automotodrom Brno. Będzie to już 11 i 12 runda tegorocznego czempionatu, liderem po 10 rundach jest Yvan Muller, który w klasyfikacji wyprzedza o 3 punkty Augusto Farfusa i zespołowego kolegę Gabriele Tarquini.

Brat bliźniak Toma Coronela – Tim Coronel dołączy do zespołu SUNRED Engineering podczas najbliższej rundy FIA WTCC która odbędzie się 21 czerwca na czeskim torze Brno. Będzie to jednorazowy występ Tima, za wygranie rundy Seat Leon Eurocup na torze Ricardo Tormo.

Zwycięzcą pierwszego wyścigu w Hiszpanii był Yvan Muller zasiadający za kierownicą Seata, podium uzupełnili jego zespołowi koledzy - Tiago Monteiro i Gabriele Tarquini. Wśród kierowców niezależnych zwyciężył Tom Coronel, plasując się w ogólnej klasyfikacji na siódmej pozycji.

SEAT zdominował kwalifikacje do domowego wyścigu na torze Circuit Ricardo Tormo. Pierwsze cztery pozycje zajęły samochody napędzane turbodoładowanymi silnikami diesla, najlepszy spośród tej czwórki okazał się Gabriele Tarquini z czasem 1:44.414.

Pierwszą sesję treningową na Hiszpańskim torze Circuit Ricardo Tormo zdominowali kierowcy Seatów który zajęli 3 pierwszy pozycje, zwycięzcą sesji był Yvan Muller z czasem 1:44.811.

Robert Huff wygrał pierwszy wyścig WTCC w Pau. Kierowca Chevroleta startował z 4 pozycji, jednak tuz po starcie awansował na drugą lokatę. Okrążenie później wyprzedził kierowcę BMW Augusta Farfusa. Brazylijczyk do końca walczył o odzyskanie prowadzenia.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Wyniki

Partnerzy

rally and race