Sergio Hernández pierwszy raz w życiu wygrał wyścig WTCC. Ten 25-letni kierowca pochodzący z wschodniego wybrzeża Hiszpanii rozpoczynał wyścig z czwartej pozycji, zaraz później objął prowadzenie. SEAT dał nam świetny przykład pracy zespołowej, zaś kierowcy BMW udowodnili nam że w ich zespole to pojęcie jest obce.

Alessandro Zanardi wygrał pierwszy wyścig w Brnie, chodź duża zasługa w tym Augusto Farfusa. Włoch startował z trzeciej pozycji tuż, za Augusto Farfusem i Andy Priaulx. Gdy zapaliły się zielone światła, kierowcy ruszyli do wyścigi pięciu z nich jechało bardzo blisko siebie. Z niewiadomych przyczyn Augusto Farfus postanowił, skręcić do zewnętrznej części toru. Spowodował on kolizję z Priaulx i dwoma Chevroletami Nicoli Lariniego i Roberta Huffa.

Brazylijczyk Augusto Farfus wygrał kwalifikacje Brnie, wyprzedzając na mecie 0.04 sekundy Andy Priaulx i Alessandro Zanardiego, która na swoim bardzo szybkim pomiarowym okrążeniu był szybszy od Augusto, o 0.27 sekundy lecz przeszkodził mu zespołowy kolega Sergio Hernandez.

Nie jest to potwierdzona informacja, ale według przypuszczeń James Thomspon może już niedługo pojawić się za kierownicą nowego modelu Łady Priora. Jego występ miałby już nastąpić podczas kolejnej rundy w Portugalii, gdzie zastępowałby Viktora Shapavalova.

Dominacji BMW ciąg dalszy... Tak można skwitować również drugą sesję treningową, na torze Brno. Tym razem kierowcy niemieckiej marki zajęli 4 pierwsze pozycje, najlepszy okazał się Augusto Farfus z czasem 2:10.994.

Po dzisiejszym treningu w Czechach wyraźnie widać że BMW dominuje nad SEAT-em, aż pięć pierwszych pozycji zajmowały auta BMW. Andy Priaulx był najszybszy, ustalił on czas okrążenia na 2:20.998.

Już jutro na Czeskiej trasie pierwszy raz w historii WTCC zobaczymy Tima Coronela i jego brata Toma za kółkiem SEATa. Są to pierwsi bliźniacy w mistrzostwach: „Ściganie się razem na jednym torze jest dla nas bardzo wyjątkowym przeżyciem” – Tim

Czterech kierowców FIA WTCC wróciło dziś do szkoły... aby spotkać się z młodymi mieszkańcami Brna. Augusto Farfus, Robert Huff, Yvan Muller i Jaap van Lagen odwiedzili w Brnie, szkołę podstawową nr 25, gdzie zostali przywitani przez dwieście dzieci w wieku od dziewięciu do piętnastu lat. Kierowcy odpowiadali na pytania rozentuzjazmowanych dzieci, które chciały dowiedzieć się jak to jest być za kółkiem samochodu wyścigowego oraz co kierowcy wyścigowi robią w wolnym czasie.

Rickard Rydell nie zdobył żadnych punktów przez trzy ostatnie wyścigi, Brno to miejsce gdzie chce to zmienić. Nie oczekuje on łatwej wygranej, szczególnie trudnym konkurentem będzie BMW.

Najcięższymi autami podczas, rundy w Brnie będą BMW 320si, SEAT León TDI i Chevrolet Cruze LT. Na pokładzie tych aut znajdzie się maksymalny balast, którego ciężar wynosi 40kg. Jedynie auto Alessandro Zanardiego nie otrzyma balastu, z powodu iż jest wyposażone w sekwencyjną skrzynię biegów.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race