Podczas posiedzenia Światowej Rady Sportów Motorowych w Wiedniu ogłoszony został kalendarz na sezon 2017 Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych oraz zmiana w punktacji głównego wyścigu weekendu.
Najważniejszą wiadomością jest powrót, po dwuletniej przerwie, rundy na ulicach Makau. Ta odbędzie się 19 listopada i po raz pierwszy nie będzie stanowić finału sezonu – ten bowiem pozostanie na torze Losail w Katarze, a będzie mieć miejsce 1 grudnia.
Wraz z odejściem Citroëna z serii, z kalendarza zniknie runda we Francji. Europejscy kibice będą również zawiedzeni brakiem wyścigów na Słowacji oraz w Rosji, lecz ma to zrekomensować ponowne pojawienie się w kalendarzu Monzy, która po raz pierwszy w swojej historii będzie gościć wyścig samochodów klasy TC1.
* – do zatwierdzenia przez ASN ** – tor wymaga odnowienia homologacji *** – zależne od umowy z promotorem |
||||
R | Data | Wydarzenie | Tor | |
1 | 9 kwietnia | Wyścig w Maroku | Circuit Moulay El Hassan* | |
2 | 30 kwietnia | Wyścig we Włoszech | Autodromo Nazionale di Monza* | |
3 | 14 maja | Wyścig na Węgrzech | Hungaroring* | |
4 | 27 maja | Wyścig w Niemczech | Nürburgring Nordschleife* | |
5 | 25 czerwca | Wyścig w Portugalii | Vila Real | |
6 | 6 sierpnia | Wyścig w Argentynie | Termas de Río Hondo* | |
7 | 1/15 października | Wyścig w Chinach | Shanghai International Circuit*/**/*** | |
8 | 29 października | Wyścig w Japonii | Twin Ring Motegi | |
9 | 19 listopada | Wyścig w Makau | Circuito da Guia* | |
10 | 1 grudnia | Wyścig w Katarze | Losail International Circuit* |
Zgodnie z zapowiedziami, dostosowano punktację wyścigów w trakcie weekendu, aby położyć większy nacisk na wyniki wyścigu głównego, do którego kierowcy startują zgodnie z kolejnością wywalczoną w kwalifikacjach. Punkty będą przyznawane według klucza 30-23-19-16-13-10-7-4-2-1. Niewielkim korektom uległa także punktacja rywalizacji producentów MAC3, w której najlepszy producent będzie teraz otrzymywać 12 punktów.
Jak pisaliśmy wcześniej, w sezonie 2017 do startu w WTCC będą dopuszczone samochody specyfikacji FIA TCN-2, które będą się ścigać w ramach swojej odrębnej klasyfikacji. Jak czytamy w oświadczeniu FIA, oczekiwane jest znaczące powiększenie stawki.
Co jest sporym zaskoczeniem, WMSC przystało na wniosek promotora WTCC, aby zbadać przez komisje bezpieczeństwa i torów FIA możliwość prowadzenia okrążeń „dżokerów” na wybranych torach ulicznych – pomysł ten jest stosowany obecnie w Rallycrossowych Mistrzostwach Świata.
Źródło: fia.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.