Ribeiro: System punktowy WTCC do poprawki

Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych szykują się do zmiany obecnego systemu przyznawania punktów, stwierdził promotor serii François Ribeiro.

W wielu seriach, gdzie obowiązuje zasada odwracania kolejności na polach startowych, takie wyścigi są inaczej punktowane niż główne. Jak powiedział Ribeiro, zespoły zgodziły się na wprowadzenie podobnej zmiany w WTCC oraz na zwiększenie ilości punktów przyznawanej w rywalizacji producentów MAC3.

„Omówiliśmy dystrybucję punktów pomiędzy otwierającym, a głównym wyścigiem” – powiedział serwisowi Motorsport.com. „Nie wiem, jak duża będzie zmiana, ale myślę że zespoły są zgodne w tym, że główny wyścig powinien dawać więcej punktów”.

„Nie ukrywam również, że chcę dawać więcej punktów za MAC3. Chcę, by miało to większe znaczenie dla walki o tytuł mistrzowski i wszyscy trzej producenci przyznali mi rację. To dobry sposób na promowanie walki pomiędzy producentami, ale musimy zwiększyć jego znaczenie. Większa ilość punktów powinna zachęcić producentów do wystawienia trzech konkurencyjnych i zbalansowanych kierowców”.

„Nie sądzę, że trzeba zmieniać format MAC3. Więcej punktów automatycznie uczyni je bardziej istotną częścią weekendu. Trzeba też zwiększyć różnicę pomiędzy poszczególnymi miejscami, bo w chwili obecnej nie tylko jest przyznawanych zbyt mało punktów, ale różnice są zbyt małe. Jeżeli nagle będzie to 5 czy 10 punktów, wszyscy będą o nie walczyć”.

Ribeiro wypowiedział się również w sprawie narzędzi wspomagających wyprzedzanie, dla których nie widzi miejsca w świecie samochodów turystycznych: „Fanboost jest idealny dla Formuły E, która musi stworzyć zupełnie nową grupę fanów. Czerpią oni spoza dotychczasowych fanów sportu motorowego i potrzebują interakcji, dlatego to dla nich dobre. Ale wprowadzenie czegoś takiego do WTCC, WEC, F1 czy WRC… nie wiem, jest dobrze tak jak jest”.

„Nie lubię sztuczności. Nie jestem fanem DRS-u czy push-to-pass. Wolę wyścigi, w których są może jedynie trzy-cztery manewry wyprzedzania, ale w których kierowcy musieli podjąć ryzyko, a nie tylko nacisnąć przycisk”.

„Myślę, że tożsamość samochodów turystycznych to wyścigi, drzwi w drzwi, zderzak w zderzak, a nie push-to-pass”.

Źródło: motorsport.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league