Perfekcyjny przejazd kierowców Hondy nie wystarczył do powstrzymania Citroëna od sięgnięcia po zwycięstwo w rywalizacji producentów MAC3 na ulicach Vila Real.
Po wypadku w kwalifikacjach, José María López ustanawiał decydujący czas, jadąc za Yvanem Mullerem i powołanym do współpracy z kierowcami fabrycznymi Tomem Chiltonem. Ta trójka pokonała dwa okrążenia ulicznego toru w czasie 3:57,425, o 0,283 sekundy pokonując ekipę Hondy.
Przejazd kierowców Japońskiego producenta był niemal perfekcyjny – po równym starcie Tiago Monteiro ustawił się przed Robem Huffem i Norbertem Micheliszem. Jadąc w niemal idealnej formacji pokonali dwa czyste okrążenia, lecz czas 3:57,708 nie wystarczył do pokonania Citroëna.
Ekipa Łady dla odmiany zaliczyła zupełnie nieudaną sesję. Już na początku Gabriele Tarquini zaliczył falstart i naraził swój zespół na późniejszą karę czasową. To nie będzie miało jednak wpływu na kolejność, bowiem Włoch nie był w stanie utrzymać tempa swoich zespołowych kolegów i przekroczył linię mety po ponad 4 minutach, 8 sekund wolniej od Lópeza.
Ze względu na duże różnice w klasyfikacji producentów, wyniki MAC3 nie wpływają w żaden sposób na rywalizację, w której pewnie prowadzi Citroën przed Hondą, Ładą i Volvo, które nie bierze udziału w MAC3.
P | Kierowcy | Zespół | Samochód | Rezultat | |||
1 | José María López Yvan Muller Tom Chilton |
Automobiles Citroën | Citroën C-Elysé WTCC | 3:57,425 | |||
2 | Rob Huff Tiago Monteiro Norbert Michelisz |
Honda Motor Co. Ltd | Honda Civic WTCC | + 0,283 | |||
3 | Gabriele Tarquini Hugo Valente Nicky Catsburg |
LADA Sport | LADA Vesta WTCC | + 8,321 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.