Łada na równi z Hondą, bez znaczących zmian w wagach

Zespoły Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych szykują się na podbój legendarnego toru Nürburgring Nordschleife. Na nieco ponad tydzień przed pojawieniem się aut na trasie „zielonego piekła”, opublikowano niewielkie zmiany wag samochodów.

+ 80 kg Citroën C-Elysée WTCC
+ 40 kg Honda Civic WTCC
+ 40 kg LADA Vesta WTCC
+ 0 kg Volvo S60 Polestar TC1
+ 0 kg Chevrolet RML Cruze TC1

Te zostały wyliczone na podstawie czasów okrążeń poszczególnych modeli aut na przestrzeni ostatnich trzech wyścigów. Citroën pozostał najcięższym samochodem, z 80-kilogramowym balastem, o 40 kg większym niż Honda. Do japońskich aut dorównała natomiast Łada, której waga jako jedyna została zmieniona przed nadchodzącą rundą.

Co ciekawe, tempo Hondy zostało określone jako o 0,4 sekundy wolniejsze od Citroëna, pomimo wywalczenia pole position w Marrakeszu (kiedy jednak José María López uszkodził swój samochód w połowie okrążenia Q3).

Volvo i Chevrolety pozostaną na najniższym poziomie 1110 kg, średnio o 1,1 sekundy wolniejsze od Citroëna. To dobra wiadomość dla dołączającej do stawki Sabine Schmitz, która jako jedyna zawodniczka będzie reprezentować barwy gospodarzy na 25-kilometrowym torze.

Źródło: touringcartimes.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze