TCR International Series opublikowała zmiany w przepisach na drugi sezon istnienia mistrzostw. Do najważniejszych należy zaliczyć zakazanie wspomagań w kontroli samochodu.

W związku z tym, z samochodów znikną takie urządzenia jak ABS czy kontrola trakcji oraz kontrola stabilności. Jednocześnie spowodowało to zmniejszenie minimalnej wagi samochodów z 1260 do 1250 kilogramów.

Waga jest również dostosowywana jako element systemu wyrównywania osiągów. Jej rola w balance of performance została zwiększona, bowiem maksymalne pułapy będą wynosić od -20 do +70 kg, kiedy w sezonie 2015 było go maksymalnie +40 kg.

Nie zmienią się za to reguły przyznawania balastu poszczególnym kierowcom – ci, którzy zdobyli najwięcej punktów podczas poprzedniego weekendu wyścigowego będą wozić odpowiednio 30, 20 i 10 kg. Taki sam pozostanie także format weekendu, składający się z dwuczłonowych kwalifikacji oraz dwóch wyścigów.

Nowością będzie również tytuł „samochodu roku”, w którym dwa najlepsze samochody każdego modelu będą zbierać punkty do klasyfikacji będącej ekwiwalentem mistrzostw producentów, którzy według modelu TCR, nie są zaangażowani w same starty.

Źródło: touringcartimes.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race