Stefano Comini odniósł zwycięstwo w Guia Race of Makau i sięgnął po tytuł pierwszego mistrza TCR International Series. Finał sezonu przyniósł mnóstwo dramatów i zaledwie siedem ze zgłoszonych 30 aut pojawiło się na mecie.

Na skutek wcześniejszych incydentów, do wyścigu przystąpiło 20 kierowców. Z pole position startował Rob Huff, mając obok siebie Jordiego Gené, a z drugiej linii ruszali walczący o tytuł Stefano Comini i Pepe Oriola.

Już w pierwszym zakręcie doszło do potężnego karambolu. Gené walczył z Huffem o prowadzenie, próbując zaatakować po wewnętrznej. Hiszpan nie utrzymał się jednak w swoim torze jazdy i uderzył w Brytyjczyka, przez co obaj wpadli na barierę, co doprowadziło do kolizji z kolejnymi dziewięcioma autami – z wyścigu odpadli Lorenzo Veglia, Siergiej Afanasjew, Kevin Gleason, Josh Files, Suny Wong, Henry Ho, Guillaume Cunnington, Samson Chan i Michael Choi.

Na prowadzeniu dzięki temu wyszedł Stefano Comini, z którym walczył Pepe Oriola w momencie pojawienia się czerwonych flag. Trzeci był Gianni Morbidelli, lecz Włoch po restarcie musiał odbyć karę drive-trough. Choć spadł przez to na koniec stawki, dojechał do mety na czwartym miejscu. Na trzecią lokatę promowało to Jordiego Oriolę, który znajdując się za swoim bratem, odpierał ataki i pomagał mu w walce o tytuł. Żeby ten został zdobyty przesz Hiszpana, musiał on wygrać przy trzecim miejscu Cominiego.

Szwajcar nie miał tempa Hiszpana i musiał bronić się w zakręcie Lisboa na każdym kolejnym okrążeniu. Obaj zderzyli się na szóstym okrążeniu, lecz Comini utrzymał prowadzenie. Oriola przypuścił ostatni atak na ósmym okrążeniu, po tym jak Comini popełnił błąd w zakręcie Mandarin. Hiszpan wjechał w tył SEAT-a Szwajcara, próbując zaatakować do Lisboa, uszkadzając swój samochód. Hiszpan niedługo później musiał wycofać się z wyścigu, podobnie jak jego brat, wskutek oddzielnego incydentu.

W ten sposób na drugie miejsce awansował Andrea Belicchi, a stawka zmniejszyła się do zaledwie siedmiu aut. Trzecie miejsce z dużą stratą objął Michaił Graczew. Comini pozostał na prowadzeniu do końca wyścigu, mając za sobą swojego kolegę z zespołu, i wywalczył tytuł mistrzowski różnicą 30 punktów nad Oriolą.

P Nr Kierowca Zespół Rezultat
1 25 Stefano Comini Target Competition 10 okr.
2 33 Andrea Belicchi Target Competition + 1,733
3 8 Michaił Graczew Liqui Moly Team Engstler + 26,549
10 Gianni Morbidelli WestCoast Racing + 32,677
5 87 Rodolfo Ávila Asia Racing Team + 55,890
6 27 Robb Holland FRD Ford HK Racing Team + 56,665
7 98 Keith Sze Chun Chan Target Competition + 2:17,210
8 21 Jordi Oriola Target Competition + 2 okr.
9 74 Pepe Oriola Team Craft-Bamboo Lukoil + 3 okr.
NSK 77 Siergiej Afanasjew Team Craft-Bamboo Lukoil
NSK 12 Rob Huff WestCoast Racing
NSK 88 Jordi Gené Team Craft-Bamboo Lukoil
NSK 24 Kevin Gleason WestCoast Racing
NSK 7 Lorenzo Veglia Liqui Moly Team Engstler
NSK 14 Josh Files Campos Racing
NSK 28 Sunny Wong WestCoast Racing
NSK 68 Michael Choi Prince Racing Hong Kong
NSK 49 Guillaume Cunnington Asia Racing Team
NSK 56 Samson Chan Roadstar Racing Team
NSK 29 Henry Ho PAS Macau Racing Team

Źródło: touringcartimes.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race