Proteam wycofało się z weekendu, Campos wystartuje w niedzielnym wyścigu, ciągłe zmiany w Ballance of Performance, Bernie Ecclestone odwiedził paddock TCR.

W piątek Bernie Ecclestone odwiedził paddock TCR, gdzie spotkał się z Marcello Lottim, kierowcami i najważniejszymi osobami w serii. Boss Formuły 1 obejrzał także samochody wszystkich producentów i był zainteresowany szczegółami technicznymi.

TCR będzie towarzyszyć Formule 1 także w Chinach i Singapurze.
Proteam wycofuje się z weekendu
Włoska ekipa, która przyjechała do Malezji z jednym Fordem Focusem natrafiła na problemy ze skrzynią biegów, które nie mogły być naprawione na torze i ma nadzieję powrócić podczas kolejnej rundy w Chinach.

„Szkoda, bo w nielicznych momentach, kiedy wszystko działało, mogłem docenić potencjał samochodu i silnika. Jestem rozczarowany, że ominę wyścigi, ale zgadzam się z decyzją o wycofaniu auta”, powiedział kierowca Diego Romanini.
Problemy ze swoimi Oplami Astra miał zespół Campos Racing. Z powodu problemów z chłodzeniem zespół opuścił pierwszy wyścig i na miejscu opracował nową chłodnicę, dzięki czemu Igor Skuz i Jordi Oriola wystartują w niedzielnym wyścigu.

„Zaprojektowaliśmy i zbudowaliśmy większą chłodnicę, którą zamontujemy dziś wieczorem. Z powodu wysokich temperatur woleliśmy nie startować dzisiaj, by uniknąć większych problemów, ale będziemy gotowi na jutrzejszy wyścig”, powiedział menedżer zespołu Rubén Espín.
"Trudny balans"
Do czasu pierwszego wyścigu wskaźniki systemu wyrównywania osiągów były zmieniane po każdej sesji. Na podstawie marcowych testów BoP w Barcelonie, Hondy i Audi zostały dociążone przed pierwszym treningiem, jednak duża przewaga SEAT-a spowodowała, że do drugiej sesji wszystkie samochody przystępowały z równą wagą. Przed kwalifikacjami Honda oraz Audi straciły kolejne 30 kg, które zostały im przywrócone przed wyścigiem. Nie wiadomo, czy w ten weekend dojdzie do kolejnych zmian.

Szef serii Marcello Lotti uprzedzał przed sezonem, że podczas pierwszych dwóch rund BoP może być nieustannie zmieniany, a seria będzie w tym czasie próbować opracować odpowiedni system, który pozwoli zachować równy poziom aut, wprowadzając zmiany co trzy rundy.

Źródło: tcr-series.comtouringcartimes.comtouringcartimes.comtouringcartimes.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race