Marka Cupra, znana dotychczas jako SEAT Sport, zaprezentowała na salonie motoryzacyjnym w Genewie swój elektryczny samochód turystyczny – model e-Racer.

Nowy pojazd jest pierwszym przedstawicielem w powstającej klasie E TCR, której szczegóły również zostały nakreślone przy okazji prezentacji – będzie zarezerwowana dla 4- i 5-drzwiowych samochodów turystycznych, z silnikami o stałej mocy 300 kW oraz maksymalnej 500 kW przy 12 tys. obrotów na minutę. Pojemność baterii została określona jako 65 kW, a dostarczane napięcie na 800 V.

W przeciwieństwie do swoich konwencjonalnych odpowiedników, samochody E TCR będą tylnonapędowe, a za przeniesienie mocy będzie odpowiadać jednobiegowa przekładnia. Przednie zawieszenie będzie oparte o kolumny McPhersona, z kolei tylne zawieszenie będzie dwuwahaczowe.

„Niezmiernie cieszymy się, że możemy zaprezentować model Cupra e-Racer na salonie w Genewie” – skomentował szef Cupra Racing Jaime Puig. „Stworzenie nowego samochodu, operującego na nieznanej nam dotychczas technologii, stanowiło dla nas ekscytujące wyzwanie. Zebraliśmy w tym celu zespół specjalistów i jesteśmy dumni z osiągniętego efektu. Jesteśmy pionierem w klasie E TCR, podobnie jak to było w przypadku [konwencjonalnej] TCR”.

„Kategoria E TCR stanowi prawdziwą rewolucję, która nie tylko wprowadzi na tory nowy typ samochodów turystycznych, ale też całkowicie zmieni postrzeganie tej dyscypliny w obrębie całego motorsportu”.

Jeśli chodzi o sam model Cupra e-Racer, bazuje on na udanym modelu Cupra TCR. Jak zapewnia producent, elektryczny samochód wyścigowy będzie potrafił wykorzystać niemal całą dostarczoną energię (kiedy u silników spalinowych to około 30%), a także będzie dużo prostszy w utrzymaniu od konwencjonalnego. Możliwe będzie również ponowne wykorzystanie energii kinetycznej, traconej normalnie w momencie hamowania.

Inaczej niż w przypadku swojego spalinowego odpowiednika, model e-Racer będzie dostarczać maksymalną moc oraz moment obrotowy w całym zakresie obrotów silnika. Prędkość maksymalna została określona na 270 km/h, a przyspieszenie od zera do 100 km/h będzie odbywać się w 3,2 sekundy. Pełne naładowanie ważącej 450 kg baterii ma z kolei trwać około 40 minut.

Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej WSC oraz SEAT

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race