Audi ogłosiło, że Robin Frijns dołączy do zespołu marki w Deutsche Tourenwagen Masters, zastępując dwukrotnego mistrza serii Mattiasa Ekströma. Będzie to jedyna zmiana w ekipie Audi.

Timo Glock uważa, że niemiecka seria Deutsche Tourenwagen Masters powinna zaadoptować filozofię australijskich wyścigów Supercars, polegającą na ściganiu się samochodami o wysokiej mocy i niskim docisku aerodynamicznym.

Były szef Audi Sport Dr Wolfgang Ullrich uważa, że wycofanie się Mercedesa z Deutsche Tourenwagen Masters umożliwi zacieśnienie współpracy z japońską serią Super GT.

Mistrz Deutsche Tourenwagen Masters z 2015 roku Pascal Wehrlein może powrócić do zespołu Mercedesa na sezon 2018, by zająć miejsce zwolnione przez Roberta Wickensa. Drugim potencjalnym kandydatem jest Daniel Juncadella.

Władze serii Deutsche Tourenwagen Masters opublikowały kalendarz na sezon 2018. Prestiżowa niemiecka seria po raz pierwszy zawita na włoski tor Misano, a po pięcioletniej przerwie powróci na brytyjski Brands Hatch.

BMW dokonało zmian w składzie kierowców na sezon 2018 Deutsche Tourenwagen Masters. Odchodzącego Maxime’a Martina oraz przechodzącego do Formuły E Toma Blomqvista zastąpią Philipp Eng oraz Joel Eriksson.

 „Cieszę się, że mogę ogłosić swoją obecność w Audi Sport w 2018 roku” – powiedział René Rast w piątkowy wieczór podczas gali rozdania nagród Autobild, która odbyła się w ramach Essen Motorshow. Celem obecnego mistrza Deutsche Tourenwagen Masters na nadchodzący sezon będzie oczywiście obrona tytułu.

W ramach rozszerzonego, 10-rundowego harmonogramu niemieckiej serii samochodów turystycznych, do kalendarza Deutsche Tourenwagen Masters ma powrócić runda w Wielkiej Brytanii, która miałaby zostać rozegrana na torze Brands Hatch lub Donington Park.

Audi i BMW oczekują, że przepisy Class One zapewnią przetrwanie Deutsche Tourenwagen Masters, po odejściu Mercedesa wraz z końcem 2018 roku. Obecność samochodów Super GT w trakcie finału sezonu wzbudziła dalszy entuzjazm wokół współpracy między niemieckim ITR i japońską GTA.

Tegoroczny sezon Deutsche Tourenwagen Masters w całości padł łupem Audi, które zdobyło tytuły kierowców, producentów oraz zespołów. Klasyfikacja mogła wyglądać jednak inaczej, gdyby nie kilka błędów popełnionych przez BMW.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race