Młodzi również w Audi i Mercedesie

Nie tylko BMW sprawdzało młodych zawodników podczas odbywających się w tym tygodniu posezonowych testów DTM w hiszpańskim Jerez. Także ekipy Audi i BMW zaprosiły nowych zawodników do swoich aut.

Audi do Jerez zabrało trzech tegorocznych zawodników – Mattiasa Ekströma, Nico Müllera i Miguela Molinę. Za kierownicą RS5 zasiedli także młodzi kierowcy nie mający większego doświadczenia z autami DTM.

Z zaproszenia Audi skorzystali: Hiszpan Alex Palou, który w tym roku debiutował w autach jednomiejscowych startując w Euroformule Open, włoski kierowca GT Marco Mapelli, Włoch Antonio Giovanazzi, duńska gwiazda Porsche Supercup Nicki Thiim, znany ze startów Audi R8 LMS Belg Laurens Vanthoor oraz były mistrz Formuły 2 i tegoroczny wicemistrz serii GP3 Dean Stoneman.

Jak na razie Audi nie podało żadnych informacji na temat swojego przyszłorocznego składu.

Z kolei Mercedes dał możliwość przetestowania C-Coupé DTM pięciu młodym kierowcom. Esteban Ocon, Lucas Auer i Felix Rosenqvist poprowadzili Mercedesa w nagrodę za swoje wyniki w europejskiej Formule 3 – 18-letni Ocon został mistrzem, Auer był czwarty, a Rosenqvist zwyciężył w prestiżowym Grand Prix Macau. Wszyscy troje korzystali w tym roku z silnika Mercedesa, a także należą do jego programu rozwoju młodych kierowców, który wprowadził do DTM m.in. Pascala Wehrleina.

Do udziału w testach zaproszono także mistrza Blancpain Sprint Series Maksymiliana Götza, który startował Mercedesem SLS AMG GT3. Był drugi test Götza w DTM po zeszłorocznych jazdach na Lausitzringu.

Testową ekipę uzupełnił były kierowca Formuły 1 Charles Pic, który wziął udział w 39 Grand Prix za kierownicą samochodów Marussii i Caterhama.

Dyrektor Mercedes-Benz Motorsport Totto Wolff potwierdził przywiązanie niemieckiego producenta do rozwoju młodych kierowców: „To wspaniałe widzieć tak wielu młodych i utalentowanych kierowców wyścigowych nabierających doświadczenia w naszym AMG C-Coupé. Marka z gwiazdą od dziesięcioleci odnosi sukcesy we wprowadzaniu młodych kierowców do wyścigów samochodowych, a wielu z nich z powodzeniem awansuje do Formuły 1 lub DTM. Pascal Wehrlein jest ostatnim przykładem. W tym roku wygrał swój pierwszy wyścig DTM, a także został mianowany oficjalnym kierowcą rezerwowym naszego zespołu Formuły 1 – Mercedes AMG Petronas”.

Mercedes ogłosił w zeszłym tygodniu poszerzenie swojej ekipy z siedmiu do ośmiu samochodów, a także powrót do współpracy z ART Grand Prix, które będzie jego trzecim zespołem w DTM. Do tej pory jedynym potwierdzonym zawodnikiem na przyszły sezon jest Gary Paffett.

Źródło: www.TouringCarTimes.com, www.TouringCarTimes.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze