DRS i opony opcjonalne oficjalnie zaakceptowane

Organizator wyścigów DTM - ITR potwierdził wprowadzenie w tegorocznym sezonie znanego już m.in. z Formuły 1 systemu redukcji oporu aerodynamicznego (Drag Reduction System - DRS) oraz opon opcjonalnych.

„Wraz z DMSB i producentami ponownie osiągnęliśmy porozumienie decydując się na wprowadzenie opon opcjonalnych i DRS. Formuła 1 pokazała, jak dobrze te środki działają. Pierwsze testy DTM tylko to potwierdziły” – powiedział Hans Werner Aufrecht szefujący ITR.

Zespoły przetestowały DRS i opony opcjonalne podczas pierwszego oficjalnego testu DTM w tym roku w Barcelonie kilka tygodni temu.

System DRS pozwala kierowcy zmieniać ustawienie tylnego skrzydła w czasie wyścigu, aby uzyskać większą prędkość. System ten będzie można aktywować tylko wtedy, gdy jeden zawodnik będzie jechał w odstępie co najwyżej dwóch sekund od poprzedzającego go innego kierowcy, a nie tak jak w F1 w odstępie jednej sekundy. Ponadto będzie on dostępny raz na okrążenie, ale nie będzie ograniczenia co do miejsca jego użycia.

Tylne skrzydło jest regulowane w zakresie 15 stopni za pomocą systemu pneumatycznego i pozwola na zwiększenie prędkości o pięć do siedmiu kilometrów na godzinę. System będzie uruchamiany trzy okrążenia po starcie wyścigu i dezaktywowany na trzy okrążenia przed metą. Będzie można go również wyłączyć podczas pierwszych trzech okrążeń po zjeździe samochodu bezpieczeństwa.

Opcjonalne opony Hankooka są wykonane z bardziej miękkiej mieszanki i pozwalają na przejechanie okrążenia od 1 do 1,5 sekundy w porównaniu do zwykłych opon. Opony takie podlegają oczywiście szybszej degradacji, więc kierowcy będą musieli się z nimi odpowiednio obchodzić. Wszyscy kierowcy podczas każdego weekendu wyścigowego dostaną tylko po jednym zestawie opon opcjonalnych do obowiązkowego użycia w trakcie wyścigu. Zespoły zaraz po kwalifikacjach będą musiały określić na których oponach rozpocznie wyścig każdy z ich kierowców. Nowe opony zostaną oznaczone żółtym paskiem na boku.

Obowiązkowe będą nadal dwa pit stopy podczas każdego wyścigu. Do boksów nie będzie można zjeżdżać podczas pierwszych i ostatnich trzech okrążeń.

Dokonano także zmiany w regulaminie kwalifikacji - kierowcy, którzy zakwalifikowali się do ostatniej części kwalifikacji będą mogli wykonać przejazd na świeżych oponach, a nie na tych używanych w Q3, jak do tej pory.

Źródło: www.TouringCarTimes.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze