Ostatniego dnia testów DTM w Barcelonie tempo dyktowali zawodnicy z najmniejszym doświadczeniem w serii – najszybszy był Marco Wittmann przed 18-letnim Pascalem Wehrleinem. Niepobity został środowy wynik Gary’ego Paffetta.
Trwające cztery dni testy w Barcelonie dobiegły końca. Po ich zakończeniu możemy stwierdzić, że nie ma jednej marki, która wyraźnie górowałaby na dwoma pozostałymi. W pierwszych dwóch dniach najlepsze czasy należały do zawodników Mercedesa - Roberta Wickensa (wtorek) i Gary’ego Paffetta (środa). W czwartek na szczycie znalazł się były kierowca Mercedesa, a od tego sezonu zawodnik Audi Jamie Green, natomiast dziś najszybszy był Marco Wittmann w BMW. Już w pierwszej sesji 23-latek osiągnął czas 1:06.451, niepobity do końca dnia.
Przed przerwą obiadową za Wittmannem sklasyfikowani byli Joey Hand i Andy Priaulx, również reprezentujący BMW. W trakcie popołudniowej sesji zostali oni jednak wyprzedzeni przez większość zawodników i spadli w dół tabeli, na dziewiąte i dziesiąte miejsce. Za nimi znalazł się jedynie Dirk Werner, czwarty i ostatni z reprezentantów bawarskiej marki, który dziś testował.
Odważna decyzja Mercedesa o zastąpieniu w ostatnim momencie Ralfa Schumachera młodym Pascalem Wehrleinem jak na razie wydaje się słuszna. 18-latek z Sigmaringen przejechał najlepsze okrążenie w czasie 1:06.687 i drugi dzień z rzędu znalazł się na drugim miejscu w końcowej tabeli. Ćwierć sekundy wolniejszy od Wittmanna był trzeci dziś Christian Vietoris.
Najmniej wyróżnia się Audi, które – pomijając wczorajszy rezultat Greena – okupuje raczej środek tabeli. Najszybszym kierowcą spod znaku czterech pierścieni był dziś Timo Scheider ze stratą 0,393 sekundy i czwartym czasem. Jego koledzy z ekipy Miguel Molina, Mattias Ekström i Edoardo Mortara zajęli dalsze pozycje.
Nie należy oczywiście przywiązywać dużej wagi do czasów osiąganych podczas testów, zwłaszcza w kontekście wprowadzenia systemu DRS i nowych opon, a także biorąc pod uwagę tradycyjne niewiadome co do ilości paliwa czy ustawień. Możemy jedynie skusić się na krótkie porównanie czasów ze wszystkich dni testów – tu niepokonany jest środowy wynik Gary’ego Paffetta – Brytyjczyk osiągnął 1:06.149, ale Augusto Farfus i Timo Glock byli wtedy gorsi o mniej niż jedną dziesiątą sekundy. Najlepszy wynik reprezentanta Audi to 1:07.070 Mike’a Rockenfellera z wtorku, czyli o niemal sekundę gorzej.
Lp. | Kierowca | Samochód | Czas | |
1 | Marco Wittmann | 1:06.451 | ||
2 | Pascal Wehrlein | 1:06.687 | ||
3 | Christian Vietoris | 1:06.706 | ||
4 | Timo Scheider | 1:06.844 | ||
5 | Miguel Molina | 1:07.112 | ||
6 | Roberto Merhi | 1:07.200 | ||
7 | Mattias Ekström | 1:07.354 | ||
8 | Edoardo Mortara | 1:07.439 | ||
9 | Joey Hand | 1:07.537 | ||
10 | Andy Priaulx | 1:07.839 | ||
11 |
Dirk Werner |
1:08.099 |
Źródło: www.motosport-total.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.