Robert Wickens był najszybszym kierowcą podczas pierwszego w tym roku oficjalnego testu DTM na torze w Barcelonie. Kierowca Mercedesa przejechał jedno okrążenie w czasie 1:06.735, zaledwie o 0,052 sekundy szybciej niż Martin Tomczyk w BMW.
Debiutujący w serii Daniel Juncadella pokazał silną formę zaliczający trzeci wynik, o 0,122 gorszy od Wickensa. Kolejne miejsca w tabeli zajęli Mike Rockenfeller i zeszłoroczny mistrz Bruno Spengler.
Głównymi nowościami testowanymi w Barcelonie były DRS (Drag Reduction System), którego działanie widać na zdjęciu poniżej oraz opcjonalne opony Hankooka.
Spengler był jednym z kierowców, którzy testowali system DRS. „ Dzień testów był w porządku - z sukcesem zrealizowaliśmy zaplanowany program. Oczywiście nowe opony opcjonalne oraz DRS przynoszą dodatkowe emocje. Jeśli chodzi o opony, przyjrzeliśmy się bliżej wpływowi nowej specyfikacji na dłuższym dystansie i wiele się nauczyliśmy. DRS to wielka frajda dla kierowcy wyścigowego. Możesz wyraźnie poczuć, że prędkość na prostych jest wyższa. To jest coś, do czego trzeba przyzwyczaić się i trzeba skupić się na znalezieniu limitów okrążenie po okrążeniu. Dlatego testy zarówno tutaj w Barcelonie, jak i za trzy tygodnie w Hockenheim są tak ważne”
– powiedział Kanadyjczyk.
Testy w Barcelonie będą trwały jeszcze w tym tygodniu. Następnym torem, na którym sprawdzą się zespoły DTM będzie Hockenheim w terminie od 9 do 12 kwietnia.
Lp. | Kierowca | Samochód | Czas/strata | |
1 | Robert Wickens | 1:06.735 | ||
2 | Martin Tomczyk | +0.052 | ||
3 | Daniel Juncadella | +0.122 | ||
4 | Mike Rockenfeller | +0.335 | ||
5 | Bruno Spengler | +0.365 | ||
6 | Gary Paffett | +0.639 | ||
7 | Jamie Green | +0.693 | ||
8 | Adrien Tambay | +0.801 | ||
9 | Augusto Farfus Jr | +0.880 | ||
10 | Timo Glock | +1.174 |
Źródło: www.TouringCarTimes.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.