Już w najbliższy weekend startuje sezon 2025 DTM. 24 kierowców z 12 krajów, dziewięć producentów samochodów GT3, aż czterech mistrzów DTM na starcie i debiutujące marki – wszystko to zwiastuje osiem weekendów wyścigowych w trzech krajach, w których rozegranych zostanie łącznie 16 wyścigów.
Obrońca tytułu, Mirko Bortolotti, zmienił barwy i rozpocznie sezon jako lider zespołu Abt Sportsline w Lamborghini Huracán GT3 Evo2. „Jako mistrz wchodzę w nowy sezon z najlepszym możliwym uczuciem. Abt Sportsline to topowy zespół – chcemy razem mocno zaatakować”
, zapowiada Włoch.
Wśród jego najgroźniejszych rywali znajdują się inni byli mistrzowie: René Rast i Marco Wittmann (obaj Schubert Motorsport) w uaktualnionych BMW M4 GT3 Evo oraz mistrz z 2023 roku, Thomas Preining w barwach Manthey EMA za kierownicą Porsche 911 GT3 R.
Niezwykle ciekawym punktem sezonu będzie powrót Timo Glocka – byłego kierowcy Formuły 1, który zasiądzie za kierownicą McLarena 720S GT3 Evo zespołu Dörr Motorsport. „Po 25 latach w motorsporcie nadal czuję adrenalinę. Chcę pomóc zespołowi rozwijać się w jednej z najmocniejszych serii wyścigowych na świecie”
, mówi Niemiec.
Nie można pominąć również Maro Engela, który w swoim dziewiątym sezonie DTM z Mercedes-AMG Team Winward planuje kolejny atak na tytuł po zajęciu trzeciego miejsca w 2024 roku.
Nowe marki i debiutujące zespoły
Sezon 2025 to także największa liczba producentów w DTM od 1987 roku – dziewięciu. Do stawki dołączają Ford i Aston Martin, co znacząco zwiększa różnorodność technologiczną.
Zespół HRT Ford Performance wystawia dwa Mustangi GT3, za kierownicą których zasiądą Arjun Maini i Fabio Scherer – zwycięzca Le Mans w klasie LMP2. Aston Martin z kolei powróci dzięki belgijskiemu zespołowi Comtoyou Racing, który powierzył swoje auta rodakom – Nicolasowi Baertowi i Gillesowi Magnusowi.
Wśród debiutantów znajduje się także Land-Motorsport, dla którego wystartuje Szwajcar Ricardo Feller, dwukrotny zwycięzca wyścigu DTM.
Testy przedsezonowe: Preining najszybszy
W oficjalnych testach w Oschersleben najlepszy czas dnia – 1:21,887 – uzyskał Thomas Preining, pokazując, że Porsche Manthey EMA będzie groźne od pierwszego wyścigu. Drugi czas należał do jego zespołowego kolegi, Ayhancana Güvena, a trzeci rezultat uzyskał Jordan Pepper z Lamborghini GRT.
Kierowcy testowali nową oponę Pirelli P Zero DHG, zawierającą naturalny kauczuk z certyfikatem FSC, oraz nową mieszankę syntetycznego paliwa „DTM Pro Climate” od Coryton, która ma ograniczyć emisję CO₂.
„Samochód wydaje się szybszy z nowymi oponami. Test dał nam wiele informacji, które pozwolą dobrze wejść w sezon”
, komentował Maro Engel. Nicki Thiim z Lamborghini chwalił pracę zespołu nad ustawieniami ciśnienia i kąta pochylenia kół.
Nowicjusze – Ford i Aston Martin – również zebrali cenne dane. „Śledziłem DTM jako dziecko – cieszę się, że mogę tu być”
, mówił Gilles Magnus. Arjun Maini dodał: „Mustang ma unikalny charakter. Muszę się przyzwyczaić, ale jesteśmy zadowoleni z przebiegu testu”
.
Nowy format pit-stopów i harmonogram wyścigów
Nowością w sezonie będą dwa obowiązkowe pit-stopy w niedzielnych wyścigach. Sobotnie zmagania pozostają przy jednym postoju. Wszystkie wyścigi będą trwać 55 minut + 1 okrążenie, z możliwością dodania dwóch okrążeń w razie wyjazdu samochodu bezpieczeństwa.
Start już 25 kwietnia
Sezon 2025 rozpocznie się w dniach 25-27 kwietnia na torze Motorsport Arena Oschersleben.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.