Mercedes-AMG to drugi po Porsche producent, który przedstawił swój skład na sezon 2025 DTM. Marka ze Stuttgartu ponownie będzie reprezentowana przez dwa zespoły, wystawiające łącznie cztery samochody.
W rywalizacji wezmą udział zespoły Landgraf Motorsport i Winward Racing, a za kierownicą Mercedesów-AMG GT3 zasiądą Lucas Auer (AUT), Maro Engel (GER), Jules Gounon (AND) oraz Tom Kalender (GER). Celem niemieckiej marki jest obrona tytułu mistrza producentów oraz odzyskanie mistrzostwa kierowców, które ostatni raz zdobyto w 2021 roku.
„Związek między Mercedes-AMG a DTM ma długą tradycję”
– powiedział Christoph Sagemüller, szef Mercedes-AMG Motorsport. „Jesteśmy najbardziej utytułowaną marką w serii. W 2025 roku ponownie celujemy zarówno w obronę tytułu producentów, jak i w mistrzostwo kierowców. Dysponujemy profesjonalnymi zespołami, doświadczonymi kierowcami oraz najmłodszym uczestnikiem w historii DTM – to mieszanka z dużym potencjałem”
.
Mercedes-AMG jest najbardziej utytułowaną marką w historii DTM. W 530 startach zdobył 208 zwycięstw, 12 tytułów mistrza kierowców i 15 mistrzostw producentów. Ostatni tytuł zespołowy zdobyto w 2024 roku, a ostatni mistrzowski tytuł kierowców w 2021 roku za sprawą Maximiliana Götza. Rekordzistą serii pozostaje ambasador marki AMG, Bernd Schneider, który zdobył pięć tytułów DTM.
Powrót Landgraf Motorsport do DTM
Po rocznej przerwie do stawki powraca Mercedes-AMG Team Landgraf, prowadzony przez Klausa Landgrafa. Zastąpi on Haupt Racing Team, który od tego roku związał się z Fordem.
Doświadczony Lucas Auer, który ma na koncie 155 startów w DTM, będzie liderem zespołu i celuje w mistrzostwo po zajęciu drugiego miejsca w 2022 roku. Jego zespołowym kolegą będzie debiutujący w DTM 17-letni Tom Kalender, który stanie się najmłodszym kierowcą w historii serii. W 2024 roku, w swoim pierwszym sezonie w GT, zdobył mistrzostwo ADAC GT Masters razem z Landgraf Motorsport.
Lucas Auer: „Nie mogę się doczekać sezonu 2025. Po raz pierwszy będę współpracował z Mercedes-AMG Team Landgraf w DTM, ale znamy się już z innych programów. Do pierwszego wyścigu jest jeszcze trochę czasu, ale już teraz intensywnie pracujemy nad przygotowaniami. To nowe wyzwanie, które bardzo mnie ekscytuje”
.
Tom Kalender: „To zaszczyt, że Mercedes-AMG i Landgraf Motorsport obdarzyli mnie zaufaniem. Rywalizacja z doświadczonymi kierowcami nie będzie łatwa, ale pracuję z zespołem, który dobrze znam i w którym czuję się komfortowo. Nie nakładam na siebie presji, ale dam z siebie wszystko”
.
Winward Racing kontynuuje walkę w DTM
Zespół Winward Racing startuje w DTM od początku ery GT3 w 2021 roku. W ciągu 64 wyścigów wywalczył pięć zwycięstw i 16 miejsc na podium. W sezonie 2024 zajął trzecie miejsce w klasyfikacji zespołów i miał kluczowy wkład w zdobycie przez Mercedesa-AMG tytułu mistrza producentów.
Maro Engel pozostaje w składzie zespołu, po najlepszym sezonie w karierze, w którym zdobył siedem miejsc na podium. Jego nowym partnerem w teamie będzie Jules Gounon, dla którego będzie to pierwszy pełny sezon w DTM. Francuz ścigający się pod andorską licencją zadebiutował w serii podczas finału sezonu 2024 w Hockenheim.
Maro Engel: „Cieszę się, że mogę kontynuować starty w DTM z Mercedes-AMG Team Winward Racing. To jedna z najbardziej wymagających serii na świecie. W 2024 roku walczyliśmy o tytuł do samego końca i chcemy na tym bazować. Nasz cel jest jasny – przywrócić tytuł DTM do Affalterbach”
.
Jules Gounon: „Jestem dumny, że mogę startować w DTM – to zawsze było moim celem. Ścigam się z zawodnikami, którzy mają ogromne doświadczenie, ale Winward Racing to jeden z najbardziej doświadczonych zespołów w GT3. Moim zadaniem jest szybkie przyswajanie wiedzy i osiąganie dobrych wyników. Jako dziecko kibicowałem Laurentowi Aïello, który wygrał DTM w 2002 roku – teraz chcę osiągnąć to samo z Mercedes-AMG”
.
Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej Mercedes-Benz
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.