Marco Wittmann odniósł swoje drugie zwycięstwo w tegorocznym sezonie Deutsche Tourenwagen Masters. Dwukrotny mistrz serii przezwyciężył 5-sekundową karę i stanął na najwyższym stopniu podium w Assen, pokonując Mirko Bortolottiego i Liama Lawsona.
Lawson – zwycięzca dwóch poprzednich wyścigów – był najszybszy w kwalifikacjach i szybko ruszył z pole position, by odjechać rywalom na dojeździe do pierwszego zakrętu. Wittmann zaspał na starcie, co próbowali wykorzystać Maximilian Götz i Bortolotti. Choć obaj byli bardzo blisko wyprzedzenia Niemca, ten utrzymał się na drugiej pozycji. W końcu jednak Bortolotti objechał BMW w szóstym zakręcie. Za nimi, Christian Klien wyprzedził Philipa Ellisa w walce o piątą lokatę.
Samochód bezpieczeństwa wyjechał na tor już po pierwszym okrążeniu. Zaledwie kilkaset metrów przejechał bowiem Daniel Juncadella, poobijany przez rywali podczas lotnego startu. Z wyścigu wycofał się również Vincent Abril, a z uszkodzonym samochodem jazdę kontynuował Maximilian Buhk.
Wyścig został wznowiony na piątym okrążeniu. Lawson ponownie odjechał rywalom, a do przodu przebijał się startujący z ósmej pozycji lider klasyfikacji generalnej Kelvin van der Linde, który wyprzedził Kliena w walce o piątą pozycję.
Bortolotti wkrótce zaczął jednak wywierać presję na Lawsonie, który wiózł w swoim Ferrari 25-kilogramowy balast za wygranie ostatniego wyścigu. Włoch wyprzedził Nowozelandczyka na szóstym kółku i objął prowadzenie. Chwilę później do alei serwisowej zjechał Götz – przeskoczył w ten sposób przed Bortolottiego i Lawsona, którzy zatrzymywali się na kolejnych okrążeniach.
Losy wyścigu odmieniły się na 15. okrążeniu, kiedy to na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, z powodu leżącego na torze mocowania słupka ograniczającego zakręt. Wszyscy kierowcy zdążyli zjechać do alei serwisowej z wyjątkiem trzech – Kelvina van der Linde, Mike’a Rockenfellera i Maximiliana Buhka.
Dwójka kierowców Abt Sportsline wznawiała wyścig z pierwszego rzędu i utrzymała pozycje, tymczasem Buhk tracił miejsce za miejscem i pod koniec okrążenia zjechał do boksów, aby wycofać się z wyścigu. Mając przed sobą inne samochody, Lawson tym razem nie wystartował najlepiej, z kolei świetnie poradził sobie Wittmann, wyprzedzając Bortolottiego i Ellisa.
Kierowca BMW następnie na 20. okrążeniu wykorzystał błąd Lawsona, który szeroko wszedł w piąty zakręt, by wyprzedzić swojego rywala w walce o tytuł. Wciskając się w lukę, Wittmann doprowadził do niewielkiego kontaktu, po którym Lawson opuścił tor i zahaczył o żwirowe pobocze. Sędziowie mieli za to ukarać kierowcę Walkenhorst doliczeniem 5 sekund do czasu wyścigu.
Wittmann i Lawson następnie wyprzedzili Götza na 22. okrążeniu i mieli przed sobą już tylko dwójkę Abt Sportsline. Rockenfeller grał na korzyść swojego zespołowego kolegi i spowalniał za sobą stawkę, stając się celem do ataku. Wittmann, zmotywowany karą, potrzebował jednak aż pięciu okrążeń, aby w końcu wyprzedzić swojego rodaka i zacząć odjeżdżać Lawsonowi – ten do samego końca nie zdołał objechać Audi i w rezultacie sam stracił drugą pozycję na rzecz Bortolottiego, który jako gościnnie startujący zawodnik nie zdobywa jednak punktów.
Gdy Kelvin van der Linde w końcu zjechał do boksów na dwa okrążenia do mety, Wittmann wyszedł na prowadzenie i wpadł na metę jako pierwszy. Po zjeździe Rockenfellera, na kolejne lokaty awansowali Bortolotti i Lawson, z kolei Götz do końca bronił czwartej pozycji przed Klienem.
Sheldon van der Linde był szósty, finiszując przed Ellisem, Estebanem Muthem i Sophią Flörsch, która zdobyła tym samym swoje pierwsze punkty w DTM. Czołową dziesiątkę uzupełnił Lucas Auer.
Kelvin van der Linde zajął 12. pozycję, lecz po wykreśleniu Bortolottiego i Kliena, załapał się na jeden punkt do klasyfikacji generalnej. Pomimo tego, stracił prowadzenie na rzecz Lawsona, do którego traci siedem punktów na pięć wyścigów do końca sezonu.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 11 | Marco Wittmann | Walkenhorst Motorsport | 35 okr. | |||
2 | 63 | Mirko Bortolotti | T3 Motorsport | + 3,100 | |||
3 | 30 | Liam Lawson | Red Bull AlphaTauri AF Corse | + 4,336 | |||
4 | 4 | Maximilian Götz | Mercedes-AMG Team HRT | + 5,028 | |||
5 | 15 | Christian Klien | JP Motorsport | + 5,528 | |||
6 | 31 | Sheldon van der Linde | Rowe Racing | + 6,176 | |||
7 | 57 | Philip Ellis | Mercedes-AMG Team Winward | + 6,802 | |||
8 | 10 | Esteban Muth | T3 Motorsport | + 7,969 | |||
9 | 99 | Sophia Flörsch | Abt Sportsline | + 11,147 | |||
10 | 22 | Lucas Auer | Mercedes-AMG Team Winward | + 12,615 | |||
11 | 26 | Esmee Hawkey | T3 Motorsport | + 16,929 | |||
12 | 3 | Kelvin van der Linde | Abt Sportsline | + 31,763 | |||
13 | 9 | Mike Rockenfeller | Abt Sportsline | + 43,062 | |||
NSK | 18 | Maximilian Buhk | Mercedes-AMG Team Mücke | ||||
NSK | 51 | Nico Müller | Team Rosberg | ||||
NSK | 23 | Alexander Albon | Red Bull AlphaTauri AF Corse | ||||
NSK | 16 | Timo Glock | Rowe Racing | ||||
NSK | 36 | Arjun Maini | Mercedes-AMG Team GetSpeed | ||||
NSK | 5 | Vincent Abril | Mercedes-AMG Team HRT | ||||
NSK | 8 | Daniel Juncadella | Mercedes-AMG GruppeM Racing | ||||
NSK | 12 | Dev Gore | Team Rosberg |
Wesprzyj nas na Patronite.