Lawson wygrywa w DTM dzięki szybkiej zmianie opon

Liam Lawson został pierwszym kierowcą, który wygrał oba wyścigi weekendu Deutsche Tourenwagen Masters od czasu wprowadzenia samochodów specyfikacji GT3. Nowozelandczyk dzięki szybszemu pit-stopowi pokonał ruszającego z pole position Marco Wittmanna.

Wittmann utrzymał prowadzenie po starcie, przed Lawsonem, Sheldonem van der Linde i Maximilianem Götzem. Jako jedyny w pierwszej dziesiątce do przodu przesunął się Timo Glock, który wyprzedził Arjuna Mainiego i Alexandra Albona, żeby awansować na dziewiątą lokatę.

Sheldon van der Linde i Götz zażarcie walczyli o trzecią pozycję, co zakończyło się przebitą oponą w samochodzie Afrykanina. Ponieważ nie rozpoczęło się jeszcze piąte okrążenie wyścigu, kierowca BMW nie mógł zaliczyć swojego zjazdu jako obowiązkowy pit-stop.

Prowadzący Wittmann pojawił się w boksach jako pierwszy, a Lawson zjechał na zmianę opon okrążenie później. Zespół AF Corse wykonał swój pit-stop w czasie o 1,8 sekundy krótszym, co pozwoliło Lawsonowi przeskoczyć swojego rywala. Najszybszy pit-stop wykonała natomiast ekipa Vincenta Abrila, dzięki czemu wyszedł on przed Lucasa Auera i Kelvina van der Linde.

Najdłużej na torze pozostawał Nico Müller, który objął w ten sposób prowadzenie w wyścigu. Lawson i Wittmann dojechali do niego w połowie dystansu – o ile kierowca Ferrari dość szybko uporał się ze Szwajcarem, Wittmann potrzebował jeszcze prawie całego kolejnego okrążenia do wyprzedzenia wolniejszego Audi.

Kierowca BMW stracił sekundę do lidera, lecz jechał szybszym tempem i w końcówce wyścigu wywierał olbrzymią presję na Lawsonie. Ten nie ugiął się jednak i odniósł swoje trzecie zwycięstwo z przewagą 0,215 sekundy.

Samotny wyścig jechał Maximilian Götz, który na mecie stracił do prowadzącej dwójki ponad 15 sekund. Niemiec wywalczył swoje trzecie z rzędu podium, pokonując Ellisa. Piąty linię mety przekroczył Daniel Juncadella, lecz dwie kary za regularne wyjazdy poza tor wypchnęły go poza punktowaną dziesiątkę. Zyskali na tym Lucas Auer i Kelvin van der Linde, a czołową dziesiątkę uzupełnili Arjun Maini, Abril, Maximilian Buhk i Timo Glock.

PNrKierowcaZespół Rezultat
130
Liam Lawson
Red Bull AF Corse38 okr.
211
Marco Wittmann
Walkenhorst Motorsport+ 0,215
34
Maximilian Götz
Mercedes-AMG Team HRT+ 15,907
457
Philip Ellis
Mercedes-AMG Team Winward+ 23,243
522
Lucas Auer
Mercedes-AMG Team Winward+ 24,958
63
Kelvin van der Linde
Abt Sportsline+ 25,582
736
Arjun Maini
Mercedes-AMG Team GetSpeed+ 26,524
85
Vincent Abril
Mercedes-AMG Team HRT+ 28,949
918
Maximilian Buhk
Mercedes-AMG Team Mücke+ 30,324
1016
Timo Glock
Rowe Racing+ 32,167
1171
Maximilian Paul
T3 Motorsport+ 33,766
128
Daniel Juncadella
Mercedes-AMG GruppeM Racing+ 34,219
1310
Esteban Muth
T3 Motorsport+ 37,302
1451
Nico Müller
Team Rosberg+ 40,798
1599
Sophia Flörsch
Abt Sportsline+ 45,690
1626
Esmee Hawkey
T3 Motorsport+ 54,437
1723
Alexander Albon
AlphaTauri AF Corse+ 1:20,715
NSK12
Dev Gore
Team Rosberg
NSK31
Sheldon van der Linde
Rowe Racing
NSK9
Mike Rockenfeller
Abt Sportsline

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Jakub Cieciura
Julia Trusewicz

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league