Dziewięć rund w przyszłorocznym kalendarzu DTM

Władze serii Deutsche Tourenwagen Masters przedstawiły przy okazji finału sezonu na torze Hockenheim kalendarz na przyszły rok. Pierwszy sezon z wykorzystaniem samochodów GT3 będzie składać się z dziewięciu rund, w tym czterech na terenie Niemiec.

Mając na uwadze pandemię koronawirusa, moment rozpoczęcia sezonu wyznaczono na koniec maja, kiedy to seria ma odwiedzić rosyjski tor Igora Drive, a następnie 11-13 albo 18-20 czerwca odbędzie się runda na włoskim torze Monza – oba obiekty miały gościć swoje pierwsze wyścigi DTM już w tym roku.

Pierwsza runda na terenie Niemiec odbędzie się w weekend 2-4 lipca, kiedy to po rocznej przerwie powrócić ma kultowy tor uliczny Norisring. 23-25 lipca DTM będzie ścigać się niedaleko polskiej granicy, na torze Lausitzring, a półmetek sezonu wyznaczono w Zolder. Do kalendarza powracają także tory Red Bull Ring i Assen, a finał sezonu zaplanowano na początek października na Hockenheim.

Poza kalendarzem, władze serii opublikowały szczegóły przyszłorocznego formatu. Weekend nadal będzie składać się z dwóch wyścigów na dystansie 55 minut + jedno okrążenie, z obowiązkową zmianą opon. Nowością będzie start lotny, co zostało wymuszone poprzez wykorzystanie samochodów GT. Zrezygnowano także z pomysłu zakazania kontroli trakcji i ABS, a w zamian wprowadzony zostanie balast dla trzech najlepszych kierowców poprzedniego weekendu, w wysokości 25, 18 i 15 kilogramów.

Kalendarz DTM 2021

R Data Lokalizacja
1 28-30 maja Igora Drive
2 11-13/18-20 czerwca Monza
3 2-4 lipca Norisring
4 23-25 lipca Lausitzring
5 6-8 sierpnia Zolder
6 20-22 sierpnia Nürburgring
7 3-5 września Red Bull Ring
8 17-19 września Assen
9 1-3 października Hockenheim

Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej DTM

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze