Nico Müller odniósł przekonujące zwycięstwo w sobotnim wyścigu Deutsche Tourenwagen Masters na torze Nürburgring. Drugie miejsce zajął René Rast, a na najniższym stopniu podium stanął Marco Wittmann.
Po zgaśnięciu czerwonych świateł Müller zaliczył dobry start i utrzymał pierwsze miejsce na dojeździe do pierwszego zakrętu, odpierając ewentualne ataki ze strony Rasta. W dalszej części stawki najlepszym początkiem popisał się jak zwykle Ferdinand Habsburg, który po ruszeniu z 11. pola awansował na szóstą lokatę, lecz jeszcze na pierwszym okrążeniu popełnił błąd, na skutek którego spadł na 13. pozycję. Robert Kubica po starcie z P14 stracił swoją lokatę na rzecz Harrisona Newey’a.
Na kolejnych okrążeniach Müller stopniowo odjeżdżał od Rasta i na piątym kółku różnica między nimi wynosiła ponad sekundę, a sam Rast odjeżdżał od trzeciego Robina Frijnsa. Czwarty był Mike Rockenfeller, a najlepszym kierowcą BMW był Wittmann jadący na P5. Jako pierwszy na obowiązkowy pit stop zjechał Jonathan Aberdein, który dokonał tego najwcześniej, gdy tylko mógł – na szóstym okrążeniu.
Z czołówki najwcześniej mechaników postanowił odwiedzić Rockenfeller, który zjechał na 9. okrążeniu. W tym samym momencie pit stop zaliczył także Kubica, lecz ponownie serwis trwał długo i Polak powrócił na tor na ostatnim, 16. miejscu. Na kolejnym kółku doszło do walki w pit stopach między Loïc Duvalem a Timo Glockiem. Duval zdawał się czekać na to, czy jadący za nim Glock również zjedzie, po czym przejechał białą linię wyznaczającą wjazd do alei serwisowej, za co później otrzymał karę pit stopu pięciu sekund. Mimo wszystko lepszy serwis zaliczył Glock, który powrócił na tor przed rywalem.
Lider wyścigu Müller zaliczył postój na końcu 12. okrążeniu, lecz jego serwis również nie należał do najlepszych. Wypracowana wcześniej przewaga wystarczyła jednak spokojnie do tego, aby utrzymać się przed Rastem, który zjechał na następnym kółku, a ponadto stracił pozycję na rzecz Rockenfellera. Jako ostatni z czołówki zjechał Frijns, który po powrocie na tor stoczył bardzo zacięty pojedynek z Rastem, lecz po kontakcie w pierwszym sektorze finalnie górą wyszedł Rast.
Po tym, jak już wszyscy zaliczyli obowiązkowy postój, Müller miał ponad 5 sekund przewagi nad Rockenfellerem, zaś trzeci Rast miał już 9 s straty do lidera. Prowadzenie Müllera z czasem tylko rosło i Szwajcar znajdował się na najlepszej pozycji, aby umocnić się na prowadzeniu w klasyfikacji.
Tymczasem na 17 minut przed końcem na 21. okrążeniu wywiązała się walka o pozostałe miejsca na podium. Rockenfeller, który wcześniej zmieniał opony niż pozostali w czołówce, systematycznie tracił tempo i do tyłu jego samochodu dojechał Rast, a Frijns także trzymał się blisko. Już na kolejnym kółku Rast wyprowadził skuteczny atak na dojeździe do pierwszego zakrętu, awansując na drugie miejsce, zaś Frijns uporał się z Niemcem już w kolejnym, drugim zakręcie. Rockenfeller wkrótce był już piąty po tym, jak na prostej startowej wyprzedził go Wittmann. Mimo prób kontrataku w pierwszym sektorze, lepsze tempo zachował ostatecznie kierowca BMW, który wskoczył na czwarte miejsce.
Końcówka wyścigu stała pod znakiem Rasta oraz Frijnsa w batalii o drugie miejsce. Na 27. okrążeniu na nieco ponad 5 minut przed końcem Frijns bardzo optymistycznie próbował wyprzedzić swojego rywala w pierwszym zakręcie, lecz został wystrzelony przez tarkę, a następnie obrócił się na poboczu. Niemiec powrócił na tor na piątym miejscu, zaś na tym incydencie skorzystali Wittmann oraz Rockenfeller, którzy awansowali odpowiednio na trzecie i czwarte miejsce.
Ostatecznie Müller odniósł dominujące, czwarte zwycięstwo w tym sezonie i powiększył swoją przewagę w klasyfikacji kierowców. Szwajcar pokonał resztę stawki o ponad 15 sekund. Drugie miejsce zajął Rast, a na najniższym stopniu podium stanął Wittmann. Jako czwarty linię mety przekroczył Rockenfeller, piąty był Frijns, szósta lokata przypadła Phillipowi Engowi, a czołową dziesiątkę zamknęli Glock, Duval, Sheldon van der Linde oraz Lucas Auer.
Kubica ukończył rywalizację na ostatnim, 16. miejscu ze stratą ponad minuty i 10. sekund do zwycięzcy oraz ponad 20. sekund do przedostatniego Fabio Scherera.
W niedzielę odbędzie się drugi wyścig DTM na Nürburgringu. Kwalifikacje rozpoczną się o godzinie 10:45, zaś czerwone światła zgasną o 13:33.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 51 | Nico Müller | Audi Sport Team Abt Sportsline | 31 okr. | |||
2 | 33 | René Rast | Audi Sport Team Rosberg | + 15,655 | |||
3 | 11 | Marco Wittmann | BMW Team RMG | + 18,141 | |||
4 | 99 | Mike Rockenfeller | Audi Sport Team Phoenix | + 20,842 | |||
5 | 4 | Robin Frijns | Audi Sport Team Abt Sportsline | + 22,978 | |||
6 | 25 | Philipp Eng | BMW Team RBM | + 23,389 | |||
7 | 16 | Timo Glock | BMW Team RMG | + 28,101 | |||
8 | 31 | Sheldon van der Linde | BMW Team RBM | + 31,236 | |||
9 | 28 | Loïc Duval | Audi Sport Team Phoenix | + 38,442 | |||
10 | 27 | Jonathan Aberdein | BMW Team RBM | + 46,735 | |||
11 | 62 | Ferdinand Habsburg | WRT Team Audi Sport | + 47,537 | |||
12 | 22 | Lucas Auer | BMW Team RMG | + 47,905 | |||
13 | 53 | Jamie Green | Audi Sport Team Rosberg | + 49,168 | |||
14 | 10 | Harrison Newey | WRT Team Audi Sport | + 50,200 | |||
15 | 13 | Fabio Scherer | WRT Team Audi Sport | + 51,984 | |||
16 | 8 | Robert Kubica | Orlen Team ART | + 1:16,023 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.