Aktualny mistrz Deutsche Tourenwagen Masters René Rast odniósł zwycięstwo w sobotnim wyścigu na torze Lausitzring. Niemiec pokonał na przesychającym torze lidera klasyfikacji generalnej Nico Müllera oraz Robina Frijnsa.
Start wyścigu miał miejsce na mokrej po porannych opadach nawierzchni. Najlepiej w tych warunkach poradził sobie Nico Müller, który utrzymał prowadzenie po starcie z pole position, a tuż za nim w pierwszy zakręt złożył się jego zespołowy kolega Robin Frijns. Holender wyprzedził na pierwszych metrach René Rasta, podobnie jak Philipp Eng. Dobrze wyścig rozpoczął także Loïc Duval, awansując na szóstą lokatę, z kolei Mike Rockenfeller spadł z czwartego na siódme miejsce.
Nie trwało długo zanim Rast zaczął odrabiać straty i jeszcze na pierwszym okrążeniu wyprzedził z powrotem Enga, co wykorzystał także Marco Wittmann. Aktualny mistrz serii przeszkodził jednak swoim staraniom, gdy wypadł z toru w dziesiątym zakręcie na szóstym okrążeniu, przez co wyprzedził go Wittmann. Rast potrzebował dwóch okrążeń, aby ponownie znaleźć się przed kierowcą BMW, a na dziesiątym kółku Niemca wyprzedził także Philipp Eng.
Jako jeden z pierwszych do boksów zjechał na 11. okrążeniu Timo Glock, startujący z końca stawki po nieudanych kwalifikacjach. Eng i Wittmann pojawili się w boksach po opony na suchą nawierzchnię okrążenie później, a przy kolejnej okazji to samo zrobili m.in. Frijns i Rast. Prowadzący w wyścigu Müller zwlekał ze zjazdem na pit-stop do 14. okrążenia i choć powrócił na tor wciąż jako lider, to bardzo szybko wyprzedzili go Frijns i Eng, a wkrótce także Wittmann i Rast.
Wittmann następnie na 18. okrążeniu wyprzedził Enga i awansował na drugą lokatę, lecz nie potrafił zbliżyć się do prowadzącego od tej pory Frijnsa. Eng z kolei szybko zaczął spadać w głąb stawki, wyprzedzony kolejno przez Rasta, Müllera i Glocka.
Na dziewięć okrążeń do mety Rast wyprzedził Wittmanna w pierwszym zakręcie i zaczął zbliżać się do Frijnsa, by zaatakować go w podobny sposób cztery kółka później. Lider wyścigu obronił się w pierwszym zakręcie, lecz otworzył Rastowi drzwi w drugim zakręcie, co ten bez wahania wykorzystał.
Choć od tego momentu to Rast nie mógł korzystać z push-to-pass i DRS, wciąż jechał szybciej od Frijnsa, który na trzy okrążenia do mety oddał drugą lokatę zespołowemu koledze Müllerowi. Szwajcar co prawda prezentował nieznacznie lepsze tempo, lecz nie zdołał dogonić Rasta, który sięgnął po swoje drugie z rzędu zwycięstwo.
Frijns dojechał do mety na trzecim miejscu, daleko przed najlepszym kierowcą BMW, którym był Timo Glock. Były kierowca Formuły 1 na cztery okrążenia przed końcem wyprzedził Marco Wittmanna, za którym finiszowali Mike Rockenfeller i Loïc Duval, a punktowaną dziesiątkę uzupełnili Philipp Eng, Sheldon van der Linde i Jamie Green. Robert Kubica już na starcie spadł na ostatnią pozycję, na której dojechał też do mety.
Ostatni wyścig DTM na torze Lausitzring w niedzielę o 13:30.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 33 | René Rast | Audi Sport Team Rosberg | 32 okr. | |||
2 | 51 | Nico Müller | Audi Sport Team Abt Sportsline | + 1,969 | |||
3 | 4 | Robin Frijns | Audi Sport Team Abt Sportsline | + 4,922 | |||
4 | 16 | Timo Glock | BMW Team RMG | + 7,590 | |||
5 | 11 | Marco Wittmann | BMW Team RMG | + 13,282 | |||
6 | 99 | Mike Rockenfeller | Audi Sport Team Phoenix | + 19,371 | |||
7 | 28 | Loïc Duval | Audi Sport Team Phoenix | + 20,273 | |||
8 | 25 | Philipp Eng | BMW Team RBM | + 21,829 | |||
9 | 31 | Sheldon van der Linde | BMW Team RBM | + 22,665 | |||
10 | 53 | Jamie Green | Audi Sport Team Rosberg | + 25,389 | |||
11 | 62 | Ferdinand Habsburg | WRT Team Audi Sport | + 26,431 | |||
12 | 22 | Lucas Auer | BMW Team RMG | + 29,221 | |||
13 | 13 | Fabio Scherer | WRT Team Audi Sport | + 29,610 | |||
14 | 27 | Jonathan Aberdein | BMW Team RBM | + 43,323 | |||
15 | 10 | Harrison Newey | WRT Team Audi Sport | + 51,275 | |||
16 | 8 | Robert Kubica | Orlen Team ART | + 1:09,158 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.