Rast wygrywa w niedzielnym wyścigu DTM w Spa (akt.)

Aktualny mistrz DTM René Rast odniósł zwycięstwo w drugim wyścigu na torze Spa-Francorchamps. Drugie miejsce zajął Nico Müller, a na najniższym stopniu podium stanął Robin Frijns. Robert Kubica, podobnie jak wczoraj, zajął 14. miejsce.

Przed rozpoczęciem wyścigu pogoda na torze Spa-Francorchamps była ładna, lecz na niebie było dość sporo chmur. Ponadto było chłodniej niż wczoraj, co miało wpływ na tempo zużycia opon.

Po zgaśnięciu czerwonych świateł startujący z pole position pewnie ruszył Rast, który bezproblemowo przewodził stawce w La Source. Na drugie miejsce awansował z kolei Müller, który pokonał Frijnsa. Kubica stracił na początku dwie pozycje po rozpoczęciu wyścigu z 12. pola i spadł na 14. miejsce. Polak na końcu pierwszego okrążenia utracił kolejne dwie lokaty na rzecz dwóch Audi, lecz wykorzystał przygodę Jonathana Aberdeina, który został uderzony przez Harrisona Newey’a w ostatniej szykanie Bus Stop i podążał na 15. pozycji. Newey za tę kolizję został ukarany przejazdem przez aleję serwisową.

Sytuację w czołówce, podobnie jak wczoraj, opanowało Audi, lecz na czwartym okrążeniu doszło do zmiany na prowadzeniu – Müller pewnie wyprzedził Rasta na prostej Kemmel i zaczął od razu odjeżdżać od rywala. Na trzeciej pozycji wciąż podążał Frijns, zaś jako czwarty jechał Mike Rockenfeller, który był w stanie przeskoczyć na początku najlepszego z kierowców BMW, Sheldona van der Linde.

Dobre tempo prezentował Jamie Green, który po starcie z ósmej pozycji na szóstym okrążeniu jechał już na piątym miejscu, wyprzedzając w międzyczasie wspomnianego van der Linde. Awans zaliczył także Ferdinand Habsburg, który po rozpoczęciu rywalizacji z ostatniego, 16. pola, przebił się do czołowej dziesiątki. Z kolei na siódmym kółku Kubica, który przez dłuższy czas odpierał ataki ze strony Aberdeina, ostatecznie uległ w pojedynku z kierowcą z RPA i spadł na przedostatnie, 15. miejsce.

Na ósmym okrążeniu jako pierwszy ze stawki na obowiązkową zmianę opon zjechał Habsburg, który po powrocie na tor na ostatnim miejscu prezentował tempo bardzo zbliżone, a momentami nawet identyczne do liderów. Trzy kółka później na swój pit stop zjechał także Kubica, który tym razem zaliczył w miarę bezproblemowy serwis. Miał on co prawda pewne kłopoty na wyjeździe z alei serwisowej, co było spowodowane zimnymi oponami, lecz był w stanie opanować swoje BMW.

Pierwsza większa seria zjazdów na pit stop nastąpiła na 13. okrążeniu wyścigu. Mechaników odwiedzili między innymi Rockenfeller, van der Linde, Fabio Scherer, a także Newey, jednak w przypadku tego ostatniego doszło do pewnych problemów technicznych i został zepchnięty do garażu.

Ze ścisłej czołówki jako pierwszy aleję serwisową na 14. kółku odwiedził jadący na drugim miejscu Rast. Jego ruch na następnym okrążeniu powtórzył lider wyścigu Müller, który wyjechał z przewagą 3 sekund nad Rastem. Szwajcar tuż po opuszczeniu pit lane musiał powalczyć o pozycję z Marco Wittmannem, który jeszcze nie zjeżdżał do boksów, lecz ostatecznie wyszedł z tego pojedynku górą. Wittmann uprzykrzył również życie Rastowi, lecz także i kierowca Audi uporał się ze swoim rodakiem na hamowaniu do Bus Stop.

Jako ostatni z czołówki zamianę opon zaliczył Frijns, który jednak miał dłuższy postój w boksie, co spowodowało, że powrócił on na tor z blisko 15-sekundową stratą do Rasta. Jedynym kierowcą, który nie zjeżdżał na tym etapie, był wspomniany Wittmann, który swoją obowiązkową zmianę zaliczył na 18. okrążeniu. Tymczasem Kubica jechał na ostatniej, 15. pozycji, ze stratą ponad 16. sekund do Habsburga – Austriak jednak wkrótce po raz drugi odwiedził mechaników po nowe opony, najprawdopodobniej z powodu zbyt mocno zużytych opon.

Tymczasem na prowadzeniu wciąż znajdował się Müller, lecz jego przewaga nad Rastem spadła do pół sekundy. Do zmiany na pozycji lidera doszło na 21. kółku po tym, jak Rast wyprzedził Szwajcara na prostej Kemmel przed hamowaniem do Les Combes. Jadący na trzecim miejscu Frijns był w stanie zmniejszać stopniowo stratę, jednak wiele wskazywało na to, że nie dogoni on czołowej dwójki.

Mimo utraty pozycji, Müller był w stanie utrzymywać tempo Rasta i na kolejnych okrążeniach wywiązał się mały pojedynek psychologiczny na wyczekanie. Szwajcar wyczekał do ostatniego okrążenia na ostatni atak, lecz Rast był w pełni przygotowany na taką taktykę ze strony rywala i celowo zmieniał linię jazdy na prostych, aby zabrać cień aerodynamiczny. Sytuacji Müllerowi nie poprawiło zblokowanie kół, przez co Rast nie miał zbyt większych problemów w obroną pozycji do samej mety.

Finalnie Rast odniósł zwycięstwo w niedzielnym wyścigu DTM na torze Spa-Francorchamps. Drugie miejsce zajął Müller, a na najniższym stopniu podium stanął Frijns, który zmniejszył stratę do czołówki do 5. sekund.

Czwartą lokatę wywalczył Green, piąty był Rockenfeller, jako szósty linię mety przekroczył van der Linde, a czołową dziesiątkę zamknęli Loïc Duval, Lucas Auer, Aberdein oraz Wittmann. Kubica ukończył dzisiejszy wyścig – podobnie jak wczoraj, na 14. miejscu.

Kolejnym przystankiem w tegorocznym kalendarzu DTM będzie podwójna runda na niemieckim torze Lausitzring – wyścigi zaplanowano na 15 i 16 sierpnia, a także tydzień później, na 22 i 23 sierpnia.

Aktualizacja

Tydzień po wyścigu dokonano inspekcji, która wykazała, że zwycięzca wyścigu Rast dwukrotnie w nieprzepisowy sposób skorzystał z systemu push-to-pass. Według regulaminu, użycie jego jest zabronione, jeśli kierowca znajduje się n apozycji lidera. W związku z tym na Niemca nałożono karę czasową, po której spadł na trzecie miejsce. Więcej informacji TUTAJ.

PNrKierowcaZespół Rezultat
151
Nico Müller
Audi Sport Team Abt Sportsline26 okr.
24
Robin Frijns
Audi Sport Team Abt Sportsline+ 4,910
333
René Rast
Audi Sport Team Rosberg+ 9,517
453
Jamie Green
Audi Sport Team Rosberg+ 10,597
599
Mike Rockenfeller
Audi Sport Team Phoenix+ 22,952
631
Sheldon van der Linde
BMW Team RBM+ 23,635
728
Loïc Duval
Audi Sport Team Phoenix+ 26,645
822
Lucas Auer
BMW Team RMG+ 42,615
927
Jonathan Aberdein
BMW Team RBM+ 43,290
1011
Marco Wittmann
BMW Team RMG+ 46,319
1125
Philipp Eng
BMW Team RBM+ 47,266
1213
Fabio Scherer
WRT Team Audi Sport+ 49,831
1316
Timo Glock
BMW Team RMG+ 53,723
148
Robert Kubica
Orlen Team ART+ 1:29,962
1562
Ferdinand Habsburg
WRT Team Audi Sport+ 1:48,754
NSK10
Harrison Newey
WRT Team Audi Sport

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze