Odpowiadający za program Astona Martina w Deutsche Tourenwagen Masters zespół R-Motorsport poinformował o zakończeniu współpracy ze swoim głównym partnerem – niemieckim warsztatem HWA, stojącym za niedawnymi sukcesami Mercedesa-AMG.

W ramach współpracy, HWA dostarczyło nowy, dwulitrowy silnik turbo oraz uczestniczyło w projektowaniu i produkcji czterech samochodów DTM. Po zakończeniu sezonu pojawiły się doniesienia o tym, że współpraca nie przebiega pomyślnie i na HWA spoczywa odpowiedzialność za liczne awarie oraz niekonkurencyjność maszyn brytyjskiego producenta.

„Niestety nie mogliśmy dojść do porozumienia w sprawie współpracy z HWA” – potwierdził szef R-Motorsport dr Florian Kamelger. „Jedyną możliwością było więc zakończenie współpracy. Pomimo tego, zamierzamy pozostać obecni w DTM i przegrupujemy się przed sezonem 2020”.

Prezes marki Aston Martin dr Andy Palmer wyraził swoje dalsze poparcie dla projektu: „Aston Martin nadal będzie wspierać program R-Motorsport w DTM oraz szersze plany startów w seriach wykorzystujących przepisy Class One, jak azjatyckie Super GT”.

Zespół R-Motorsport nie przystąpi do listopadowego «wyścigu marzeń» na torze Fuji. Nie wiadomo, z kim zwiąże się teraz szwajcarska ekipa, lecz pierwsze plotki mówiły o wykorzystaniu silników Hondy.

Źródło: r-motorsport.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race