Organizatorzy serii Deutsche Tourenwagen Masters rozpoczęli opracowywanie specyfikacji dla hybrydowych układów napędowych, które mogą zostać wykorzystane za kilka lat. Ponadto, seria rozpoczyna testowanie bardziej ekologicznych paliw.

„Naszym głównym celem zawsze będą spektakularne wyścigi” – powiedział dyrektor zarządzający ITR Achim Kostron. „Sport motorowy jest jednak odpowiedzialny za sprawdzanie nowych technologii na potrzeby motoryzacji i rozwijanie ich w warunkach rywalizacji. Wspólnie z naszymi producentami i partnerami, ITR ciężko pracuje nad specyfikacją techniczną przyszłych samochodów DTM”.

Nie wiadomo jeszcze, kiedy hybrydowe układy napędowe miałyby zostać wprowadzone do DTM. Obecne, 4-cylindowe silniki turbo pozostaną w zastosowaniu i będą stanowić rdzeń układu, a w celu utrzymania kosztów pod kontrolą, wszyscy producenci będą korzystać z komponentów układu hybrydowego od zewnętrznego dostawcy.

Zanim formuła silnikowa w DTM ulegnie zmianie, seria może przejść na bardziej ekologiczne paliwa. Obecnie wszystkie samochody napędzane są dostępnym w handlu 102-oktanowym paliwem Aral Ultimate. Firma opracowała jednak zamiennik, do produkcji którego w połowie zastosowano składniki pochodzące z odpadów. W ten sposób emisja dwutlenku węgla miałaby się zmniejszyć o 30% względem konwencjonalnych paliw, przy zachowaniu jednakowych osiągów.

Nowe paliwo zostanie sprawdzone najpierw podczas przejazdów pokazowych «race taxi» podczas tegorocznego finału na torze Hockenheim. Jeżeli wyniki będą zadowalające, dalsze prace będą prowadzone przez cały sezon 2020.

Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej DTM

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Wyniki

Partnerzy

rally and race