Lider klasyfikacji generalnej Deutsche Tourenwagen Masters René Rast zamienił pole position na zwycięstwo w niedzielnym wyścigu na torze Brands Hatch. Presję na byłym mistrzu serii do ostatniego okrążenia wywierał jego główny rywal w klasyfikacji generalnej Nico Müller. Podium dla Audi uzupełnił Robin Frijns.
Rast stracił prowadzenie na starcie na rzecz Loïca Duvala, lecz Francuz nie utrzymał się długo na pierwszej lokacie i Rast wyprzedził go ponownie już w połowie pierwszego okrążenia. Za tą dwójką, Robin Frijns awansował na trzecie miejsce po ataku na Jamiego Greena, lecz także w tym przypadku pozycje ponownie odwróciły się jeszcze przed końcem okrążenia. Po starcie z szóstego pola, Müller przebił się na czwartą lokatę. Wyścig dobrze rozpoczęli również prowadzący BMW Philipp Eng i Marco Wittmann, którzy awansowali do pierwszej ósemki.
Pierwsze zjazdy do boksów rozpoczęły się już na drugim okrążeniu, a jako pierwszy z czołówki na dziewiątym kółku na zmianę opon zjechał Wittmann. Dwa okrążenia później w boksach pojawili się zarówno Rast jak i Müller – słaby postój zespołu Szwajcara oznaczał, że stracił on spory dystans w stosunku do Rasta i po swoim pit-stopie wyjechał przed nim Duval, choć zdołał utrzymać za sobą swojego kolegę z Audi tylko przez kilka zakrętów. Na 15. okrążeniu Duvala wyprzedził również Frijns.
Kluczowy moment wyścigu nastąpił na 21. okrążeniu, gdy z powodu awarii samochodu z wyścigu wycofał się Joel Eriksson. Dyrekcja wyścigu początkowo pozwalała na to, by wyścig dalej się toczył, lecz gdy tylko wszyscy kierowcy wykonali swoje obowiązkowe zjazdy do boksów, połowa toru została zneutralizowana poprzez «slow zone».
Korzystając z okazji, na swój drugi pit-stop zjechał Marco Wittmann i wypadł z punktowanej dziesiątki. Stawka zbiła się ze sobą, a na prowadzeniu był Rast, przed Müllerem, Frijnsem, Duvalem i najlepszym z kierowców BMW Philippem Engiem.
Austriak zjechał do boksów najpóźniej z czołówki, bo na 22. okrążeniu i próbował wykorzystać przewagę świeżych opon do wyprzedzenia Duvala. Ten jednak agresywnie się bronił i jadąc w niewielkiej odległości za Frijnsem mógł korzystać w tym celu z systemu DRS. Pomimo usilnych starań, do końca wyścigu Eng nie znalazł sposobu na rywala z Audi.
Walka trwała również na czele stawki. Siedem okrążeń przed metą Müller dogonił Rasta i znalazł się w zasięgu strefy DRS. Szwajcar musiał w tym celu odrobić trzysekundową stratę i zużył swoje opony na tyle, że Rast mógł skutecznie utrzymywać go za sobą. Niemiec przekroczył linię mety z przewagą zaledwie 0,240 sekundy, lecz wystarczyło to do odniesienia czwartego zwycięstwa w tym sezonie.
Dzięki wygranej, Rast powiększył swoje prowadzenie w klasyfikacji generalnej do 37 punktów nad Müllerem. Trzeci w tabeli Wittmann zdołał zyskać w drugiej połowie wyścigu tylko dwie pozycje i zdobył jeden punkt, w związku z czym jego strata wynosi już 59 punktów.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 33 | René Rast | Audi Sport Team Rosberg | 42 okr. | |||
2 | 51 | Nico Müller | Audi Sport Team Abt Sportsline | + 0,240 | |||
3 | 4 | Robin Frijns | Audi Sport Team Abt Sportsline | + 0,598 | |||
4 | 28 | Loïc Duval | Audi Sport Team Phoenix | + 2,362 | |||
5 | 25 | Philipp Eng | BMW Team RBM | + 2,889 | |||
6 | 99 | Mike Rockenfeller | Audi Sport Team Phoenix | + 3,523 | |||
7 | 31 | Sheldon van der Linde | BMW Team RBM | + 4,789 | |||
8 | 23 | Daniel Juncadella | R-Motorsport | + 5,229 | |||
9 | 76 | Jake Dennis | R-Motorsport | + 6,193 | |||
10 | 11 | Marco Wittmann | BMW Team RMG | + 7,837 | |||
11 | 62 | Ferdinand Habsburg | R-Motorsport | + 12,091 | |||
12 | 16 | Timo Glock | BMW Team RMG | + 20,594 | |||
13 | 27 | Jonathan Aberdein | WRT Team Audi Sport | + 27,882 | |||
14 | 3 | Paul di Resta | R-Motorsport | + 35,392 | |||
15 | 53 | Jamie Green | Audi Sport Team Rosberg | + 51,851 | |||
16 | 21 | Pietro Fittipaldi | WRT Team Audi Sport | + 55,065 | |||
NSK | 7 | Bruno Spengler | BMW Team RMG | ||||
NSK | 47 | Joel Eriksson | BMW Team RBM |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.