Lider klasyfikacji generalnej Deutsche Tourenwagen Masters René Rast zamienił pole position na zwycięstwo w niedzielnym wyścigu na torze Brands Hatch. Presję na byłym mistrzu serii do ostatniego okrążenia wywierał jego główny rywal w klasyfikacji generalnej Nico Müller. Podium dla Audi uzupełnił Robin Frijns.

Rast stracił prowadzenie na starcie na rzecz Loïca Duvala, lecz Francuz nie utrzymał się długo na pierwszej lokacie i Rast wyprzedził go ponownie już w połowie pierwszego okrążenia. Za tą dwójką, Robin Frijns awansował na trzecie miejsce po ataku na Jamiego Greena, lecz także w tym przypadku pozycje ponownie odwróciły się jeszcze przed końcem okrążenia. Po starcie z szóstego pola, Müller przebił się na czwartą lokatę. Wyścig dobrze rozpoczęli również prowadzący BMW Philipp Eng i Marco Wittmann, którzy awansowali do pierwszej ósemki.

Pierwsze zjazdy do boksów rozpoczęły się już na drugim okrążeniu, a jako pierwszy z czołówki na dziewiątym kółku na zmianę opon zjechał Wittmann. Dwa okrążenia później w boksach pojawili się zarówno Rast jak i Müller – słaby postój zespołu Szwajcara oznaczał, że stracił on spory dystans w stosunku do Rasta i po swoim pit-stopie wyjechał przed nim Duval, choć zdołał utrzymać za sobą swojego kolegę z Audi tylko przez kilka zakrętów. Na 15. okrążeniu Duvala wyprzedził również Frijns.

Kluczowy moment wyścigu nastąpił na 21. okrążeniu, gdy z powodu awarii samochodu z wyścigu wycofał się Joel Eriksson. Dyrekcja wyścigu początkowo pozwalała na to, by wyścig dalej się toczył, lecz gdy tylko wszyscy kierowcy wykonali swoje obowiązkowe zjazdy do boksów, połowa toru została zneutralizowana poprzez «slow zone».

Korzystając z okazji, na swój drugi pit-stop zjechał Marco Wittmann i wypadł z punktowanej dziesiątki. Stawka zbiła się ze sobą, a na prowadzeniu był Rast, przed Müllerem, Frijnsem, Duvalem i najlepszym z kierowców BMW Philippem Engiem.

Austriak zjechał do boksów najpóźniej z czołówki, bo na 22. okrążeniu i próbował wykorzystać przewagę świeżych opon do wyprzedzenia Duvala. Ten jednak agresywnie się bronił i jadąc w niewielkiej odległości za Frijnsem mógł korzystać w tym celu z systemu DRS. Pomimo usilnych starań, do końca wyścigu Eng nie znalazł sposobu na rywala z Audi.

Walka trwała również na czele stawki. Siedem okrążeń przed metą Müller dogonił Rasta i znalazł się w zasięgu strefy DRS. Szwajcar musiał w tym celu odrobić trzysekundową stratę i zużył swoje opony na tyle, że Rast mógł skutecznie utrzymywać go za sobą. Niemiec przekroczył linię mety z przewagą zaledwie 0,240 sekundy, lecz wystarczyło to do odniesienia czwartego zwycięstwa w tym sezonie.

Dzięki wygranej, Rast powiększył swoje prowadzenie w klasyfikacji generalnej do 37 punktów nad Müllerem. Trzeci w tabeli Wittmann zdołał zyskać w drugiej połowie wyścigu tylko dwie pozycje i zdobył jeden punkt, w związku z czym jego strata wynosi już 59 punktów.

P Nr Kierowca Zespół   Rezultat
1 33 René Rast Audi Sport Team Rosberg 42 okr.
2 51 Nico Müller Audi Sport Team Abt Sportsline + 0,240
3 4 Robin Frijns Audi Sport Team Abt Sportsline + 0,598
4 28 Loïc Duval Audi Sport Team Phoenix + 2,362
5 25 Philipp Eng BMW Team RBM + 2,889
6 99 Mike Rockenfeller Audi Sport Team Phoenix + 3,523
7 31 Sheldon van der Linde BMW Team RBM + 4,789
8 23 Daniel Juncadella R-Motorsport + 5,229
9 76 Jake Dennis R-Motorsport + 6,193
10 11 Marco Wittmann BMW Team RMG + 7,837
11 62 Ferdinand Habsburg R-Motorsport + 12,091
12 16 Timo Glock BMW Team RMG + 20,594
13 27 Jonathan Aberdein WRT Team Audi Sport + 27,882
14 3 Paul di Resta R-Motorsport + 35,392
15 53 Jamie Green Audi Sport Team Rosberg + 51,851
16 21 Pietro Fittipaldi WRT Team Audi Sport + 55,065
17 7 Bruno Spengler BMW Team RMG  
18 47 Joel Eriksson BMW Team RBM  

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race