Marco Wittmann odniósł zwycięstwo w pierwszym wyścigu Deutsche Tourenwagen Masters w holenderskim Assen. Reprezentant BMW pokonał na mokrym torze Nico Müllera i René Rasta.
Z powodu intensywnych opadów deszczu, wyścig rozpoczął się za samochodem bezpieczeństwa. Gdy po czterech okrążeniach kierowcy przystąpili do rywalizacji, Wittmann utrzymał prowadzenie przed Rastem i Loïciem Duvalem.
Rast od samego początku próbował atakować lidera, lecz pomimo kilku odważnych prób wyprzedzania, nie zdołał znaleźć się przed kierowcą BMW. Starania lidera klasyfikacji generalnej szybko przerwał ponowny wyjazd samochodu bezpieczeństwa, po tym jak Daniel Juncadella zatrzymał się tuż przy krawędzi toru z powodu awarii silnika.
Restart nastąpił na szóstym okrążeniu i Wittmann od razu popełnił błąd, wypadając z pierwszego zakrętu. Niemiec pozostał na czele i choć Rast znów próbował mu zagrozić, to kierowca BMW w końcu odnalazł rytm i zbudował bezpieczną przewagę. Do przodu przebijał się Nico Müller, który wywierał presję na Timo Glocku, który początkowo skutecznie się bronił, lecz później wypadł z toru i stracił zajmowaną przez siebie piątą lokatę. Szwajcar następnie na dziesiątym okrążeniu objechał Duvala i awansował na trzecie miejsce.
Duval jako pierwszy kierowca z czołówki zjechał do boksów na 11. okrążeniu. Na czwarte miejsce awansował w ten sposób Pietro Fittipaldi, lecz na 13. okrążeniu wyprzedził go Philipp Eng, a na kolejnym kółku to samo zrobił Glock.
Rast zjechał do boksów na 15. okrążeniu, a przy kolejnej okazji na ten sam ruch zdecydował się Wittmann. Kierowca BMW powrócił na tor ze znaczną przewagą nad liderem klasyfikacji generalnej, lecz ponownie Audi okazało się dużo szybsze na chłodnych oponach i Rast zbliżył się na zaledwie odległość pozwalającą na atak. Wittmann udaremniał jednak te próby, mądrze pozycjonując swój samochód w kluczowych zakrętach aż do momentu, gdy to BMW było szybsze.
Ten pojedynek pomagał Müllerowi, który odbył swój obowiązkowy zjazd do boksów jako ostatni z całej stawki. Szwajcar zmienił opony dopiero na sześć okrążeń przed metą i powrócił na tor na pierwszym miejscu. Jadący na rozgrzanych oponach Wittmann w przeciągu jednego okrążenia dogonił i wyprzedził Müllera, po czym odjechał mu na ponad trzy sekundy i do końca wyścigu pozostawał poza zasięgiem systemu push-to-pass.
Wittmann pewnie dojechał więc do mety na pierwszym miejscu, natomiast Müller cały czas miał w swoim lusterku Rasta. O ile były mistrz serii początkowo był bardzo blisko swojego kolegi z Audi, Szwajcar na nowych oponach zdołał odjechać od Niemca na bezpieczny dystans.
O czwarte miejsce do ostatniego okrążenia walczyli Eng i Glock – zwycięsko z tego pojedynku wyszedł Austriak, pokonując bardziej doświadczonego kolegę z BMW różnicą 0,2 sekundy. Najlepszym debiutantem był szósty na mecie Jonathan Aberdein, a punktowaną dziesiątkę uzupełnili Jamie Green, Duval, Mike Rockenfeller i Sheldon van der Linde, który przebił się przez pół stawki po tym, jak na pierwszym okrążeniu obrócił go Bruno Spengler.
Dzięki wygranej, Wittmann powiększył swój dorobek punktowy do 100 punktów. Rast nadal prowadzi, mając na koncie 145 punktów – o 24 więcej od Müllera.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 11 | Marco Wittmann | BMW Team RMG | 31 okr. | |||
2 | 51 | Nico Müller | Audi Sport Team Abt Sportsline | + 3,137 | |||
3 | 33 | René Rast | Audi Sport Team Rosberg | + 8,094 | |||
4 | 25 | Philipp Eng | BMW Team RBM | + 25,313 | |||
5 | 16 | Timo Glock | BMW Team RMG | + 25,534 | |||
6 | 27 | Jonathan Aberdein | WRT Team Audi Sport | + 27,887 | |||
7 | 53 | Jamie Green | Audi Sport Team Rosberg | + 36,078 | |||
8 | 28 | Loïc Duval | Audi Sport Team Phoenix | + 42,496 | |||
9 | 99 | Mike Rockenfeller | Audi Sport Team Phoenix | + 43,656 | |||
10 | 31 | Sheldon van der Linde | BMW Team RBM | + 44,184 | |||
11 | 21 | Pietro Fittipaldi | WRT Team Audi Sport | + 45,162 | |||
12 | 76 | Jake Dennis | R-Motorsport | + 45,869 | |||
13 | 62 | Ferdinand Habsburg | R-Motorsport | + 48,094 | |||
14 | 3 | Paul di Resta | R-Motorsport | + 48,917 | |||
15 | 7 | Bruno Spengler | BMW Team RMG | + 53,378 | |||
16 | 47 | Joel Eriksson | BMW Team RBM | + 1:01,197 | |||
NSK | 4 | Robin Frijns | Audi Sport Team Abt Sportsline | ||||
NSK | 23 | Daniel Juncadella | R-Motorsport |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.