Były mistrz Deutsche Tourenwagen Masters René Rast odniósł na ulicach Norymbergi swoje trzecie zwycięstwo w sezonie 2019. Niemiec został na polach startowych, lecz skuteczna strategia pozwoliła mu powrócić do walki o pierwszą lokatę.
Prowadzenie po starcie z pole position utrzymał Nico Müller, a na drugie miejsce awansował Bruno Spengler, który wyprzedził Philippa Enga. Rast przystępował do wyścigu z czwartego pola, lecz jego samochód pozostał na polach startowych i kierowca Audi spadł na koniec stawki. Już na wyjściu z nawrotu Alpha doszło do kolizji pomiędzy Paulem di Restą i Pietro Fittipaldi, przez co ten drugi nie mógł kontynuować wyścigu i zatrzymał się na poboczu.
Spowodowało to wyjazd samochodu bezpieczeństwa, lecz dopiero po czwartym okrążeniu. Prawie połowa stawki przewidziała to i zjechała do boksów jeszcze przed pojawieniem się neutralizacji – w tej grupie znaleźli się m.in. Rast, Daniel Juncadella czy Marco Wittmann.
Po wznowieniu rywalizacji na 10. okrążeniu prowadził nadal Müller, a po dłuższej potyczce drugą pozycję odzyskał Eng. Kilka minut później doszło do kolejnego incydentu, tym razem na wyjściu z nawrotu Dutzendteich, gdzie Timo Glock obrócił się po uderzeniu przez Sheldona van der Linde. Niemiec zakończył na tym swój udział w wyścigu, a tegoroczny debiutant otrzymał karę przejazdu przez boksy.
Rast prezentował dobre tempo i przebijał się przez stawkę, wyprzedzając kierowców mających swoje pit-stopy jeszcze przed sobą. Jako jeden z ostatnich na zmianę opon zjechał Müller i powrócił do wyścigu na siódmej pozycji, za Rastem, Joelem Erikssonem, Wittmannem, Juncadellą, Jakiem Dennisem i Ferdinandem Habsburgiem.
O ile Juncadella jechał solidnym tempem, a nawet wywierał presję na poprzedzającym go Wittmannie, reszta zespołu Astona Martina szybko zaczęła słabnąć. Dennis i Habsburg tylko przez kilka okrążeń utrzymali za sobą Müllera, a później wyprzedzili ich również Loïc Duval, Bruno Spengler i Eng.
Walka Wittmanna z Juncadellą została przerwana na chwilę przez Müllera, który w przeciągu dwóch okrążeń wyprzedził obu rywali i awansował na trzecią pozycję. Szwajcar rzucił się następnie w pościg za drugim Erikssonem, którego wyprzedził zdecydowanym atakiem w ostatnim nawrocie wyścigu.
Gdy do swojego pojedynku powrócili Wittmann i Juncadella, Hiszpan wykorzystał fakt, że Niemiec jako pierwszy z całej stawki wykorzystał wszystkie aktywacje DRS oraz push-to-pass i po wielu próbach, wyprzedził do na 54. okrążeniu. Po utracie czwartej lokaty, Wittmann szybko stracił kolejne na rzecz Duvala i Spenglera, którzy do końca wyścigu dogonili i wyprzedzili także Juncadellę. Wittmann ostatecznie finiszował na ósmej pozycji, pokonany także przez Enga, a punktowaną dziesiątkę zamknęli Dennis i Habsburg.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 33 | René Rast | Audi Sport Team Rosberg | 69 okr. | |||
2 | 51 | Nico Müller | Audi Sport Team Abt Sportsline | + 34,498 | |||
3 | 47 | Joel Eriksson | BMW Team RBM | + 34,692 | |||
4 | 28 | Loïc Duval | Audi Sport Team Phoenix | + 39,521 | |||
5 | 7 | Bruno Spengler | BMW Team RMG | + 42,111 | |||
6 | 23 | Daniel Juncadella | R-Motorsport | + 43,581 | |||
7 | 25 | Philipp Eng | BMW Team RBM | + 45,357 | |||
8 | 11 | Marco Wittmann | BMW Team RMG | + 48,526 | |||
9 | 76 | Jake Dennis | R-Motorsport | + 1 okr. | |||
10 | 62 | Ferdinand Habsburg | R-Motorsport | + 1 okr. | |||
11 | 53 | Jamie Green | Audi Sport Team Rosberg | + 1 okr. | |||
12 | 3 | Paul di Resta | R-Motorsport | + 2 okr. | |||
13 | 27 | Jonathan Aberdein | WRT Team Audi Sport | + 3 okr. | |||
NSK | 31 | Sheldon van der Linde | BMW Team RBM | ||||
NSK | 4 | Robin Frijns | Audi Sport Team Abt Sportsline | ||||
NSK | 99 | Mike Rockenfeller | Audi Sport Team Phoenix | ||||
NSK | 16 | Timo Glock | BMW Team RMG | ||||
NSK | 21 | Pietro Fittipaldi | WRT Team Audi Sport |
Redakcja ŚwiatWyścigów.pl jest na miejscu tego wydarzenia. Jeśli chcesz czytać więcej materiałów prosto z toru, postaw nam kawę!