Nico Müller odniósł na torze Misano swoje pierwsze od 2016 roku zwycięstwo w Deutsche Tourenwagen Masters. Reprezentant Audi skorzystał na pechu startującego z pole position René Rasta, który przebił oponę.
Rast słabo wystartował i już na pierwszych metrach znalazł się pomiędzy samochodami Jonathana Aberdeina i Müllera, na czym skorzystał Robin Frijns i objął prowadzenie. Nie był to koniec problemów Rasta, który uwiązał się w walkę z Aberdeinem oraz Marco Wittmannem w ósmym zakręcie, w trakcie której kierowca Audi wypchnął poza tor BMW zwycięzcy z poprzedniego dnia i wyeliminował go z wyścigu.
Ten manewr odbył się bez konsekwencji dla Rasta, który odzyskał rytm i zamierzał odzyskać pozycję lidera – najpierw wyprzedził Müllera, a na dziewiątym kółku objechał prowadzącego Frijnsa. Holender niedługo później został obrócony przez Loïca Duvala, za co ten otrzymał karę przejazdu przez boksy.
Na kolizji rywali skorzystał Philipp Eng, który awansował na piątą lokatę, a na 13. okrążeniu wyprzedził Aberdeina. Już na kolejnym kółku miał miejsce punkt zwrotny wyścigu, kiedy to prowadzący w wyścigu Rast przebił oponę i musiał powoli wrócić do boksów.
Prowadzenie w tym momencie przejął Müller, który pojawił się w boksach na zmianę opon na 17. okrążeniu i powrócił na tor jako pierwszy spośród kierowców po wizycie w alei serwisowej. Dwa kółka później za plecami Szwajcara znalazł się Rast, za którym to jechał Eng.
Liderzy wkrótce dogonili dublowanego Duvala, który nie ułatwiał zadania czołowej grupie. Müller wyprzedził Francuza na 20. okrążeniu i zdołał odjechać od Rasta i Enga, którzy w zamieszaniu zamienili się pozycjami.
Na tym etapie do boksów nie zjechał jeszcze Jake Dennis i formalnie był liderem wyścigu, lecz tylko do 25. okrążenia, kiedy to pierwszą lokatę odebrał mu Müller. Austriak od tego momentu zdołał kontrolować rywalizację i finiszował siedem sekund przed drugim na mecie Engiem. Na najniższym stopniu podium stanął Rast, który stracił do kierowcy BMW prawie dziesięć sekund w końcowym etapie wyścigu.
Czwarty był Frijns, który utrzymał za swoimi plecami startującego gościnnie dla Team Rosberg Pietro Fittipaldiego. Joel Eriksson był szósty, przed Jonathanem Aberdeinem, Bruno Spenglerem, Sheldonem van der Linde i Mikiem Rockenfellerem.
Startujący gościnnie Andrea Dovizioso dojechał do mety na ostatniej pozycji, po tym jak zaliczył widowiskowy obrót na wyjściu z 16. zakrętu i chwilowo zatrzymał się na torze.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 51 | Nico Müller | Audi Sport Team Abt Sportsline | 38 okr. | |||
2 | 25 | Philipp Eng | BMW Team RBM | + 7,628 | |||
3 | 33 | René Rast | Audi Sport Team Rosberg | + 16,804 | |||
4 | 4 | Robin Frijns | Audi Sport Team Abt Sportsline | + 20,072 | |||
5 | 21 | Pietro Fittipaldi | Audi Sport Team Rosberg | + 20,430 | |||
6 | 47 | Joel Eriksson | BMW Team RBM | + 23,645 | |||
7 | 27 | Jonathan Aberdein | WRT Team Audi Sport | + 24,813 | |||
8 | 7 | Bruno Spengler | BMW Team RMG | + 28,460 | |||
9 | 31 | Sheldon van der Linde | BMW Team RBM | + 29,003 | |||
10 | 99 | Mike Rockenfeller | Audi Sport Team Phoenix | + 47,798 | |||
11 | 28 | Loïc Duval | Audi Sport Team Phoenix | + 47,902 | |||
12 | 62 | Ferdinand Habsburg | R-Motorsport | + 48,678 | |||
13 | 76 | Jake Dennis | R-Motorsport | + 51,588 | |||
14 | 23 | Daniel Juncadella | R-Motorsport | + 1:14,053 | |||
15 | 34 | Andrea Dovizioso | WRT Team Audi Sport | + 1:16,392 | |||
NSK | 16 | Timo Glock | BMW Team RMG | ||||
NSK | 3 | Paul di Resta | R-Motorsport | ||||
NSK | 11 | Marco Wittmann | BMW Team RMG |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.