Dwukrotny mistrz Deutsche Tourenwagen Masters Marco Wittmann zamienił pole position na zwycięstwo w pierwszym wyścigu sezonu 2019 na torze Hockenheim. Reprezentant BMW pokonał dwójkę kierowców Audi – Mike’a Rockenfellera oraz Robina Frijnsa.

Wittmann utrzymał prowadzenie po starcie, a na drugie miejsce awansował Frijns. Holender popisał się fenomenalnym startem i awansował o trzy pozycje, wyprzedzając m.in. René Rasta. Zwycięzca sześciu ostatnich wyścigów zderzył się następnie z Timo Glockiem, który to obrócił się i spadł na koniec stawki.

Frijns nie był w stanie utrzymać tempa Wittmanna, a także wyprzedzonych na starcie zawodników. Na trzecim okrążeniu wyprzedził go Rockenfeller, a na kolejnym kółku Rast. Byli mistrzowie serii następnie zamienili się pozycjami i Rast rzucił się w pościg za prowadzącym Wittmannem. Po swoim incydencie, w szybkim tempie przez stawkę przebijał się Timo Glock, który na koniec ósmego okrążenia był już piąty, wyprzedzając Paula di Restę.

Najlepszy z kierowców Astona Martina zjechał po nowy komplet deszczowych opon już na 16. okrążeniu, lecz niedługo później powrócił do alei serwisowej już na stałe. Brytyjczyk miał problemy z hamulcami i dołączył do swojego zespołowego kolegi Ferdinanda Habsburga, który jako pierwszy wycofał się z wyścigu.

Wyścigu miało nie ukończyć trzech kierowców, a tym ostatnim był Rast. Niemiec przez większość dystansu podążał blisko prowadzącego Wittmanna, czekając na jego zjazd do boksów, lecz na pięć okrążeń przed końcem jego samochód odmówił posłuszeństwa i kierowca Audi musiał zatrzymać się poza torem.

Wittmann otrzymał w ten sposób komfortowe prowadzenie, bowiem kolejny w stawce Rockenfeller tracił do niego kilka sekund. Większość kierowców zatrzymała się na swój obowiązkowy pit-stop w końcówce wyścigu, a zjazdy nie przyniosły większych zmian w klasyfikacji. Pecha miał debiutujący Jake Dennis, który z powodu problemu z odpaleniem silnika wypadł poza punktowaną dziesiątkę.

Po 34 okrążeniach rywalizacji, Wittmann wpadł na metę jako pierwszy, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo od ubiegłorocznej rundy na ulicach Norymbergii. Rockenfeller stracił do niego prawie 15 sekund, a ze znaczną stratą podium uzupełnił Frijns.

Glock zdołał przebić się na czwartą lokatę i pokonał Loïca Duvala. Najlepszym debiutantem był reprezentujący BMW Sheldon van der Linde, który przyjechał na szóstej pozycji, przed Bruno Spenglerem i Nico Müllerem. Daniel Juncadella zapewnił dwa punkty w debiucie zespołu R-Motorsport, a Pietro Fittipaldi zapewnił jeden punkt sobie oraz ekipie Team WRT.

PNrKierowcaZespół Rezultat
111
Marco Wittmann
BMW Team RMG34 okr.
299
Mike Rockenfeller
Audi Sport Team Phoenix+ 13,727
34
Robin Frijns
Audi Sport Team Abt Sportsline+ 34,681
416
Timo Glock
BMW Team RMG+ 37,407
528
Loïc Duval
Audi Sport Team Phoenix+ 1:03,383
631
Sheldon van der Linde
BMW Team RBM+ 1:05,453
77
Bruno Spengler
BMW Team RMG+ 1:13,886
851
Nico Müller
Audi Sport Team Abt Sportsline+ 1:29,780
923
Daniel Juncadella
R-Motorsport+ 1:30,322
1021
Pietro Fittipaldi
WRT Team Audi Sport+ 1:31,873
1176
Jake Dennis
R-Motorsport+ 1:36,899
1253
Jamie Green
Audi Sport Team Rosberg+ 1 okr.
1347
Joel Eriksson
BMW Team RBM+ 1 okr.
1425
Philipp Eng
BMW Team RBM+ 1 okr.
1527
Jonathan Aberdein
WRT Team Audi Sport+ 1 okr.
1633
René Rast
Audi Sport Team Rosberg+ 6 okr.
NSK3
Paul di Resta
R-Motorsport
NSK62
Ferdinand Habsburg
R-Motorsport

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race