Trzy samochody z klasy GT500 mogą otrzymać „dziką kartę” na udział w finale sezonu Deutsche Tourenwagen Masters, który odbędzie się na początku października na torze Hockenheim.

Finał sezonu, który zgodnie z tradycyją odbywał się w połowie października, został przesunięty w kalendarzu na rok 2019, aby pomieścić dwa wspólne wyścigi DTM i Super GT w celu promowania nowych przepisów Class One, które zostaną w tym roku wprowadzone w DTM oraz w kolejnym w Super GT.

Plany rozegrania wyścigu promocyjnego w Europie, najprawdopodobniej w Niemczech, jak donosi Auto Sport Japan, zostały zaniechane z powodu problemów z harmonogramem. Wspólna impreza na Fuji będzie miała miejsce 23 i 24 listopada, gdzie wystawionych zostanie 29 samochodów, z czego 14 będą to auta DTM. Wydarzenie to przyjęłoby format weekendowy DTM i wyścigi sprinterskie, w przeciwieństwie do formatu długodystansowych wyścigów Super GT.

Trzy samochody testowe z klasy GT500 Super GT, po jednym od każdego producenta – Hondy, Nissana i Lexusa, zasilą stawkę DTM, potencjalnie zwiększając ją do 19 samochodów.

Źródło: touringcartimes.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Małgorzata Czerwińska
Olga Białczak
Agata Kurek

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race 4kolka