Trzy samochody z klasy GT500 mogą otrzymać „dziką kartę” na udział w finale sezonu Deutsche Tourenwagen Masters, który odbędzie się na początku października na torze Hockenheim.
Finał sezonu, który zgodnie z tradycyją odbywał się w połowie października, został przesunięty w kalendarzu na rok 2019, aby pomieścić dwa wspólne wyścigi DTM i Super GT w celu promowania nowych przepisów Class One, które zostaną w tym roku wprowadzone w DTM oraz w kolejnym w Super GT.
Plany rozegrania wyścigu promocyjnego w Europie, najprawdopodobniej w Niemczech, jak donosi Auto Sport Japan, zostały zaniechane z powodu problemów z harmonogramem. Wspólna impreza na Fuji będzie miała miejsce 23 i 24 listopada, gdzie wystawionych zostanie 29 samochodów, z czego 14 będą to auta DTM. Wydarzenie to przyjęłoby format weekendowy DTM i wyścigi sprinterskie, w przeciwieństwie do formatu długodystansowych wyścigów Super GT.
Trzy samochody testowe z klasy GT500 Super GT, po jednym od każdego producenta – Hondy, Nissana i Lexusa, zasilą stawkę DTM, potencjalnie zwiększając ją do 19 samochodów.
Źródło: touringcartimes.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.