Organizatorzy Deutsche Tourenwagen Masters zapowiedzieli wprowadzenie w 2019 roku systemu push-to-pass oraz nowego tylnego skrzydła w celu dalszej poprawy widowiska.

Push-to-pass ma zapewnić kierowcom dodatkowe 30 KM poprzez wtryśnięcie większej ilości paliwa do silnika. Każdy z kierowców będzie mógł z niego skorzystać 12 razy w trakcie wyścigu.

Zadebiutuje także nowe, szersze tylne skrzydło. W przeciwieństwie do poprzedniej specyfikacji, będzie miało tylko jeden element zamiast dwóch. Skrzydło jest kluczowym elementem systemu redukcji oporu (DRS), który może być aktywowany przez kierowców, gdy znajdują się oni blisko samochodu poprzedzającego. Inaczej niż w poprzednich latach, maksymalna różnica wyniesie trzy sekundy.

Dzięki wprowadzeniu silników 2.0 turbo w miejsce dotychczasowych V8, waga minimalna samochodów spadnie z 1031 do 981 kg, co przy mocy na poziomie 620 KM przełoży się na stosunek mocy do masy na poziomie 1,6 kg na 1 KM.

„Te urozmaicenia są idealnymi składnikami do spektakularnego wyprzedzania – a to sprawia, że jazda będzie ekscytująca” – powiedział Achim Kostron, dyrektor zarządzający ITR. „Dzięki znacznie zmniejszonej wadze i nowemu pakietowi aero, umiejętności i odwaga kierowców zostaną umieszczone w centrum uwagi: na torze wyścigowym”.

Źródło: touringcartimes.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Małgorzata Czerwińska
Olga Białczak
Agata Kurek

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race 4kolka