Dwukrotny mistrz Deutsche Tourenwagen Masters Mattias Ekström twierdzi, że nie prowadzi rozmów z Audi dotyczących jego powrotu do niemieckiej serii wyścigowej.
Mistrz świata z sezonu 2016 w Rallycrossie zakończył karierę DTM pod koniec 2017 roku, aby skupić się na programie WRX wraz ze swoim zespołem EKS wspieranym przez Audi. Jednak niemiecki producent w sierpniu zdecydował się na zakończenie udzielania wsparcia i zamierza skoncentrować się na Formule E i DTM od 2019 roku. Po ostatniej rundzie WRX w Republice Południowej Afryki w zeszłym tygodniu, Szwed ogłosił, że wycofa się z pełnoetatowego ścigania w serii.
Kierowca Audi uważa, że jest mało prawdopodobne, że powróci do DTM w 2019 roku. „Najważniejsze są chęci do rozmowy, jeśli ich nie ma to nie ma o czym mówić. Byłem otwarty i gdyby ktoś przyszedł i rzekł «Hej, chcesz powrócić do DTM?», powiedziałbym «Dlaczego nie, ale jak miałoby to wyglądać?» Ale tak się nie stało, więc nawet nie muszę się nad tym zastanawiać. Ja też nie mam 18 lat, nie będę biegał i błagał na kolanach”
.
Szwed nie jest pewien, co przyniesie mu przyszłość, po tym jak skrócił on swoją karierę w DTM, zanim skupił się na pełnym etacie startów w Rallycrossie w 2018 roku.
Andreas Bakkerud, zespołowy partner Ekströma, weźmie udział w nadchodzącym teście młodych kierowców Audi DTM: „Byłem częścią długotrwałego procesu i nie zamierzam tam teraz wejść i krzyknąć «Hej, dajcie mi miejsce!». Dla mnie wszystko jest w porządku i widzę, że mają dobrą bazę. Nie mam pojęcia, kto będzie jeździł, ale o ile wiem, nic się nie zmieniło do dzisiaj i nie ma tam wolnego miejsca. Nie ma oferty na zasadzie wróć i ścigaj się”
.
Wraz z wprowadzeniem nowych regulacji na sezon 2019, Szwed żali się, że nie ścigał się mocniejszymi samochodami: „Przeżyłem wspaniałe chwile, ale tak jak powiedziałem, kiedy odchodziłem z DTM, że samochody mają zbyt mało mocy, jednak czasy na szczęście się zmieniły. To jest jedyna rzecz, nad którą trochę ubolewam. Udaje ci się utrzymać 18 lat, ale nikt nie słucha cię, że potrzebujesz więcej mocy, wtedy mówisz, że rezygnujesz, jak się okazuje, rok przed tym, jak samochody mają więcej mocy”
.
Źródło: motorsport.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.