Fabryczny kierowca BMW Bruno Spengler pokonał na torze w Dingolfing pierwsze kilometry w samochodzie Deutsche Tourenwagen Masters marki, przystosowanym do przepisów na sezon 2019. Największą zmianą jest nowo opracowany silnik z turbodoładowaniem.

Niemiecka seria odchodzi od stosowanych dotychczas wolnossących silników V8 o objętości maksymalnie czterech litrów. Zostaną one zastąpione przez nowe, dwulitrowe czterocylindrowe rzędowe jednostki z turbodoładowaniem – był to jeden z ostatnich elementów na drodze do zaadoptowania regulaminu technicznego Class One, opracowanego wspólnie przez DTM oraz japońską serię Super GT.

„Po przejechaniu pierwszych kilometrów z nowym silnikiem DTM, nie mogę doczekać się kolejnego sezonu” – powiedział Spengler. „Mogę sobie wyobrazić, ile frajdy będzie sprawiać na torze dodatkowa moc silnika turbo. Różnica jest odczuwalna i zapewnimy fanom jeszcze większe show w przyszłym sezonie. Prędkość maksymalna będzie wyższa, ale będziemy pokonywać mniejszy dystans z gazem wciśniętym w podłogę, zatem kierowcy będą jeszcze ciężej pracować za kierownicą”.

Pierwsze wspólne testy przed sezonem 2019 odbędą się już w dniach 11-14 listopada na torze Estoril. Nie wiadomo jeszcze, czy Audi pojawi się w Portugalii ze swoim silnikiem turbo.

Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej BMW

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Małgorzata Czerwińska
Olga Białczak
Agata Kurek

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race 4kolka