Ubiegłoroczny mistrz Deutsche Tourenwagen Masters René Rast zwyciężył w pierwszym wyścigu weekendu w austriackim Spielbergu. Reprezentant Audi przekroczył linię mety przed swoimi zespołowymi kolegami Mikiem Rockenfellerem i Nico Müllerem.
Choć wyścig rozpoczynał się zaledwie dwie godziny po ulewnych kwalifikacjach, start przebiegał przy niemalże suchym torze i niemal wszyscy kierowcy rozpoczynali na oponach na suchą nawierzchnię.
Zdobywca pole position Daniel Juncadella zaliczył poprawny start i utrzymał prowadzenie w pierwszym zakręcie. Znacznie gorzej z drugiego pola ruszył Timo Glock, którego już na pierwszych metrach wyprzedził Rockenfeller. Aż trzy pozycje zyskał natomiast Augusto Farfus, który wyszedł z pierwszego zakrętu na czwartym miejscu.
W środku stawki doszło do przepychanki, która miała swój finał w trzecim zakręcie – Philipp Eng stracił panowanie nad swoim BMW po najechaniu na mokry fragment toru i uderzył w Robina Frijnsa, który to obrócił się i został uderzony przez Loïca Duvala i Gary’ego Paffetta.
Ze względu na ilość leżących na torze odłamków, interweniował samochód bezpieczeństwa. Juncadella wypadł z pierwszego zakrętu podczas restartu, co pozwoliło Rockenfellerowi skutecznie zaatakować go w trzecim zakręcie.
Reprezentant Audi początkowo zbudował sobie bezpieczną przewagę, lecz później Hiszpan podkręcił tempo i na 15. okrążeniu powrócił na pozycję lidera, objeżdżając Niemca jeszcze przed wejściem w trzeci zakręt.
Nie mogąc dorównać tempem nowemu liderowi, Rockenfeller zjechał do boksów. Juncadella pozostał na torze o dwa okrążenia dłużej i dzięki serii szybkich kółek powrócił na tor ze sporą przewagą nad swoim rywalem.
Pierwsza dwójka odjeżdżała jednocześnie od grupy walczącej o trzecie miejsce – na jej czele przez pierwszą połowę wyścigu znajdował się Glock, lecz po serii zjazdów do boksów popełnił błąd i stracił aż cztery pozycje. W ten sposób na trzecie miejsce awansował Marco Wittmann, a za jego tylnym zderzakiem podążał Rast.
Ta dwójka stoczyła długi i zacięty pojedynek, lecz pomimo swoich starań, aktualny mistrz serii nie mógł znaleźć sposobu na kierowcę BMW. Reprezentant Audi spróbował po raz ostatni na 32. okrążeniu, kiedy to zrównał się z Wittmannem na dojeździe do trzeciego zakrętu – ten jednak opóźnił hamowanie i przedłużył Rastowi prostą, przez co ten został wyprzedzony przez Müllera oraz Paula di Restę.
Losy wyścigu odmieniły się na 33. okrążeniu, kiedy to samochód Glocka odmówił posłuszeństwa, a Niemiec zatrzymał się przy krawędzi toru. Po raz drugi interweniował samochód bezpieczeństwa, a restart miał nastąpić na trzy okrążenia przed końcem.
Juncadella kilkukrotnie przyspieszył i zahamował w strefie restartu – co prawda pomogło mu to utrzymać prowadzenie, lecz sędziowie dopatrzyli się złamania przepisów i zadecydowali o przyznaniu Hiszpanowi kary drive-through (zamienionej na 30 sekund doliczonych do rezultatu).
Najlepiej w chwili restartu odnalazł się Rast, który jeszcze na prostej startowej wyprzedził di Restę, a w pierwszym zakręcie objechał także Wittmanna – kierowca BMW walczył z brakiem przyczepności i spadł aż na siódmą lokatę, wyprzedzony również przez di Restę, Jamiego Greena i Lucasa Auera.
Wyścig zakończył się w kontrowersyjny sposób, bowiem na ostatnim okrążeniu Rast wyprzedził swoich zespołowych kolegów Müllera i Rockenfellera, aby mógł sięgnąć po cenne 25 punktów za zwycięstwo – Niemiec traci dzięki temu już tylko 42 punkty do nowego lidera tabeli, jakim został czwarty na mecie di Resta. Czołową dziesiątkę uzupełnili Eng, Farfus i dotychczasowy lider serii Paffett.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 33 | René Rast | Audi Sport Team Rosberg | 37 okr. | |||
2 | 99 | Mike Rockenfeller | Audi Sport Team Phoenix | + 0,705 | |||
3 | 51 | Nico Müller | Audi Sport Team Abt Sportsline | + 0,887 | |||
4 | 3 | Paul di Resta | Mercedes-AMG Team HWA | + 1,153 | |||
5 | 53 | Jamie Green | Audi Sport Team Rosberg | + 1,444 | |||
6 | 22 | Lucas Auer | Mercedes-AMG Team HWA | + 1,553 | |||
7 | 11 | Marco Wittmann | BMW Team RMG | + 6,730 | |||
8 | 25 | Philipp Eng | BMW Team RBM | + 6,752 | |||
9 | 15 | Augusto Farfus | BMW Team RMG | + 7,307 | |||
10 | 2 | Gary Paffett | Mercedes-AMG Team HWA | + 7,598 | |||
11 | 4 | Robin Frijns | Audi Sport Team Abt Sportsline | + 8,406 | |||
12 | 17 | Sébastien Ogier | Mercedes-AMG Team HWA | + 8,650 | |||
13 | 94 | Pascal Wehrlein | Mercedes-AMG Team HWA | + 9,315 | |||
14 | 23 | Daniel Juncadella | Mercedes-AMG Team HWA | + 27,238 | |||
15 | 47 | Joel Eriksson | BMW Team RBM | + 27,621 | |||
16 | 48 | Edoardo Mortara | Mercedes-AMG Team HWA | + 36,870 | |||
17 | 16 | Timo Glock | BMW Team RMG | + 6 okr. | |||
18 | 7 | Bruno Spengler | BMW Team RBM | + 7 okr. | |||
NSK | 28 | Loïc Duval | Audi Sport Team Phoenix |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.