Ubiegłoroczny mistrz Deutsche Tourenwagen Masters René Rast zwyciężył w pierwszym wyścigu weekendu w austriackim Spielbergu. Reprezentant Audi przekroczył linię mety przed swoimi zespołowymi kolegami Mikiem Rockenfellerem i Nico Müllerem.

Choć wyścig rozpoczynał się zaledwie dwie godziny po ulewnych kwalifikacjach, start przebiegał przy niemalże suchym torze i niemal wszyscy kierowcy rozpoczynali na oponach na suchą nawierzchnię.

Zdobywca pole position Daniel Juncadella zaliczył poprawny start i utrzymał prowadzenie w pierwszym zakręcie. Znacznie gorzej z drugiego pola ruszył Timo Glock, którego już na pierwszych metrach wyprzedził Rockenfeller. Aż trzy pozycje zyskał natomiast Augusto Farfus, który wyszedł z pierwszego zakrętu na czwartym miejscu.

W środku stawki doszło do przepychanki, która miała swój finał w trzecim zakręcie – Philipp Eng stracił panowanie nad swoim BMW po najechaniu na mokry fragment toru i uderzył w Robina Frijnsa, który to obrócił się i został uderzony przez Loïca Duvala i Gary’ego Paffetta.

Ze względu na ilość leżących na torze odłamków, interweniował samochód bezpieczeństwa. Juncadella wypadł z pierwszego zakrętu podczas restartu, co pozwoliło Rockenfellerowi skutecznie zaatakować go w trzecim zakręcie.

Reprezentant Audi początkowo zbudował sobie bezpieczną przewagę, lecz później Hiszpan podkręcił tempo i na 15. okrążeniu powrócił na pozycję lidera, objeżdżając Niemca jeszcze przed wejściem w trzeci zakręt.

Nie mogąc dorównać tempem nowemu liderowi, Rockenfeller zjechał do boksów. Juncadella pozostał na torze o dwa okrążenia dłużej i dzięki serii szybkich kółek powrócił na tor ze sporą przewagą nad swoim rywalem.

Pierwsza dwójka odjeżdżała jednocześnie od grupy walczącej o trzecie miejsce – na jej czele przez pierwszą połowę wyścigu znajdował się Glock, lecz po serii zjazdów do boksów popełnił błąd i stracił aż cztery pozycje. W ten sposób na trzecie miejsce awansował Marco Wittmann, a za jego tylnym zderzakiem podążał Rast.

Ta dwójka stoczyła długi i zacięty pojedynek, lecz pomimo swoich starań, aktualny mistrz serii nie mógł znaleźć sposobu na kierowcę BMW. Reprezentant Audi spróbował po raz ostatni na 32. okrążeniu, kiedy to zrównał się z Wittmannem na dojeździe do trzeciego zakrętu – ten jednak opóźnił hamowanie i przedłużył Rastowi prostą, przez co ten został wyprzedzony przez Müllera oraz Paula di Restę.

Losy wyścigu odmieniły się na 33. okrążeniu, kiedy to samochód Glocka odmówił posłuszeństwa, a Niemiec zatrzymał się przy krawędzi toru. Po raz drugi interweniował samochód bezpieczeństwa, a restart miał nastąpić na trzy okrążenia przed końcem.

Juncadella kilkukrotnie przyspieszył i zahamował w strefie restartu – co prawda pomogło mu to utrzymać prowadzenie, lecz sędziowie dopatrzyli się złamania przepisów i zadecydowali o przyznaniu Hiszpanowi kary drive-through (zamienionej na 30 sekund doliczonych do rezultatu).

Najlepiej w chwili restartu odnalazł się Rast, który jeszcze na prostej startowej wyprzedził di Restę, a w pierwszym zakręcie objechał także Wittmanna – kierowca BMW walczył z brakiem przyczepności i spadł aż na siódmą lokatę, wyprzedzony również przez di Restę, Jamiego Greena i Lucasa Auera.

Wyścig zakończył się w kontrowersyjny sposób, bowiem na ostatnim okrążeniu Rast wyprzedził swoich zespołowych kolegów Müllera i Rockenfellera, aby mógł sięgnąć po cenne 25 punktów za zwycięstwo – Niemiec traci dzięki temu już tylko 42 punkty do nowego lidera tabeli, jakim został czwarty na mecie di Resta. Czołową dziesiątkę uzupełnili Eng, Farfus i dotychczasowy lider serii Paffett.

P Nr Kierowca Zespół   Rezultat
1 33 René Rast Audi Sport Team Rosberg 37 okr.
2 99 Mike Rockenfeller Audi Sport Team Phoenix + 0,705
3 51 Nico Müller Audi Sport Team Abt Sportsline + 0,887
4 3 Paul di Resta HWA Mercedes-AMG + 1,153
5 53 Jamie Green Audi Sport Team Rosberg + 1,444
6 22 Lucas Auer HWA Mercedes-AMG + 1,553
7 11 Marco Wittmann BMW Team RMG + 6,730
8 25 Philipp Eng BMW Team RBM + 6,752
9 15 Augusto Farfus BMW Team RMG + 7,307
10 2 Gary Paffett HWA Mercedes-AMG + 7,598
11 4 Robin Frijns Audi Sport Team Abt Sportsline + 8,406
12 17 Sébastien Ogier HWA Mercedes-AMG + 8,650
13 94 Pascal Wehrlein HWA Mercedes-AMG + 9,315
14 23 Daniel Juncadella HWA Mercedes-AMG + 27,238
15 47 Joel Eriksson BMW Team RBM + 27,621
16 48 Edoardo Mortara HWA Mercedes-AMG + 36,870
NSK 16 Timo Glock BMW Team RMG  
NSK 7 Bruno Spengler BMW Team RBM  
NSK 28 Loïc Duval Audi Sport Team Phoenix  

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Wyniki

Partnerzy

rally and race