Tegoroczny debiutant Joel Eriksson sięgnął po swoje pierwsze zwycięstwo w Deutsche Tourenwagen Masters podczas niedzielnego wyścigu nocnej rundy na torze Misano. Szwed pokonał Edoardo Mortarę oraz aktualnego mistrza serii René Rasta.
Podobnie jak poprzedniego dnia, start wyścigu odbył się na przesychającej nawierzchni. Ruszający z pole position Loïc Duval niemal natychmiast stracił prowadzenie na rzecz Mortary, a także drugie miejsce na rzecz Daniela Juncadelli. Na czwartą lokatę awansował Timo Glock, za którym plasowali się Nico Müller, Paul di Resta i Robin Frijns – ta dwójka zamieniła się miejscami na drugim okrążeniu.
Jako pierwszy po opony przeznaczone na suchą nawierzchnię zjechał na pierwszym okrążeniu Marco Wittmann, a na kolejnych okrążeniach to samo zrobiła niemal cała stawka – taka decyzja zemściła się bardzo szybko, bowiem na siódmym okrążeniu zaczął padać deszcz i ponownie musieli zjechać do boksów. Na torze pozostawali Mortara, Rast, Robin Frijns i Alessandro Zanardi, natomiast Eriksson pojawił się w boksach tylko raz, bowiem startował na oponach przeznaczonych na suchą nawierzchnię.
Doszło w tym momencie do nietypowej sytuacji, w której wspomniana piątka jako jedyna pozostawała na okrążeniu lidera, natomiast wszyscy, którzy dwukrotnie zatrzymywali się w boksach mieli przynajmniej jedno kółko straty.
Na 12. okrążeniu w 15. zakręcie wypadł z toru Lucas Auer. Austriak zakopał się w żwirowej pułapce i spowodował wyjazd samochodu bezpieczeństwa, co tylko ugruntowało przewagę kierowców na okrążeniu lidera.
Jako pierwszy z czołówki do boksów zjechał na 18. okrążeniu Zanardi, a w przeciągu kolejnych 10 kółek na to samo zdecydowali się Rast, Mortara i Frijns. Mający już swój obowiązkowy postój za sobą Eriksson zyskiwał więc kolejne pozycje i na przedostatnim okrążeniu wysunął się na prowadzenie, by sięgnąć po swoje pierwsze zwycięstwo w DTM.
Po założeniu nowych opon Mortara w szybkim tempie gonił kierowcę BMW, lecz zabrakło mu na mecie niecałych dwóch sekund. Rast stanął na najniższym stopniu podium, a pierwszą piątkę uzupełnili Frijns oraz Zanardi.
Dzięki szóstej lokacie, na prowadzenie w klasyfikacji generalnej wyszedł Paul di Resta. Brytyjczyk wyprzedził po restarcie Duvala, za którym to uplasowali się Jamie Green, Mike Rockenfeller i Müller. Dotychczasowy lider tabeli Gary Paffett wypadł poza punktowaną dziesiątkę po kolizji ze swoim zespołowym kolegą Danielem Juncadellą na 18. okrążeniu.
Kolejna runda DTM odbędzie się w dniach 8-9 września na torze Nürburgring.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 47 | Joel Eriksson | BMW Team RBM | 31 okr. | |||
2 | 48 | Edoardo Mortara | Mercedes-AMG Team HWA | + 1,817 | |||
3 | 33 | René Rast | Audi Sport Team Rosberg | + 6,493 | |||
4 | 4 | Robin Frijns | Audi Sport Team Abt Sportsline | + 16,879 | |||
5 | 12 | Alessandro Zanardi | BMW Team RMG | + 47,316 | |||
6 | 3 | Paul di Resta | Mercedes-AMG Team HWA | + 59,802 | |||
7 | 28 | Loïc Duval | Audi Sport Team Phoenix | + 1:10,232 | |||
8 | 53 | Jamie Green | Audi Sport Team Rosberg | + 1:12,162 | |||
9 | 99 | Mike Rockenfeller | Audi Sport Team Phoenix | + 1:21,814 | |||
10 | 51 | Nico Müller | Audi Sport Team Abt Sportsline | + 1:25,646 | |||
11 | 7 | Bruno Spengler | BMW Team RBM | + 1:26,598 | |||
12 | 94 | Pascal Wehrlein | Mercedes-AMG Team HWA | + 1:27,097 | |||
13 | 11 | Marco Wittmann | BMW Team RMG | + 1:34,540 | |||
14 | 2 | Gary Paffett | Mercedes-AMG Team HWA | + 1:39,009 | |||
15 | 16 | Timo Glock | BMW Team RMG | + 1:42,331 | |||
16 | 25 | Philipp Eng | BMW Team RBM | + 1:42,600 | |||
17 | 23 | Daniel Juncadella | Mercedes-AMG Team HWA | + 1 okr. | |||
NSK | 15 | Augusto Farfus | BMW Team RMG | ||||
NSK | 22 | Lucas Auer | Mercedes-AMG Team HWA |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.