Zdobywca pole position Daniel Juncadella odniósł zwycięstwo w sobotnim wyścigu Deutsche Tourenwagen Masters na torze Brands Hatch. Hiszpan pokonał Augusto Farfusa oraz swojego zespołowego kolegę Lucasa Auera.

Kierowca Mercedesa zaliczył nieudany start, przez co już w pierwszym zakręcie znaleźli się przed nim Auer oraz ruszający z trzeciego pola René Rast. Po dłuższej walce Farfus wyprzedził swojego zespołowego kolegę Philippa Enga w walce o czwartą lokatę, a Rast – podobnie jak piątka innych kierowców – zjechał do boksów już na koniec pierwszego kółka.

W tej grupie znalazł się Loic Duval, lecz po wyjeździe z boksów na zimnych oponach zablokował koła na hamowaniu do drugiego zakrętu i zakopał się w żwirowym poboczu. W celu usunięcia samochodu Francuza niecała połowa toru została objęta strefą ograniczenia prędkości, a boksy zostały zamknięte – podobnie jak przy wyjeździe samochodu bezpieczeństwa.

Gdy neutralizacja zakończyła się na piątym okrążeniu, do boksów zjechali Farfus, Eng i Mike Rockenfeller. Gdy wyjeżdżali z alei serwisowej, nadciągający na rozgrzanych oponach Rast minął swojego zespołowego kolegę, a do końca okrążenia uporał się także z Engiem, lecz Farfus zdołał utrzymać się przed aktualnym mistrzem serii.

Na siódmym okrążeniu do boksów zjechał Juncadella, a dwa kółka później na to samo zdecydował się prowadzący Auer. Austriak wyjechał co prawda przed Hiszpanem, lecz nie zdołał utrzymać swojej pozycji na zimnych oponach i został wyprzedzony nie tylko przez Juncadellę, ale i Farfusa.

Kiedy Pascal Wehrlein zjechał do boksów jako ostatni na 15. okrążeniu, Juncadella objął prowadzenie i systematycznie powiększał swoje prowadzenie przed Farfusem, który zwiększał swój dystans przed Auerem. Rast dogonił Auera, lecz nie mógł przypuścić skutecznego ataku na trzecią lokatę, a do ostatniego okrążenia piątego miejsca bronił Eng, wściekle atakowany przez lidera klasyfikacji generalnej Gary’ego Paffetta. Wehrlein spadł na siódmą lokatę, przed Edoardo Mortarę i Marco Wittmanna.

Dziesiątą lokatę po zjazdach do boksów zajmował Timo Glock. Na 25. okrążeniu skutecznie zaatakował go jednak Robin Frijns, co chwilę później próbował wykorzystać Jamie Green – walka tej dwójki dała okazję do ataku Rockenfellerowi, który wyprzedził obu kierowców jednocześnie na dojeździe do piątego zakrętu, a do końca wyścigu dogonił i wyprzedził Frijnsa, by odebrać mu ostatnią punktowaną pozycję.

Walką o utrzymanie swojej lokaty nie musiał przejmować się Juncadella, który przyjechał na metę o prawie osiem sekund przed Farfusem. Auer w końcowej fazie wyścigu odjechał na bezpieczny dystans od Rasta i stanął na najniższym stopniu podium.

P Nr Kierowca Zespół   Rezultat
1 23 Daniel Juncadella HWA Mercedes-AMG 42 okr.
2 15 Augusto Farfus BMW Team RMG + 7,896
3 22 Lucas Auer HWA Mercedes-AMG + 10,040
4 33 René Rast Audi Sport Team Rosberg + 14,723
5 25 Philipp Eng BMW Team RBM + 23,546
6 2 Gary Paffett HWA Mercedes-AMG + 23,933
7 94 Pascal Wehrlein HWA Mercedes-AMG + 25,226
8 48 Edoardo Mortara HWA Mercedes-AMG + 27,528
9 11 Marco Wittmann BMW Team RMG + 31,639
10 99 Mike Rockenfeller Audi Sport Team Phoenix + 33,405
11 53 Jamie Green Audi Sport Team Rosberg + 35,822
12 4 Robin Frijns Audi Sport Team Abt Sportsline + 37,423
13 16 Timo Glock BMW Team RMG + 41,607
14 47 Joel Eriksson BMW Team RBM + 42,738
15 51 Nico Müller Audi Sport Team Abt Sportsline + 43,476
16 3 Paul di Resta HWA Mercedes-AMG + 46,349
17 7 Bruno Spengler BMW Team RBM + 55,188
NSK 28 Loïc Duval Audi Sport Team Phoenix  

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race