Ustanowiono przepisy dotyczące Class One

Deutsche Tourenwagen Masters i Super GT potwierdziły ukończenie przepisów dotyczących Class One, które zostaną wprowadzone w DTM w sezonie 2019, nastomiast w Super GT nastąpi to w 2020 roku. W przyszłym roku planowane są dwa wspólne spotkania wyścigowe.

„To przełomowe wydarzenie dla międzynarodowych wyścigów samochodowych. Przepisy te pozwolą producentom i zespołom uczestniczyć w spektakularnych wyścigach samochodowych po rozsądnych kosztach na dwóch kontynentach - a co za tym idzie – pozwoli to na dotarcie do większej liczby osób” – powiedział Gerhard Berger, przewodniczący ITR.

Zaplanowano dwa wspólne spotkania w 2019 roku, jedno w Europie i jedno w Azji, z formatem dwóch wyścigów sprinterskich z jednym obowiązkowym pit stopem w celu zmiany opon. Dla wspólnych wyścigów zostanie ustanowiony jednorazowy balast, ponieważ w samochodach Super GT kompletna specyfikacja Class One będzie obowiązywała dopiero od 2020 roku.

„Chciałbym podziękować Gerhardowi Bergerowi, producentom DTM i Super GT oraz wszystkim zainteresowanym za zaangażowanie w ten projekt. Jak widać z wielkiego sukcesu naszych pokazów przeprowadzonych w zeszłym roku w Niemczech i Japonii, nasza współpraca została jeszcze bardziej pogłębiona” – powiedział Masaaki Bandoh, szef GTA.

Zachowany zostanie obecny w samochodach DTM monokok z włókna węglowego, podczas gdy silniki zostaną zmienione na czterocylindrowe z turbodoładowaniem o mocy 620 KM, czyli o około 100 KM więcej niż dotychczasowe. Samochody będą miały zmodyfikowaną aerodynamikę, aby sprostać zwiększonemu zapotrzebowaniu na chłodzenie silników turbo.

Auta Super GT będą obsługiwały nieco zmienioną wersję przepisów technicznych, aby dostosować się do formatu wyścigów długodystansowych japońskich mistrzostw, ale konkretne zmiany nie zostały jeszcze ujawnione.

Źródło: touringcartimes.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze