Kierowcy Mercedesa pewni swoich szans w ostatnim sezonie w DTM

Zawodnicy Mercedesa spodziewają się, że zmiana przepisów aerodynamicznych przyczyni się do zwiększenia możliwości producenta w Deutsche Tourenwagen Masters w tym roku, po rozczarowującym sezonie 2017.

Mercedes odpadł z walki o tytuł w 2017 roku, co było związane z usunięciem balastu, a jego najwyżej notowany reprezentant, Lucas Auer, zajął w klasyfikacji końcowej dopiero szóstą pozycję. W tym sezonie DTM postanowiło zmniejszyć siłę docisku o około jedną trzecią, co obejmuje zmniejszenie liczby  i rozmiaru lotek oraz usunięcie paneli bocznych.

Gary Paffett uważa, że nastroje panujące w Mercedesie poprawiły się: „W ciągu ostatnich pięciu lat to Audi miało lepszą aerodynamikę. Każdego roku mogłeś się tylko dziwić, gdy prezentowali swój projekt”.

„Detale samochodów Audi były zawsze niesamowite. Kosztowało to dużo pieniędzy, aby być tak niewiarygodnym – i dużo czasu. Rekompensata za wyścig aerodynamiczny jest najlepszą rzeczą, jaka mogłaby się przydarzyć tej serii”.

„Czujemy, że BMW ma lepszy silnik – co jest logiczne, ponieważ jest to najnowszy model. Każda drużyna jest trochę inna. Ale sądzę, że w tym sezonie będzie mniej różnic w porównaniu do ubiegłego roku”.

Edoardo Mortara, który spędził sześć sezonów z Audi przed przejściem do Mercedesa w 2017 roku, dodał: „W ubiegłym roku samochód miał swoje mocne i słabe strony i czasami trudno było go kontrolować. Jednolita aerodynamika może nam pomóc, w szczególności w zbliżeniu się do Audi”.

Powracający mistrz z sezonu 2015, Pascal Wehrlein, oczekuje, że zmiany w przepisach będą kładły większy nacisk na kwalifikacje, ponieważ wyprzedzanie może stać się trudniejsze: „DTM zawsze było znane z tego, że stawka zawsze była blisko siebie. Odległość od pierwszego miejsca do ostatniego wynosiła niekiedy pół sekundy. Sądzę, że jednolitość komponentów sprawi, że stawka będzie jeszcze bliżej siebie”.

„To sprawia, że jeszcze ważniejsze jest uzyskania dobrej pozycji w kwalifikacjach. Jeśli ktoś przed tobą jest tylko o jedną lub dwie dziesiąte sekundy wolniejszy, to bardzo trudno będzie go wyprzedzić”.

Źródło: motorsport.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze