Zawodnicy Mercedesa spodziewają się, że zmiana przepisów aerodynamicznych przyczyni się do zwiększenia możliwości producenta w Deutsche Tourenwagen Masters w tym roku, po rozczarowującym sezonie 2017.
Mercedes odpadł z walki o tytuł w 2017 roku, co było związane z usunięciem balastu, a jego najwyżej notowany reprezentant, Lucas Auer, zajął w klasyfikacji końcowej dopiero szóstą pozycję. W tym sezonie DTM postanowiło zmniejszyć siłę docisku o około jedną trzecią, co obejmuje zmniejszenie liczby i rozmiaru lotek oraz usunięcie paneli bocznych.
Gary Paffett uważa, że nastroje panujące w Mercedesie poprawiły się: „W ciągu ostatnich pięciu lat to Audi miało lepszą aerodynamikę. Każdego roku mogłeś się tylko dziwić, gdy prezentowali swój projekt”
.
„Detale samochodów Audi były zawsze niesamowite. Kosztowało to dużo pieniędzy, aby być tak niewiarygodnym – i dużo czasu. Rekompensata za wyścig aerodynamiczny jest najlepszą rzeczą, jaka mogłaby się przydarzyć tej serii”
.
„Czujemy, że BMW ma lepszy silnik – co jest logiczne, ponieważ jest to najnowszy model. Każda drużyna jest trochę inna. Ale sądzę, że w tym sezonie będzie mniej różnic w porównaniu do ubiegłego roku”
.
Edoardo Mortara, który spędził sześć sezonów z Audi przed przejściem do Mercedesa w 2017 roku, dodał: „W ubiegłym roku samochód miał swoje mocne i słabe strony i czasami trudno było go kontrolować. Jednolita aerodynamika może nam pomóc, w szczególności w zbliżeniu się do Audi”
.
Powracający mistrz z sezonu 2015, Pascal Wehrlein, oczekuje, że zmiany w przepisach będą kładły większy nacisk na kwalifikacje, ponieważ wyprzedzanie może stać się trudniejsze: „DTM zawsze było znane z tego, że stawka zawsze była blisko siebie. Odległość od pierwszego miejsca do ostatniego wynosiła niekiedy pół sekundy. Sądzę, że jednolitość komponentów sprawi, że stawka będzie jeszcze bliżej siebie”
.
„To sprawia, że jeszcze ważniejsze jest uzyskania dobrej pozycji w kwalifikacjach. Jeśli ktoś przed tobą jest tylko o jedną lub dwie dziesiąte sekundy wolniejszy, to bardzo trudno będzie go wyprzedzić”
.
Źródło: motorsport.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.