Kierowcy Audi zajęli całe podium także w drugim wyścigu weekendu Deutsche Tourenwagen Masters na torze Red Bull Ring. Swoje trzecie tegoroczne zwycięstwo odniósł René Rast, pokonując Mike’a Rockenfellera i Nico Müllera.
Prowadzenie po starcie z pole position utrzymał Jamie Green, za którym podążyli Rast i Marco Wittmann.
Już na pierwszym okrążeniu swoje obowiązkowe zjazdy do boksów odbyli Mattias Ekström i Augusto Farfus. Nieco później dołączył do nich Wittmann, wyprzedzony przez Rockenfellera. Kierowca BMW powrócił na tor przed Ekströmem, lecz ten miał przewagę rozgrzanych opon i mógł zaatakować na kolejnym okrążeniu. Obaj zrównali się w drugim zakręcie i kontynuowali zaciętą walkę, dopóki Wittmann nie zdołał uciec w czwartym zakręcie.
Prowadzący Green pojawił się w boksach na 12. okrążeniu – o dwa kółka przed Rastem. Po zmianach opon, pozostali oni w niezmienionej kolejności. Rockenfeller i Müller odbyli swoje zjazdy na 15. okrążeniu, a po powrocie na tor rozdzielał ich Wittmann. Kierowca BMW został jednak wyprzedzony przez Müllera, który następnie blokował aktualnego mistrza, by umożliwić Ekströmowi odrobienie straty do rywala – Szwed sam stracił jednak pozycję na rzecz Rockenfellera.
Na 29. okrążeniu wyjechał samochód bezpieczeństwa, po tym jak Lucas Auer został uderzony przez Bruno Spenglera. Austriak musiał wycofać się z wyścigu, a Kanadyjczyk otrzymał za swój manewr karę przejazdu przez boksy.
Rywalizacja została wznowiona na 32. okrążeniu, na 10 minut przed końcem. Green utrzymał prowadzenie po restarcie, przed Rastem i Müllerem. Rockenfeller wyprzedził Wittmanna w pierwszym zakręcie, a chwilę później to samo zrobił Ekström. Kierowca BMW wkrótce stracił pozycję również na rzecz Gary’ego Paffetta w Mercedesie, który objechał go od zewnętrznej w trzecim zakręcie.
Pomimo presji ze strony Rasta, Green mógł czuć się stosunkowo bezpiecznie na prowadzeniu, dopóki nie spotkał go problem ze skrzynią biegów – kierowca Audi musiał przez to zwolnić i stracił wiele pozycji. Prowadzenie odziedziczył Rast, który jechał przed Müllerem i Rockenfellerem.
Taka kolejność utrzymała się już do samego końca. Paffett dojechał do mety za trójką kierowców Audi, a przed Ekströmem i Wittmannem w najwyżej sklasyfikowanym BMW. Pierwszą dziesiątkę uzupełnili Timo Glock, Loïc Duval, Paul di Resta i Robert Wickens.
Na dwa wyścigi przed końcem sezonu, Ekström nadal prowadzi w klasyfikacji generalnej, mając o 21 punktów więcej od drugiego Rasta. Trzecie miejsce zajmuje Green, z 35 punktami straty, a o kolejne trzy punkty dalej są Wittmann i Rockenfeller.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
1 | 33 | ![]() |
René Rast | Audi Sport Team Rosberg | ![]() |
39 okr. |
2 | 99 | ![]() |
Mike Rockenfeller | Audi Sport Team Phoenix | ![]() |
+ 1,025 |
3 | 51 | ![]() |
Nico Müller | Audi Sport Team Abt Sportsline | ![]() |
+ 1,824 |
4 | 2 | ![]() |
Gary Paffett | HWA Mercedes-AMG | ![]() |
+ 3,741 |
5 | 5 | ![]() |
Mattias Ekström | Audi Sport Team Abt Sportsline | ![]() |
+ 6,136 |
6 | 11 | ![]() |
Marco Wittmann | BMW Team RMG | ![]() |
+ 7,968 |
7 | 16 | ![]() |
Timo Glock | BMW Team RMG | ![]() |
+ 8,181 |
8 | 77 | ![]() |
Loïc Duval | Audi Sport Team Phoenix | ![]() |
+ 8,457 |
9 | 3 | ![]() |
Paul di Resta | HWA Mercedes-AMG | ![]() |
+ 9,328 |
10 | 6 | ![]() |
Robert Wickens | HWA Mercedes-AMG | ![]() |
+ 11,305 |
11 | 36 | ![]() |
Maxime Martin | BMW Team RBM | ![]() |
+ 12,126 |
12 | 15 | ![]() |
Augusto Farfus | BMW Team RMG | ![]() |
+ 12,696 |
13 | 31 | ![]() |
Tom Blomqvist | BMW Team RBM | ![]() |
+ 14,745 |
14 | 53 | ![]() |
Jamie Green | Audi Sport Team Rosberg | ![]() |
+ 16,754 |
15 | 63 | ![]() |
Maro Engel | HWA Mercedes-AMG | ![]() |
+ 27,255 |
16 | 7 | ![]() |
Bruno Spengler | BMW Team RBM | ![]() |
+ 28,571 |
NSK | 48 | ![]() |
Edoardo Mortara | HWA Mercedes-AMG | ![]() |
|
NSK | 22 | ![]() |
Lucas Auer | HWA Mercedes-AMG | ![]() |
Źródło: touringcartimes.com