Bruno Spengler dał BMW pierwsze tegoroczne zwycięstwo w Deutsche Tourenwagen Masters. Kanadyjczyk popisał się znakomitym startem i przyjechał na metę niezagrożony przez zdobywcę pole position Maxime'a Martina.
Tuż przed wyścigiem nad torem przeszła ulewa, przez co start odbył się na zalanej wodą nawierzchni. Najlepiej w takich warunkach poradził sobie Spengler, który już na pierwszych metrach wyprzedził Martina oraz René Rasta, dzięki czemu składał się w pierwszy zakręt jako lider wyścigu. Znakomitym startem popisał się też Ekström, który przebił się z szóstej na drugą lokatę.
Nawrót Grundig Kehre stanowi wyzwanie nawet przy dobrej pogodzie, zatem deszcz spowodował chaos. W wyniku kolizji kilku samochodów, Robert Wickens i Lucas Auer zostali pchnięci na betonową ścianę i musieli zakończyć rywalizację z powodu uszkodzonych zawieszeń w swoich samochodach. Kilka okrążeń później z wyścigu wycofał się również Augusto Farfus.
{youtube}l4a3Gqb7kvk{/youtube}
Po zyskaniu prowadzenia, Spengler szybko zaczął odjeżdżać od Ekströma, za którym jechali Martin i Rast. Gdy deszcz przestał padać w okolicach dziesiątego okrążenia, Martin przypuścił skuteczny atak w nawrocie Grundig Kehre i odebrał Szwedowi drugą lokatę.
Po ustąpieniu opadów, bardzo szybko zaczęła tworzyć się sucha linia przejazdu. Już na 17. okrążeniu pierwsi kierowcy zaczęli zjeżdżać do boksów, a po 23 kółkach cała stawka była już na oponach przeznaczonych na suchy tor. Największym przegranym serii pit-stopów był Rast, który otrzymał karę za przejechanie po linii wyjazdu z boksów i stracił szansę na zdobycie punktów w sobotnim wyścigu.
Martin i Ekström zjechali na zmianę opon o okrążenie przed Spenglerem, lecz cała trójka powróciła do rywalizacji w niezmienionej kolejności. Za nimi plasowali się natomiast Edoardo Mortara, Marco Wittmann, Mike Rockenfeller, Timo Glock, Tom Blomqvist, Jamie Green i Nico Müller.
Gdy w połowie wyścigu sucha linia miała już szerokość dwóch samochodów, dyrekcja wyścigu zadecydowała o aktywacji systemu DRS. Niemal natychmiast skorzystał na tym Wittmann, który objechał Mortarę w drugim zakręcie – ten miał wkrótce stracić jeszcze kilka pozycji, obrócony przez Rockenfellera. Kierowca Audi otrzymał za swój manewr karę przejazdu przez boksy, która pozbawiła go szansy na dobry wynik.
Po swojej przygodzie, Mortara znalazł się za Jamiem Greenem, lecz pomimo wielokrotnych ataków, nie udało mu się wyprzedzić czterokrotnego zwycięzcy na tym obiekcie.
Choć początkowo Martin zmniejszał swoją stratę do prowadzącego Spenglera, w jeszcze szybszym tempie zbliżał się do niego Ekström. Belg musiał zatem skupić się na obronie swojej lokaty i pozwolił odjechać Kanadyjczykowi, który pewnie zmierzał po swoje pierwsze tegoroczne zwycięstwo.
Ekström wielokrotnie próbował wyprzedzić kierowcę BMW, a najpoważniejszy atak przypuścił na 55. okrążeniu, kiedy znalazł się po wewnętrznej na hamowaniu do Grundig Kehre, lecz nie zdołał zamknąć wewnętrznej linii i Martin mógł odzyskać utraconą na chwilę lokatę. Dla Ekströma była to ostatnia szansa ataku, bowiem na pięć okrążeń przed metą wyczerpał on limit wykorzystania systemu DRS.
{youtube}7_O_c2Z5LcI{/youtube}
Martin dojechał zatem do mety drugi, za Spenglerem i przed Ekströmem. Kierowca Audi może mieć jednak powody do zadowolenia, bowiem dzięki 15-punktowej zdobyczy punktowej, objął on prowadzenie w klasyfikacji generalnej, z przewagą 5 punktów nad René Rastem.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
1 | 7 | Bruno Spengler | BMW Team RBM | 61 okr. | ||
2 | 36 | Maxime Martin | BMW Team RBM | + 4,385 | ||
3 | 5 | Mattias Ekström | Audi Sport Team Abt Sportsline | + 4,776 | ||
4 | 1 | Marco Wittmann | BMW Team RMG | + 10,812 | ||
5 | 16 | Timo Glock | BMW Team RMG | + 12,151 | ||
6 | 31 | Tom Blomqvist | BMW Team RBM | + 12,828 | ||
7 | 53 | Jamie Green | Audi Sport Team Rosberg | + 18,573 | ||
8 | 48 | Edoardo Mortara | HWA Mercedes-AMG | + 20,328 | ||
9 | 51 | Nico Müller | Audi Sport Team Abt Sportsline | + 21,355 | ||
10 | 2 | Garry Paffett | HWA Mercedes-AMG | + 34,707 | ||
11 | 3 | Paul di Resta | HWA Mercedes-AMG | + 34,986 | ||
12 | 33 | René Rast | Audi Sport Team Rosberg | + 35,357 | ||
13 | 99 | Mike Rockenfeller | Audi Sport Team Phoenix | + 41,287 | ||
14 | 63 | Maro Engel | HWA Mercedes-AMG | + 42,528 | ||
15 | 77 | Loïc Duval | Audi Sport Team Phoenix | + 1 okr. | ||
NSK | 18 | Augusto Farfus | BMW Team RMG | |||
NSK | 22 | Lucas Auer | HWA Mercedes-AMG | |||
NSK | 6 | Robert Wickens | HWA Mercedes-AMG |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.