ETC Cup dopuszcza auta pucharów Supercopa i Clio Cup

Puchar Europy Samochodów Turystycznych w sezonie 2012 dopuści dwie nowe klasy samochodów, startujących w pucharach jednomarkowych - SEAT Leon Supercopa i Renault Clio Cup.

Władze pucharu opublikowały regulamin na tegoroczny sezon, który po raz pierwszy w historii liczy cztery rundy. Od teraz prowadzonych będzie pięć klasyfikacji w ramach pucharu.

Najszybszą klasą pozostanie niezmiennie Super 2000 art. 263 załącznik J 2010. Są to samochody z silnikami 2.0 litra benzynowe i turbodiesle. Takie samochody do zeszłego roku startowały w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych. W sezonie 2010 w tej klasie zwyciężył Fabrizio Giovannardi w Hondzie Accord Euro R zespołu Hartmann Racing.

Drugą klasę będą stanowić auta zgodne z homologacją FIA Super Production. W zeszłym roku w tej klasie zwyciężył Aleksandar Tosic w Hondzie Civic Type-R zespołu ASK Vitro Racing.

Trzecią klasę stanowić będą auta ADAC Procar Division 2. W zeszłym roku klasa ta nosiła nazwę Super 1600, jednak ze względu na liczną obsadę zespołów ADAC Procar zdecydowano się na zmianę nazwy klasy. Specyfikacja samochodów pozostanie niezmieniona. Maurer Motorsport potwierdził już start dwóch nowych Chevroletów Aveo.

W ramach pucharu nadal będzie prowadzona klasyfikacja narodów. W zeszłym roku wygrały Włochy i Hiszpania, dzięki rezultatom Fabrizio Giovanardiego i Pepe Orioli.

Nowa klasa dopuszcza do startu samochody pucharów jednomarkowych SEAT Leon Supercopa i Renault Clio Cup.

Balast sukcesu powraca do ETC Cup po roku przerwy. W klasie Super 2000 będzie on przyznawany na podstawie ilości punktów zdobytych w dwóch ostatnich wyścigach. Kierowca, który zdobył najwięcej punktów w dwóch ostatnich startach będzie woził dodatkowe 20 kg, drugi kierowca 15 kg, trzeci 10 kg, a czwarty i piąty po 5 kg.

Dodatkowo balast będzie przyznawany za posiadane punkty w klasyfikacji generalnej, np. 1 kg za punkt. Maksymalny możliwy balast to 50 kg.

Balast będzie także stosowany w klasach Super Production i ADAC procar D2, jednak w mniejszej skali, ze względu na gorsze osiągi aut tych klas.

Źródło: TouringCarTimes.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze