Irlandzki kierowca nieudanie rozpoczął drugi pełny sezon startów w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Problemem nie jest jego tempo na trasie, a brak regularności, co skutkowało wypadaniem poza drogę w każdym z trzech pierwszych rajdów. Kris ma nadzieję na duże punkty w rozpoczynającym się w przyszłym tygodniu Rajdzie Argentyny, ale zespół jest bardziej ostrożny w swoich wymaganiach.

Już podczas Rajdu Portugalii, który odbędzie się w maju zadebiutuje nowy egzemplarz Forda Fiesta. Wygląd nowego samochodu będzie bardzo podobny do obecnego, ale dużym zmianom uległa jednostka napędowa. Zmieniona została także pozycja chłodnicy, ulepszony został intercooler, układ przeniesienia napędu, elektronika, wiązka elektryczna i dyferencjały.

Premiera nowej rajdowej wersji Hyundaia i20 miała się odbyć podczas sierpniowego rajdu Niemiec, ale zespół postanowił ją przełożyć na pierwszą eliminację sezonu 2016, która odbędzie się w styczniu w Monte Carlo.

Mistrz świata, Sébastien Ogier nie jest zadowolony ze zmian w regulaminie, dotyczących kolejności startu kierowców w poszczególnych dniach rajdu. Kierowca Volkswagena twierdzi, że start z pierwszej pozycji podczas dwóch dni rajdu będzie go kosztować utratę zwycięstw w tym sezonie.

Kris Meeke nie może zaliczyć początku sezonu 2015 do udanych. Za nami już trzy rundy, a Brytyjczyk w każdej z nich borykał się problemami. W Monte Carlo uszkodzone zostało zawieszenie w jego samochodzie, w Szwecji brak doświadczenia skutkował wielokrotnymi wyjazdami poza trasę, natomiast w Meksyku szanse na dobry wynik zostały pogrzebane po tym, jak kierowca Citroëna rozbił się na zdradliwym odcinku El Chocolate.

20-23 sierpnia 2015 – w tych właśnie dniach, podczas Rajdu Niemiec, zadebiutuje nowy Hyundai i20. Będzie to wyjątkowy i poniekąd symboliczny moment dla zespołu, ponieważ w ubiegłym roku pierwsze zwycięstwo w karierze właśnie w Niemczech odniósł Thierry Neuville, a drugie miejsce zajął Dani Sordo.

Dział sportu Toyoty poinformował, że zespół powróci do Rajdowych Mistrzostw Świata w 2017 roku. Będzie to powrót japońskiego producenta po 19 latach.

Ostatniego dnia rywalizacji w trzeciej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata zawodnicy mieli do przejechania 74,66 km. Ten dystans zawierał się w trzech odcinkach specjalnych, z czego aż 55,82 kilometra liczyła legendarna próba Guanajuatito.

Był to dzień obfitujący w największą ilość kilometrów przejechanych przez kierowców w ramach odcinków specjalnych. Odbyło się dzisiaj osiem OS-ów o łącznej długości 168,81 km.

Lider Volkswagena, Sébastien Ogier, podczas trzeciej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata nie zwalnia tempa i nie daje swoim rywalom żadnych szans. Po dwóch dniach rywalizacji w Rajdzie Meksyku mistrz świata prowadzi w klasyfikacji generalnej z przewagą 13,5 s nad Jari-Mattim Latvalą oraz 29,5 s nad Madsem Østbergiem.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race