Lappi minimalnie przed Tänakiem w Rajdzie Sardynii, dwa odcinki odwołane

Esapekka Lappi znajduje się na minimalnym prowadzeniu po piątkowej części rywalizacji w Rajdzie Sardynii, mając tylko 0,7 sekundy przewagi nad Ottem Tänakiem. Ta potyczka zakończyła się jednak przedwcześnie ze względu na odwołanie dwóch ostatnich oesów dnia.

Rajd Sardynii rozpoczął się już w czwartek krótkim, 3,23-kiloetrowym oesem Olbia – Cabu Abbas. Miał on pierwotnie znaleźć się w harmonogramie już w 2020 roku, jednak uniemożliwiła to pandemia koronawirusa. Na tej próbie najlepszym czasem popisał się Thierry Neuville z Hyundaia.

W sobotni poranek tempo zaczął dyktować Elfyn Evans z Toyoty. Jego szarża nie potrwała jednak długo, ponieważ już na następnym oesie doszło do uszkodzenia chłodnicy i ostatecznie przedwczesnego zakończenia udziału w piątkowej części zmagań.

Przy dwóch pętlach oesów Terranova i Monti di Alà e Buddusò kierowcy zazwyczaj decydowali się na zmiany ustawień oraz bardziej twarde opony, aby dostosować się do utwardzonej nawierzchni po usunięciu żwiru. Załogi jednak nie były w stanie dokonać zbyt wielkich korekt, ponieważ obie pętle zostały rozegrane przed dzisiejszym serwisem. Z takim scenariuszem żadnych problemów nie miał jednak Tänak, który wyszedł na prowadzenie po OS4, powiększając je po OS5 na skutek przebicia opony doznanej u Lappiego.

Na trzeciej pozycji znajdował się Pierre-Louis Loubet, który tracił do Lappiego tylko 5,2 sekundy. Francuz zaliczył dobry poranek i był szybszy od zespołowego kolegi z M-Sportu, Craiga Breena. Początkowe problemy z tempem miał dwukrotny zwycięzca Rajdu Sardynii Dani Sordo, który na pierwszej pętli nieco tracił do czołówki, jednak na drugim przejeździe udało mu się znaleźć odpowiednie ustawienia i poprawił swoją szybkość, będąc najszybszym na ostatnim oesie o poranku.

Tänak powiększył swoją przewagę w Rajdzie Sardynii dzięki zwycięstwu na OS6, wyprzedzając Lappiego o kolejne 2,7 sekundy, dzięki czemu jego prowadzenie w klasyfikacji generalnej wynosiło teraz 6,4 sekundy. Mimo zgaśnięcia silnika oraz przygody podczas przejazdu przez jeden z mostów, Breen wyprzedził Loubeta i awansował na trzecie miejsce.

Na OS7 Lappi odpowiedział na tempo Tänaka i ukończył ten odcinek specjalny z przewagą aż 7,1 sekundy nad Estończykiem, wyprzedzając swojego rywala różnicą 0,7 sek. Tänak jednak zgłosił na mecie pewne problemy ze skrzynią biegów, a jego Hyundai sprawiał wrażenie, jakby miał napęd tylko na 3 koła. Loubet także zrewanżował się Breenowi i odzyskał trzecią lokatę w rajdzie, lecz do tego duetu zbliżył się Sordo, tracąc do niego tylko nieco ponad pół sekundy.

Finalnie okazało się, że był to ostatni odcinek specjalny rozegrany w piątek. Początkowo OS8 został opóźniony, a następnie odwołany z powodu trudności z przejechaniem przez samochody na miejsce przegrupowania przed OS9, jednak i ten także został anulowany.

W WRC 2 na prowadzeniu znajduje się Andreas Mikkelsen, który ma prawie 16 sekund przewagi na Nikołajem Gryazinem, a czołową trójkę uzupełnia Jan Solans (+38,3 sek). Mikołaj Marczyk/Szymon Gospodarczyk zajmują 11. miejsce w klasie ze stratą 1 minuty 40 sekund do lidera, natomiast druga z polskich załóg – Daniel Chwist/Kamil Heller – plasuje się na 25. pozycji w tej kategorii.

PNrZałogaZespół Rezultat
14

Esapekka Lappi
Janne Ferm
Toyota Gazoo Racing WRT1:10:41,9
28

Ott Tänak
Martin Järveoja
Hyundai Shell Mobis WRT+ 0,7
37

Pierre-Louis Loubet
Vincent Landais
M-Sport Ford WRT+ 15,1
442

Craig Breen
Paul Nagle
M-Sport Ford WRT+ 15,5
56

Dani Sordo
Cándido Carrera
Hyundai Shell Mobis WRT+ 16,1
616

Adrien Fourmaux
Alexandre Coria
M-Sport Ford WRT+ 30,8
718

Takamoto Katsuta
Aaron Johnston
Toyota Gazoo Racing WRT NG+ 1:05,5
869

Kalle Rovanperä
Jonne Halttunen
Toyota Gazoo Racing WRT+ 1:13,1
911

Thierry Neuville
Martijn Wydaeghe
Hyundai Shell Mobis WRT+ 2:07,2
1020

Andreas Mikkelsen
Torstein Eriksen
Toksport WRT+ 2:20,8

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze