Kalle Rovanperä z Toyoty wypracował prawie minutę przewagi nad Craigiem Breenem z zespołu Hyundai podczas sobotniej części Rajdu Estonii i jest na dobrej drodze do pierwszego zwycięstwa w Rajdowych Mistrzostwach Świata.
Po piątkowej części zmagań różnica w czołówce między Rovanperą a Breenem wynosiła zaledwie 8,5 sekundy. Fin narzucił niezwykle dobre tempo w sobotę i przez cały dzień sukcesywnie powiększał swoją przewagę na prowadzeniu. Podczas porannej pętli Fin na rozpoczęcie dnia był aż o 10 sekund szybszy od powracającego na trasy Otta Tänaka, który musiał wycofać się z piątku z powodu wielokrotnego przebicia opon.
To właśnie Tänak był najszybszy na pozostałych trzech oesach porannej pętli, starając się przygotować na dodatkowe punkty w niedzielę za Power Stage. Z kolei Rovanperä kontynuował dobrą jazdę i przed serwisem miał 35,7 sekundy przewagi nad Breenem. Na trzeciej pozycji pozostał Thierry Neuville z Hyundaia, który miał minimalną, 4,5-sekundowa przewagę nad liderem mistrzostw, Sebastienem Ogierem, zaś zespołowy kolega Francuza z Toyoty, Elfyn Evans, podążał na piątym miejscu.
Na drugiej pętli sytuacja w czołówce niezbyt różniła się od tego, co widzieliśmy o poranku. Rovanperä po wypracowaniu solidnej przewagi postanowił co prawda nieco złagodzić swoją jazdę, jednak mimo tego udało mu się powiększyć przewagę w klasyfikacji generalnej do imponujących 50,7 sekundy nad Breenem. Irlandczyk może jednak mówić o szczęściu, ponieważ na kończącym dzień superoesie uderzył w kamień, lecz nie doznał poważnych uszkodzeń w swoim Hyundaiu.
Najlepsze tempo na pojedynczych oesach wciąż miał Hyundai – Tänak uzyskał najlepszy czas na pierwszych trzech odcinkach popołudniowej pętli, a na OS17 etapowe zwycięstwo odnotował Neuville, który pozostał na trzeciej pozycji w generalce i przed niedzielą ma nieco ponad 30 sekund straty do Breena. Ogier, który honorowo był najszybszy na superoesie, nadal plasuje się na czwartej lokacie, lecz jego różnica względem Belga wzrosła do 18. sekund. Ma on jednak jednocześnie 23 sekundy zapasu nad zespołowym kolegą, Evansem.
Jako szósty jedzie Teemu Suninen mimo problemów technicznych w jego Fordzie Fiesta. Jego partner z ekipy M-Sport Ford, Gus Greensmith, który powrócił do rywalizacji po wczorajszym wycofaniu się, także doznał usterki technicznej, a konkretniej problemów z centralnym mechanizmem różnicowym. Był on jednak w stanie dojechać do mety dnia. Siódma lokata należy do Pierre-Louisa Loubeta, który startuje w prywatnym Hyundaiu i20 WRC wystawianym przez 2C Competition.
W WRC 2 liderem pozostał Andreas Mikkelsen, zaś na drugie miejsce w klasie awansował Mads Østberg po tym, jak Nikołaj Gryazin rolował na ostatnim odcinku porannej pętli. Z kolei w kategorii WRC 3 prowadzenie utrzymał Aleksiej Łukaniuk. Na drugie miejsce awansował z kolei Kajetan Kajetanowicz, który do Rosjanina traci prawie dwie i pół minuty.
W niedzielę załogi będą miały do pokonania 6 odcinków specjalnych o łącznej długości 52,10 km, w tym nagradzany dodatkowymi punktami Power Stage.
P | Nr | Załoga | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 69 | Kalle Rovanperä Jonne Halttunen | Toyota Gazoo Racing WRT | 2:16:03,6 | |||
2 | 42 | Craig Breen Paul Nagle | Hyundai Shell Mobis WRT | + 46,3 | |||
3 | 11 | Thierry Neuville Martijn Wydaeghe | Hyundai Shell Mobis WRT | + 1:21,5 | |||
4 | 1 | Sébastien Ogier Julien Ingrassia | Toyota Gazoo Racing WRT | + 1:40,1 | |||
5 | 33 | Elfyn Evans Scott Martin | Toyota Gazoo Racing WRT | + 2:02,2 | |||
6 | 3 | Teemu Suninen Mikko Markkula | M-Sport Ford WRT | + 6:13,3 | |||
7 | 7 | Pierre-Louis Loubet Florian Haut-Labourdette | Hyundai 2C Competition | + 7:28,4 | |||
8 | 38 | Aleksiej Łukaniuk Jarosław Fiedorow | Aleksiej Łukaniuk | + 8:14,9 | |||
9 | 20 | Andreas Mikkelsen Ola Fløene | Toksport WRT | + 9:13,6 | |||
10 | 21 | Mads Østberg Torstein Eriksen | TRT World Rally Team | + 9:39,0 |